Gå til innhold

FU: Bytter du ut møbler ofte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kikket litt på finn.no og blir litt overrasket over alle de ganske så nye møblene som er til salgs! Kjøper folk seg møbler for så å gå lei dem etter bare et år eller to?

For de er vel neppe på flyttefot alle sammen?

Med unntak av babyseng osv har vi aldri solgt gamle møbler. Vi prøver å kjøpe møbler som er klassiske og som vi vil beholde i mange år. Derfor har de møblene vi har kvittet oss med enten blitt gitt til loppemarked, eller de har rett og slett blitt kassert! ;-)

Skjønt: Jeg begynner nå å tvile på om vår 10 år gamle spisestue egentlig er noe for oss, så den skulle jeg gjerne ha byttet ut selv om den langt fra er utslitt.

Bytter du møbler/stil ofte?

Skrevet

Nei jeg bytter ikke ut møblene før jeg må :) Jeg slet i mange år med at jeg hadde "en fant av hvert slag", men nå henger de sånn tålig i samme sjangeren. Ja jeg kjøpte meg spisestue på finn før jul, og den var bare ett år gml og helt strøken. Jeg forundret meg over at de ville selge den ja. De skulle flytte til et større hus, og hadde nok kanskje tenkt å fornye stilen sin. Jeg bytter ut møbler som er slitte/ødelagte når jeg har råd til det :)

Skrevet

Nei jeg bytter ikke ut møblene før jeg må :) Jeg slet i mange år med at jeg hadde "en fant av hvert slag", men nå henger de sånn tålig i samme sjangeren. Ja jeg kjøpte meg spisestue på finn før jul, og den var bare ett år gml og helt strøken. Jeg forundret meg over at de ville selge den ja. De skulle flytte til et større hus, og hadde nok kanskje tenkt å fornye stilen sin. Jeg bytter ut møbler som er slitte/ødelagte når jeg har råd til det :)

Jeg kan jo skjønne at folk kan ha et ønske om å skifte stil, særlig vhis de har gått "bananas" i det som finnes i alle kjedevarehusene til en rimelig penge! ;-) Men etter bare _ett_ år?? Fatter det ikke!

Har de så dårlig dømmekraft at de har blitt usikker på sin egen stil så fort?

Skrevet

Jeg kan jo skjønne at folk kan ha et ønske om å skifte stil, særlig vhis de har gått "bananas" i det som finnes i alle kjedevarehusene til en rimelig penge! ;-) Men etter bare _ett_ år?? Fatter det ikke!

Har de så dårlig dømmekraft at de har blitt usikker på sin egen stil så fort?

Jeg tror nok også at mange av de salgene på finn kommer av økonomiske grunner?

Men joda, noen er veeldig opptatt av å ha det siste nye. Jeg er glad jeg ikke er en av dem.

Skrevet

Jeg tror nok også at mange av de salgene på finn kommer av økonomiske grunner?

Men joda, noen er veeldig opptatt av å ha det siste nye. Jeg er glad jeg ikke er en av dem.

Jo det kan være mange som selger fordi de skal flytte til et annet sted, eller samlivsbrudd o.l. Og hvis det er stasmøbler og/eller antikviteter kan de jo få en slant for dem, men ellers må de jo ofte selge møblene ganske så billig.

Ta for eksempel dette:

Vi kjøpte et skrivebord på IKEA for ca halvannet år siden, og prisen nå på IKEA er kr 2 450.

Jeg fant ikke mindre enn fire slike til slags i Oslo-området akkurat nå i mars, stort sett for rundt 7-800 kroner pr stk. Hvorfor ombestemmer folk seg etter bare to år og for bare 7-800 kroner igjen i kassa??

Skjønner ikke det der...

Gjest melmøll
Skrevet

det kan jo være at man må bytte ut møbler hvis man flytter til noe mindre eller noe større enn det mna har fra før da. Men det høres råflott ut å bytte bare for å få ny stil

Skrevet

Jo det kan være mange som selger fordi de skal flytte til et annet sted, eller samlivsbrudd o.l. Og hvis det er stasmøbler og/eller antikviteter kan de jo få en slant for dem, men ellers må de jo ofte selge møblene ganske så billig.

Ta for eksempel dette:

Vi kjøpte et skrivebord på IKEA for ca halvannet år siden, og prisen nå på IKEA er kr 2 450.

Jeg fant ikke mindre enn fire slike til slags i Oslo-området akkurat nå i mars, stort sett for rundt 7-800 kroner pr stk. Hvorfor ombestemmer folk seg etter bare to år og for bare 7-800 kroner igjen i kassa??

Skjønner ikke det der...

Nei jeg forstår lite av det jeg også. Pengene er nok ikke så viktige kanskje?

Skrevet

det kan jo være at man må bytte ut møbler hvis man flytter til noe mindre eller noe større enn det mna har fra før da. Men det høres råflott ut å bytte bare for å få ny stil

Folk har vel mye penger da! :-)

Og så henger det kanskje sammen med at nordmenn flest er oppussingsgærne. Når de bytter farge på veggene må de vel kanskje ta sofaen med det samme...? ;-)

Skrevet

Nei jeg forstår lite av det jeg også. Pengene er nok ikke så viktige kanskje?

