Tinkebøtta Skrevet 25. mars 2007 Skrevet 25. mars 2007 Jeg bruker lister i Excel (Data | Liste | Opprett liste) for å oppnå dynamisk utvidelse av områder med automatisk ekspandering av funksjoner, formater og validering. Problemet mitt er at jeg også ønsker å beskytte visse kolonner med formler mot ødeleggelse. De to behovene lar seg tydeligvis ikke kombinere ved vanlige menyvalg-innstillinger. Det viser seg at ved å benytte arkbeskyttelse får jeg ikke legge til nye rader i listene, selv om kun noen få celler er Låste og jeg tillater nye rader (Verktøy | Beskyttelse | beskytt ark | Nye rader = Ja) Noen som har vært borti tilsvarende problemstillinger og kan gi råd om hvordan man kan håndtere dette, evnt via VBA kode? (Jeg slår på beskyttelse for alle ark i koden for åpning av arbeidsbok, og slår den manuelt av og på ved hver sortering, filtrering osv (Worksheets("Ark1").(un)protect) - men dette med lister får jeg altså ikke til å funke. På forhånd takk 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.