Gå til innhold

TROJ_Generic - hvordan fjerne?

Anbefalte innlegg

Gjest Labtec
Skrevet

Hei!

Jeg kjørte virusscan på datamaskinen min tidligere dag (har SystemSuite 7 professional) - og får opp at jeg har to to virus på maskinen min; a removable virus named TROJ_Generic detected in file C:\System Volume Information\_restore.

Ettersom virusene er "removable" tenkte jeg at det skulle gå greit å få fjernet dem - men jeg finner ingen fil som heter System Volume Information på maskinen min. Er det noen som vet hva slags virus dette er, og hvordan jeg på enkleste måte kan få fjernet det?

Caloni Makaroni
Skrevet

Det høres litt rart ut om ikke virusprogrammet ditt tilbyr seg å fjerne det for deg. Er du sikker på at du ikke overså noen alternativer for hva virusprogrammet kan gjøre?

Ellers har jeg ikke så mye peiling. Men jeg har fått fjernet virus/trojaner flere ganger ved å bare velge det alternativet i virusprogrammet.

Gjest Labtec
Skrevet

Det høres litt rart ut om ikke virusprogrammet ditt tilbyr seg å fjerne det for deg. Er du sikker på at du ikke overså noen alternativer for hva virusprogrammet kan gjøre?

Ellers har jeg ikke så mye peiling. Men jeg har fått fjernet virus/trojaner flere ganger ved å bare velge det alternativet i virusprogrammet.

Hei!

Takk for svar! Når jeg kjører DeepScan og TROJ_Generic-virusene avdekkes - får jeg tilbud om å "remove potential threat from file". Når jeg så utfører denne operasjonen får jeg beskjed om at de er "removed successfully". Så langt alt vel. Når jeg så kjører en ny virusscan viser det seg imidlertid at virusene er der likefult. Det virker altså ikke som om virusprogrammet mitt klarer og fjerne disse. Jeg må altså gjøre dette manuelt - men jeg klarer ikke å finne den infiserte filen.

Skrevet

Hei!

Takk for svar! Når jeg kjører DeepScan og TROJ_Generic-virusene avdekkes - får jeg tilbud om å "remove potential threat from file". Når jeg så utfører denne operasjonen får jeg beskjed om at de er "removed successfully". Så langt alt vel. Når jeg så kjører en ny virusscan viser det seg imidlertid at virusene er der likefult. Det virker altså ikke som om virusprogrammet mitt klarer og fjerne disse. Jeg må altså gjøre dette manuelt - men jeg klarer ikke å finne den infiserte filen.

Har du prøvd denne?

http://www.trendmicro.com/vinfo/virusencyclo/default5.asp?VName=TROJ%5FGENERIC&VSect=Sn

(Fixtool midt på siden)

Gjest mathahari
Skrevet

Er dette et virus som åpner en nettside hver gang du starter pc'n?

Caloni Makaroni
Skrevet

Hei!

Ah...sånne har jeg vært borti (men ikke akkurat den der). Da trenger du nok en sånn som Zombiebob linker til. Det er stort sett noenlunde greit å fjerne om man følger bruksanvisningen til punkt og prikke. Om ikke, så får du får noen datakyndige til å komme på besøk. Ta backup av alt det viktige du har på PC'en din, det bør du gjøre i blant uansett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...