Gå til innhold

Langvarige konsentrasjonsvansker etter alkoholinntak


Gjest Østfoldgutt

Anbefalte innlegg

Gjest Østfoldgutt

Jeg er en gutt på 18 år, og for snart et år siden drakk jeg alkohol for første gang på en tur med noen venner. Dagen derpå våknet jeg, og følte meg relativt pigg. Når det så hadde gått et par timer, begynte jeg å føle meg mer og mer uvel, men ikke vanlig fyllesyk med kvalme og hodepine. Istedet føltes det som om jeg ble litt full igjen; jeg fikk vanskeligheter med å se klart og i det hele tatt konsentrere meg. Jeg slet med å utføre enkle oppgaver som å knyte skoene eller skrive SMS. På en måte virket det som om alle sansene ble svekket, og dette skulle vise seg å vare i omtrent en uke. Jeg dro til legevakta etter et par dager, men som forventet tok de bare et par prøver og sendte meg hjem igjen med beskjed om at alt var i sin skjønneste orden. Jeg tok deretter turen til fastlegen min, men heller ikke han kom til noen konklusjon om hva som kunne være galt. Jeg tenkte som så at dette kunne ha vært et

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Er du sikker på at det "bare" var alkohol du drakk? Kan du ha slått hodet?. Hør med vennene dine. Prøv å få et godt samarbeid med fastlegen din. Finn ut om du har "back-flashes" eller har opplevd noe spesielt som alkohol kan frembringe minner om. Dersom vanskene er der fremdeles, eller du opplever liknende igjen, bør du til nærmere utredning. Kanskje du har enzymsystemer i leveren som gjør at du ikke omsetter alkohol på normal måte. En nevropsykologisk sjekk kan vise om du kar noe ojektivt galt med konsentrasjon, finmotorikk og hukommelse. Gjøres hos enkelte nevrologer og psykologer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...