Nå er jo ikke 2,5 tusen all verdens sum å ut med, så fro meg ville ikke det verste når det gjelder akkurat dette være å bruke tilsvarende sum en gang til 2 år senere. Det verste ville være alt _arbeidet_ man hadde nedlagt i de hersens Ikea-møblene! *LOL* Svette seg gjennom et stappfullt varehus, milelange køer, baksere seg hjem med alt og ikke minst: Skru sammen hele dr*tten etterpå! ;-)

He he, nei her i huset skal jammen meg skriveborde få stå en stund! :-)

Gjest togli
Skrevet

Jeg skulle gjerne ha bytta ut møblene sånn ca annethvert år, men så mye penger har jeg tross alt ikke ;-)

Har du samme spisestue som oss? Jeg er ganske lei av den for å si det mildt. Desverre er den bare syv år gammel, så den får overleve noen år til ;-)

Skrevet

Jeg skulle gjerne ha bytta ut møblene sånn ca annethvert år, men så mye penger har jeg tross alt ikke ;-)

Har du samme spisestue som oss? Jeg er ganske lei av den for å si det mildt. Desverre er den bare syv år gammel, så den får overleve noen år til ;-)

He he.

Vi "måtte" ha spisestue da vi flyttet inn i nykjøpt hus for ca 10 år siden, og vi trålet alle butikker i mils omkrets for å finne en spisestue som mætsjet sånn noenlunde et gammelt skap (stor tabbe egentlig). Dengangne var det nesten nada slike møbler til salgs, og de fleste var alt for dyre.

Så vi "despet" og kjøpe en som egentlig var alt for "besteborgerlig" i stilen for oss, og nå er vi (jeg) nokså lei.

Men hvis jeg bare holder ut et par år til, så kommer sikkert noen av de spisestuene jeg sikler på nå i møbelkatalogene til salgs på finn.no! ;-)

Gjest melmøll
Skrevet

Folk har vel mye penger da! :-)

Og så henger det kanskje sammen med at nordmenn flest er oppussingsgærne. Når de bytter farge på veggene må de vel kanskje ta sofaen med det samme...? ;-)

Ja, en stund sa de jo at nordmenn brukte mer penger på innredning og bolig, mens italienere brukte mer på klær og sko. Begrunnelsen var visst at Italienerene gikk mer ut, og møttes på kafe og sånt, mens vi nordmenn gjerne inviterte hverandre hjem.

Men nå skal vi ha i pose og sekk

Skrevet

Nei, ikke før jeg må. Jeg blir aldri lei av ting, bare glad i og knyttet til. Og jeg er veldig lite materialistisk. Har enkelte bokhyller etc. enda som jeg kjøpte råbillig i studietida. Sofaer har jeg til det er slitt hull i putetrekkene.

Gjest togli
Skrevet

He he.

Vi "måtte" ha spisestue da vi flyttet inn i nykjøpt hus for ca 10 år siden, og vi trålet alle butikker i mils omkrets for å finne en spisestue som mætsjet sånn noenlunde et gammelt skap (stor tabbe egentlig). Dengangne var det nesten nada slike møbler til salgs, og de fleste var alt for dyre.

Så vi "despet" og kjøpe en som egentlig var alt for "besteborgerlig" i stilen for oss, og nå er vi (jeg) nokså lei.

Men hvis jeg bare holder ut et par år til, så kommer sikkert noen av de spisestuene jeg sikler på nå i møbelkatalogene til salgs på finn.no! ;-)

Jeg irriterer meg over at jeg virkelig sikla på den spisestua vi har nå! Det verste er at den har sånne "bølgete" kanter. Skjønner? *usj*

Skrevet

Jeg irriterer meg over at jeg virkelig sikla på den spisestua vi har nå! Det verste er at den har sånne "bølgete" kanter. Skjønner? *usj*

*kremt* Litt bølger her også (på stolene).... *usj*

Skrevet

Nei, ikke før jeg må. Jeg blir aldri lei av ting, bare glad i og knyttet til. Og jeg er veldig lite materialistisk. Har enkelte bokhyller etc. enda som jeg kjøpte råbillig i studietida. Sofaer har jeg til det er slitt hull i putetrekkene.

Som fersk student kjøpte jeg en flatpakket bokhylle på Bohus. Den var akkurat passe progressiv for meg da, men den får IVAR-hylla til å se besteborgerlig ut! :-) Den bokhylla står nå i en bod, der den gjør STOR nytte for seg. :-)

Mrs. Wallace
Skrevet

Artig at du skulle spørre om det, for i forrige uke sa det "knekk" i sofaen, og der satt jeg med rompa halvveis til gulvet. Det er med andre ord på tide å bytte ut deler av møblementet - og her i huset skjer det av slike grunner. ;o)

Det er sjelden vi bytter ut brukbare møbler bare fordi vi er klare for forandring, og det skyldes både penger, prinsipp og makelighet. Dessuten synes jeg at vi har en ganske brukbar og varig smak, så det holder som regel med noen enkle grep dersom fornyelsestrangen skulle komme, som å bytte ut småtteri eller ommøblere litt.

Men sofa, altså. Det må vi kjøpe oss nå.

Gjest ChiengMai
Skrevet

"Bytter du møbler/stil ofte?"

Alt for sjelden. Sofaen vår er så gammel at jeg regner med at den kommer til å gro fast her i huset og nekte å gi seg når vi en gang bestemmer oss for å kjøpe ny. :-D

Skrevet

Jeg bytter bare møbler når de er utslitt. Sliter gjerne hull i sofaen etter fire-fem år og da må jeg kjøpe nye.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...