Gå til innhold

Når man stryker til eksamen....

Gjest Noen må holde strykprosenten oppe....

Anbefalte innlegg

Gjest Noen må holde strykprosenten oppe....
Skrevet

Må bare lufte tankene litt.....Hvordan i alle dager går man videre når man stryker på en eksamen man burde stått på og som er av betydning for jobben du utfører i dagliglivet? Jeg har hatt en praktisk eksamen som jeg klarte å stryke på selv om jeg kunne det meste....begrunnelsen var at jeg virket usikker i måten jeg fremførte det på og snakket med for lav stemme.....Jeg har lest og lest og øvt og øvt og medstudentene min har hørt meg i oppgaver og det burde gått som en lek....Men det er forsåvidt greit nok-jeg tar det til etteretning og må melde meg opp til eksamen igjen til høsten.

men jeg fatter ikke hvordan jeg skal komme over dette.....jeg har knekt helt sammen og vil bare slutte i jobben min og finne på noe annet. Jeg var så full av eksamensnerver at jeg var kvalm når jeg våknet og jeg skalv hele dagen,og var også gele under prøven.

Så nå sitter jeg her og griner og vet ikke hva jeg skal gjøre.....Føler jeg fikk stemplet meg som uskikket til jobben min.......Sjefen min sa at du stryker aldri for dette kan du-vi kjenner deg jo.....Men nå er det altså gjort.... Ikke kan jeg si til noen at jeg strøk heller-(bortsett fra sjefen da som allerede har fått beskjed....)For da lurer de på hva jeg har å gjøre i jobben min....Ikke det at det er så mange som vet at jeg hadde eksamen nå,men det hadde vært så godt å få det ut....

Men det blir vel noe al la livet går videre og at dette ikke er verdens undergang.....Men det er det for meg nå og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.

hare1365380455
Skrevet

Kan du ikke ta den en gang til? Du får lese mer slik at du føler deg tryggere.

Gjest noen må holde strykprosenten oppe
Skrevet

Kan du ikke ta den en gang til? Du får lese mer slik at du føler deg tryggere.

joda jeg kan ta den på nytt. Skal jeg ta den her i byen må jeg vente et år-til neste klasse skal opp eller jeg kan reise til oslo og ta den der når en av klassene der skal ha den. Uansett så blir det ikke mulighet til å få tatt den før til høsten.

hare1365380455
Skrevet

joda jeg kan ta den på nytt. Skal jeg ta den her i byen må jeg vente et år-til neste klasse skal opp eller jeg kan reise til oslo og ta den der når en av klassene der skal ha den. Uansett så blir det ikke mulighet til å få tatt den før til høsten.

Lykke til! Det er ikke så lenge til høsten... :)

Skrevet

Eksamensnerver er no dritt, de forstyrrer alt. Men si nå til deg selv at det _var_ eksamensnerver, det _vet_ du jo også. De du har øvet med og sjefen din _vet_ hvor flink du er i jobben din! Vit at du er like god i jobben din til uka som du har vært før prøven. Neste eksamen så passer du på å stille uten nerver. Lær deg teknikker, og sjekk på blomstermedisin, de har noe bra for akkurat eksamensnerver. (har glemt navnet dessverre). Trøsteklem fra meg

Gjest noen må holde strykprosenten oppe
Skrevet

Eksamensnerver er no dritt, de forstyrrer alt. Men si nå til deg selv at det _var_ eksamensnerver, det _vet_ du jo også. De du har øvet med og sjefen din _vet_ hvor flink du er i jobben din! Vit at du er like god i jobben din til uka som du har vært før prøven. Neste eksamen så passer du på å stille uten nerver. Lær deg teknikker, og sjekk på blomstermedisin, de har noe bra for akkurat eksamensnerver. (har glemt navnet dessverre). Trøsteklem fra meg

Tusen takk :-) Varmende med slik ord-snufs.

Skrevet

Tusen takk :-) Varmende med slik ord-snufs.

Sanne ord vet du! Så nå skal våren og sommeren nytes :)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Å stryke på en eksamen er ikke verdens undergang. Trist med det samme, jada, det skjønner jeg, men tro meg når jeg sier du kommer over det. Du blir ikke noe dårligere i den jobben du gjør fordi eksamen gikk skeis, du er akkurat like flink som før. Eller ... som du selv sier ... du kan jo stoffet og er kanskje egentlig dyktigere enn du var tidligere bare av den grunn? At du ikke greide eksamen endrer ikke på det. Se på eksamensstryk som en dårlig dag på jobben, det kan skje selv den beste! ;-)

Så går du på med friskt mot og står med glans neste gang!

Gjest Anna Belinda
Skrevet

Du har mulighet til å klage på eksamensresultatet ditt om du ikke er enig i utfallet. At du snakket lavt kan umulig ha SÅ mye å si at du stryker! Og om du gjorde/sa de riktige tingene så mener jeg du kan ha en sjangse til å vinne frem om du klager.

Skrevet

Uansett hvordan du føler det så ER det faktisk sånn at det ikke er verdens undergang og livet går videre. Det er faktisk bare en eksamen, den kan taes opp igjen! Og hvordan kan den ha ødelagt livet ditt, du hadde da det samme livet -før- du tok denne eksamen? En eksamen fungerer sånn at står du gjør du fremgang, stryker du står du på stedet hvil. Så kjempeflott om du står, men "so what?" om du stryker. Den tar du opp igjen til høsten, ikke noe problem.

Gjest noen må holde strykprosenten oppe...
Skrevet

Uansett hvordan du føler det så ER det faktisk sånn at det ikke er verdens undergang og livet går videre. Det er faktisk bare en eksamen, den kan taes opp igjen! Og hvordan kan den ha ødelagt livet ditt, du hadde da det samme livet -før- du tok denne eksamen? En eksamen fungerer sånn at står du gjør du fremgang, stryker du står du på stedet hvil. Så kjempeflott om du står, men "so what?" om du stryker. Den tar du opp igjen til høsten, ikke noe problem.

hehe-en dårlig dag på jobben,artig variant;-) Jeg kommer vel over det,men dette er skikkelig tungt...Uansett takk for oppmuntringen!

Skrevet

hehe-en dårlig dag på jobben,artig variant;-) Jeg kommer vel over det,men dette er skikkelig tungt...Uansett takk for oppmuntringen!

Jeg skjønner det, det ER tungt, men det er ikke noe du kan gjøre med det nå(bortsett fra å klage da, det har du jo ikke noe å tape på siden du strøk.)! Du har 2 valg; 1; å ødelegge de neste ukene med å synes synd på degselv og å være irritert på situasjonen over noe du ikke kan forandre uansett(du kan klage på eksamen, men du kan ikke forandre situasjonen). 2; la det fare og derav ha det mye bedre, se fremover og begynne å forberede deg til ny eksamen.

Jeg kanskje virker hard og gir deg ikke den "trøsten" du er ute etter, men det blir bare trasigere av at du legger så mye følelser i noe som er skjedd som du ikke kan forandre. Det er trasig, tok også stryk hard før, til jeg løp på en rektor jeg hadde hatt på grunnskolen. Hun sier noe sånn som: "En ting må du huske, en eksamen er BARE en eksamen. Det finnes viktigere ting, og en eksamen kan du ta opp igjen." Ikke dumt sagt. Er lov å deppe noen dager da...:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...