Gå til innhold

Hva avgjorde ditt yrkesvalg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tilfeldigheter. Jeg ble tilbudt en jobb innenfor et område jeg aldri hadde tenkt på. Oppgavene er spennende, lønna god og jeg kan komme og gå når det passer meg, bare jobben blir gjort.

Gjest Mellie
Skrevet

Tilfeldigheter. Jeg ble tilbudt en jobb innenfor et område jeg aldri hadde tenkt på. Oppgavene er spennende, lønna god og jeg kan komme og gå når det passer meg, bare jobben blir gjort.

Høres ut som en drømmejobb. Hva driver du med? :o)

Skrevet

Min første jobb begynte jeg med for å tjene penger som 15åring, yrket ble jeg i ca15år. Da byttet jeg til et yrke jeg hadde interesse for, stortrives nå.

Altså penger avgjorde mitt førstevalg (og trivselen kom etterhvert, men ble utslitt), og trivsel var grunn i mitt andre valg av yrke.

Skrevet

Ser de fleste har svart som deg.

Men jeg opplerer i RL at mange unge spør om lønn... De spør om hva ulike mennesker innen ulike grupper tjener. Og sier de vil ta en yrke med god lønn.

Det tror jeg er kjempesmart at de unge gjør; finner ut hvilke yrker de kan tjene godt i og velger seg ett av dem som sammenfaller mest med egne interesser. Burde særlig kvinner bli flinkere til også. Altfor mange kvinner velger f.eks omsorgsyrker med elendig lønn de knapt kan leve av. Hvorfor ikke heller velge noe de kan tjene bra i også heller øse omsorgen sin på familie og venner i fritida..

Skrevet

Høres ut som en drømmejobb. Hva driver du med? :o)

Jeg jobber i et større privat selskap med diverse prosjekter. Kan godt kalle meg en slags sekretær :-)

Skrevet

Iallefall ikke lønn... Heller at jeg visste at jeg var sikret jobb i dette yrket. Hadde også selvfølgelig med interesse å gjøre... Men om jeg skulle valgt idag, så hadde jeg nok tatt et annet valg.

Gjest Mom33
Skrevet

Jeg jobber med noe helt annet enn jeg har utdannelse til, og selv om jeg tok utdannelse innen et felt som interesserte/interesserer meg, er jeg veldig glad jeg havnet her jeg havnet.

Når det er sagt, så hadde jeg neppe vært på denne hylla i livet om ikke lønna var bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...