Gjest sjøstjerna Skrevet 24. mars 2007 Skrevet 24. mars 2007 Lønn eller interesse for yrket/faget? (selv valgte jeg pga interesse) 0 Siter
birdie Skrevet 24. mars 2007 Skrevet 24. mars 2007 Interesse. Valgte dessuten på nytt etter fylte 30, igjen betinget av interesse. 0 Siter
filiokus81 Skrevet 24. mars 2007 Skrevet 24. mars 2007 Interesse. Valgte dessuten på nytt etter fylte 30, igjen betinget av interesse. Jeg er nesten helt sikker på at jeg kommer til å velge ut fra interesse. Har termin med minsten i mai, og etter et år med permisjon begynner jeg å studere. Jeg er 98% sikker på hva jeg vil bli (og har vært det de siste årene), men det kan jo hende jeg blir griskere i løpet av året som kommer og velger en yrkesvei som er litt bedre betalt... ) Har også i dag et lavtlønnsyrke som jeg i og for seg trives godt i, men hadde vel neppe kunnet få noe nevneverdig bedre betalt ettersom jeg ikke har utdannelse utover videregående (og to løsrevne grunnfag fra universitetet) uansett. 0 Siter
Nathalie Skrevet 24. mars 2007 Skrevet 24. mars 2007 Interesse da jeg var 25 år, interesse da jeg var 30 år, og interesse når jeg nå tar en master. Lønna er ræva fordi jeg jobber frilans. Men det er utrolig bra å jobbe for seg selv. 0 Siter
filiokus81 Skrevet 24. mars 2007 Skrevet 24. mars 2007 Interesse. Valgte dessuten på nytt etter fylte 30, igjen betinget av interesse. Beklager, svaret mitt skulle selvsagt til hovedinnlegger. ) 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 24. mars 2007 Skrevet 24. mars 2007 interesse og "talent". sterk interesse for et fag, kan vel resultere i talent? 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 24. mars 2007 Skrevet 24. mars 2007 Ut i fra interesse. Ser de fleste har svart som deg. Men jeg opplerer i RL at mange unge spør om lønn... De spør om hva ulike mennesker innen ulike grupper tjener. Og sier de vil ta en yrke med god lønn. 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. mars 2007 Skrevet 24. mars 2007 Interesse selvfølgelig. Hadde neppe klart å jobbe med noe som ikke interesserte meg, selv om lønna var god. 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 24. mars 2007 Skrevet 24. mars 2007 Interesse selvfølgelig. Hadde neppe klart å jobbe med noe som ikke interesserte meg, selv om lønna var god. Jeg sier også at det er selvfølge at interessen avgjorde yrkesvalg. Men om du spør unge- som skal velge retning... så peker de sjelden ut en interesse. Nei, de spør hva lønna er... 0 Siter
ringerikskringla Skrevet 24. mars 2007 Skrevet 24. mars 2007 min pappa er baker og jeg fikk jobbe på det bakeriet i skolens ferier..jeg ble spurt om jeg ville bli konditor lærling før jeg gikk ut av 9 klasse og takket ja til det.. jeg angrer ikke på dette 0 Siter
Piraye Skrevet 24. mars 2007 Skrevet 24. mars 2007 Tilgjengelighet, lønn og arbeidstid. Også viste deg seg å være kjempegøy! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 24. mars 2007 Skrevet 24. mars 2007 Tilfeldigheter. Skulle gjerne si det var målrettet innsats ut fra interesser og evner, men tilfeldighetene har nok spilt vel så sterkt inn. 0 Siter
lonelyP Skrevet 24. mars 2007 Skrevet 24. mars 2007 sterk interesse for et fag, kan vel resultere i talent? Det er vel heller omvendt... at man har interresse for fag man takler og har talent for. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 24. mars 2007 Skrevet 24. mars 2007 Første utdanning: Tilfeldigheter. jeg skulle bli journalist, men endte opp som lærer. :-D Denne gangen har jeg valgt med hjertet og av en genuin interesse for fagområdet. 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. mars 2007 Skrevet 24. mars 2007 Jeg sier også at det er selvfølge at interessen avgjorde yrkesvalg. Men om du spør unge- som skal velge retning... så peker de sjelden ut en interesse. Nei, de spør hva lønna er... Når de er unge ja, jeg tror nok de fleste tar til vettet etterhvert. ) 0 Siter
Gjest GA Skrevet 24. mars 2007 Skrevet 24. mars 2007 Interesse. Ihvertfall ikke lønn. -men litt tilfeldigheter også. 0 Siter
willow Skrevet 24. mars 2007 Skrevet 24. mars 2007 sterk interesse for et fag, kan vel resultere i talent? forsåvidt. men det går litt hånd i hånd egentlig. talentet utvikler seg jo når man tar faget. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.