Gå til innhold

Utrolig deilig dynetrekk

Anbefalte innlegg

Skrevet

X-samboeren min hadde et dynetrekk som han hadde fått av moren sin. Det var så utrolig mykt, tynt og deilig. Senere kjøpte moren hans et nytt sett med dynetrekk til oss som var omtrent helt likt. Jeg innbiller meg at det er bomull, det er iallefall ikke flanell, sateng e.l. Men det er veldig tynt. Det står ingen vaskelapp på det. Har heller ikke særlig kontakt med moren hans lenger. Hun husker det sikkert ikke likevel. Noen som vet hva slags stoff det kan være?

Skrevet

Ta med deg putevaret til en utstyrsbutikk og føl deg fram til noe som kjennes likt ut.

Gjest MiaMariaa
Skrevet

Sikker på at det ikke er sateng? MANGE tror at sateng er sånn silkeetterligning, men det er det IKKE.

Skrevet

Sikker på at det ikke er sateng? MANGE tror at sateng er sånn silkeetterligning, men det er det IKKE.

Ja er ganske sikker på det, for har et annet trekk som er i sateng, og det er ikke like deilig. Er rimelig sikker på at det er bomull, men har flere andre bomullstrekk som ikke på langtnær er så gode å ligge i. Dette trekket er nemlig veldig tynt.

Skrevet

Hmm lurer på om det er det samme type trekket som jeg har.

Jeg vet heller ikke hvilket stoff det er, men det er utrolig deilig.

Svært tynt og veldig avkjølende på en måte. Har bare det ene og det har ingen lapp på seg så jeg vet ikke hva det er :(

Har ingen slike dynetrekk, de andre er bomull eller flanell etc.

Gjest Filifjompen
Skrevet

Ja er ganske sikker på det, for har et annet trekk som er i sateng, og det er ikke like deilig. Er rimelig sikker på at det er bomull, men har flere andre bomullstrekk som ikke på langtnær er så gode å ligge i. Dette trekket er nemlig veldig tynt.

Du vet at det finnes både polyestersateng og bomullssateng? Det av polyester er gjerne blankere og ser mer kunstig ut, synes jeg. Bomullssateng er ikke så blankt, og er samtidig veldig behagelig å ligge i. Har et par slike, med de er ikke så veldig tynne egentlig.

fru Burlefot
Skrevet

Kan det være microfiber?

Vi har noen sengesett i microfiber, stoffet er veldig tynt og føles litt matt/silkeaktig når man tar på det. Det er vel strengt tatt 100% polyester, men det føles svalt og behagelig å sove i, blir ikke klamt.

Skrevet

Du vet at det finnes både polyestersateng og bomullssateng? Det av polyester er gjerne blankere og ser mer kunstig ut, synes jeg. Bomullssateng er ikke så blankt, og er samtidig veldig behagelig å ligge i. Har et par slike, med de er ikke så veldig tynne egentlig.

Jepp for har et som er polyestersateng og det kasta jeg ut nå. Er helt forferdelig å sove i, 0 pusting. Har også et i vanlig sateng, men det stoffet jeg snakker om er ikke sateng.

Skrevet

Kan det være microfiber?

Vi har noen sengesett i microfiber, stoffet er veldig tynt og føles litt matt/silkeaktig når man tar på det. Det er vel strengt tatt 100% polyester, men det føles svalt og behagelig å sove i, blir ikke klamt.

Hm si det. Dette er veldig matt iallefall, ikke antydning til glatt engang. Jeg er rimelig sikker på at det er bomull, føles veldig slik ut. Tror bare at det er veldig tynn bomull.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...