Gå til innhold

FU: Bytter du ut møbler ofte?

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Nei, bytter sjelden eller aldri ut møbler. Ble litt nytt i forbindelse med siste flytting, men selv da ble det meste gamle med. Er egentlig på konstant leting etter nye ting som passer, men det vi ønsker er gjerne så dyrt at det blir med letingen. Og har jo ikke særlig tid til aktiv leting heller - blir mest blaing i magasiner og litt vindusshopping i de dyre butikkene av og til.

Spisestuen er gammel og arvet - og har vel egentlig aldri vært særlig fin. Hm, på finn sa du? *vurderer å ta en kikk*

Skrevet

Artig at du skulle spørre om det, for i forrige uke sa det "knekk" i sofaen, og der satt jeg med rompa halvveis til gulvet. Det er med andre ord på tide å bytte ut deler av møblementet - og her i huset skjer det av slike grunner. ;o)

Det er sjelden vi bytter ut brukbare møbler bare fordi vi er klare for forandring, og det skyldes både penger, prinsipp og makelighet. Dessuten synes jeg at vi har en ganske brukbar og varig smak, så det holder som regel med noen enkle grep dersom fornyelsestrangen skulle komme, som å bytte ut småtteri eller ommøblere litt.

Men sofa, altså. Det må vi kjøpe oss nå.

"penger, prinsipp og makelighet"

Som jeg skulle sagt det selv! :-)

"Dessuten synes jeg at vi har en ganske brukbar og varig smak"

Det samme her.

"Men sofa, altså. Det må vi kjøpe oss nå."

Ja må man, så må man! :-)

Skrevet

Nei, bytter sjelden eller aldri ut møbler. Ble litt nytt i forbindelse med siste flytting, men selv da ble det meste gamle med. Er egentlig på konstant leting etter nye ting som passer, men det vi ønsker er gjerne så dyrt at det blir med letingen. Og har jo ikke særlig tid til aktiv leting heller - blir mest blaing i magasiner og litt vindusshopping i de dyre butikkene av og til.

Spisestuen er gammel og arvet - og har vel egentlig aldri vært særlig fin. Hm, på finn sa du? *vurderer å ta en kikk*

Det er til tider veldig mye rart som selges på finn, og enkelte overpriser varene sine. Men som oftest har brukte møbler en mye høyere bruksverdi enn salgsverdi.

Men vi har da funnet noen småting der inne som har vært helt greie objekter. Veldig praktisk fremfor gamledagers rubrikkannonser som verken hadde bilde eller var søkbare! :-)

Gjest Filifjompen
Skrevet

Stort sett bare når jeg må. På 30 år har jeg derfor nå min sofa nr fire. Og den kjøpte jeg for kort tid siden. En sofa jeg hadde var jeg så glad i at den brukte jeg pledd over i lang tid før jeg fikk somlet meg til å bytte den ut. Når det gjelder salongbord og lampebord har jeg hatt de samme til de tre siste salongene. Det første jeg hadde knakk sammen. Jeg kjøper heller ikke de dyreste møblene, men det varer jo lenge allikevel.

Ellers har jeg byttet møbler når jeg har arvet noe. Det jeg skifter ut har da gått til andre i familien. Jeg har ikke noen gjennomført stil allikevel, og jeg synes en slik blandet stil er personlig og koselig. Liker ikke hjem som ser ut som en møbelutstilling.

Skrevet

Nei, vi bytter definitivt ikke møbler ofte.

Vi kjøpte hus for 7,5 år siden. Da brukte vi de møblene jeg hadde fått med fra morfaren min helt til vi fikk kjøpt oss en salong og et spisebord.

Så har vi sakte men sikkert kjøpt litt nå og litt da.

Sofaene (fra 1968) som morfar hadde ble kastet i fjor sommer fordi vi kjøpte 2 nye sovesofaer til å ha der de sto.

At jeg kan ta meg i å drømme om nye møbler er en annen sak. Men man kjøper da ikke nye møbler i hytt og pine bare fordi man har lyst på - eller?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...