Gå til innhold

Tilbehør til fiskekaker

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Jeg jobber iherdig med å få resten av familien til å like fisk ;-)

Her forleden laga jeg laksefileter i langpanne med bl.a. rømme. Oppskirften var det en doler som gav meg, og det var rågodt:-) Minstemor på to år elska det, mens resten av gjengen nok trenger litt mer tilvenningstid;-)

Nå vil jeg lage fiskekaker, men med litt mer spennende tilbehør enn bare brun saus, poteter og evt raspa gulrøtter. Noen som har gode forslag?

Skrevet

Dette er ikke et helt nytt tips, men en liten variant på den mest standard måte å servere på:

Bland raspet gulerøtter med raspet eple.

Bytt ut brun saus med hollandaise.

Skrevet

1. Ovnsstekte potetbåter, remulade, stekt løk og en frisk salat.

2. Tomatbønner, enten med vanlige kokte poteter til fiskekakene eller kokte, kalde som stekes. Eller poteter som pkt. 1.

3. Fiskekakene lages som burgere, med hamburgerbrød, rå løk (rød), sylteagurk, salat og dressing.

4. Kålrotstappe og kokte poteter. Da smaker det ekstra godt med flatbrød til.

Skrevet

2. Tomatbønner, enten med vanlige kokte poteter til fiskekakene eller kokte, kalde som stekes. Eller poteter som pkt. 1.

3. Fiskekakene lages som burgere, med hamburgerbrød, rå løk (rød), sylteagurk, salat og dressing.

Wow! En fiskekakeekspert!! :-D

Long time no see, forresten. Hyggelig å se deg her igjen:-)

Skrevet

Vi bruker å ha makaroni eller makaronistuing til, poteter og smeltet smør + en dasj ketchup - nam !!

Gjest togli
Skrevet

Dette er ikke et helt nytt tips, men en liten variant på den mest standard måte å servere på:

Bland raspet gulerøtter med raspet eple.

Bytt ut brun saus med hollandaise.

Takk for tips!! Koker du fiskekakene i hollandaisesausen?

Skrevet

Takk for tips!! Koker du fiskekakene i hollandaisesausen?

Nei, jeg steker dem og servere sausen ved siden av. Visse i familien er akkurat som Meg Ryan i "Da Han møtte Henne": Det MÅ være ved _siden_ av! ;-)

Gjest togli
Skrevet

Takk for mange gode tips!!

Gjest togli
Skrevet

Vi bruker å ha makaroni eller makaronistuing til, poteter og smeltet smør + en dasj ketchup - nam !!

Makaroni var smart! Koker du opp hvit saus til makaronistuingen?

Skrevet

Wow! En fiskekakeekspert!! :-D

Long time no see, forresten. Hyggelig å se deg her igjen:-)

Ja, jeg har en bachelorgrad i fiskekakevitenskap, må vite. Og takk det samme! Det er en god stund siden jeg var her, og det skyldes ikke det nye designopplegget, men derimot at jeg ble lei av nebbete og sure folk som sa "ikke bland deg" hvis jeg kommenterte et eller annet. Det er ikke alle som er like hyggelige som deg!

Gjest togli
Skrevet

Nei, jeg steker dem og servere sausen ved siden av. Visse i familien er akkurat som Meg Ryan i "Da Han møtte Henne": Det MÅ være ved _siden_ av! ;-)

Aha, det høres litt ut som enkelte i min familie også;-)

Stekte fiskekaker høres egentlig bedre ut enn kokte, så jeg tror jeg går for den varianten!

Skrevet

Ja, jeg har en bachelorgrad i fiskekakevitenskap, må vite. Og takk det samme! Det er en god stund siden jeg var her, og det skyldes ikke det nye designopplegget, men derimot at jeg ble lei av nebbete og sure folk som sa "ikke bland deg" hvis jeg kommenterte et eller annet. Det er ikke alle som er like hyggelige som deg!

For noen frekkaser! Håper disse personene har forsvunnet med DOLs vekjente layout! :-)

Skrevet

Makaroni var smart! Koker du opp hvit saus til makaronistuingen?

Ja, men den må være tykk - så har du litt salt, pepper og muskat i den - rør inn ferdigkokt makaroni og nyyyyt :-D

Skrevet

Aha, det høres litt ut som enkelte i min familie også;-)

Stekte fiskekaker høres egentlig bedre ut enn kokte, så jeg tror jeg går for den varianten!

Jeg syns de er best når de er dampet, blir store og saftige :-)

Mrs. Wallace
Skrevet

Fiskekaker er noe av det hele familien liker, så her brukes det en del - både kjøpte og hjemmelagde.

Vi spiser dem av og til som burgere; med hamburgerbrød (grove, dersom vi vil ha litt god samvittighet), salat og evt dressing.

Det er også godt som "cowboymiddag", altså med tomatbønner og potetstappe til.

Ellers er en av mine favoritter å servere dem med ris og noe jeg ga navnet sjørøversalat (i et desperat forsøk på å lure i guttungen grønnsaker, hehe): like deler revet gulrot og revet eple, en halv appelsin i små biter og evt en sprut sitron. Bland og vend inn litt remulade etter smak. Veldig friskt og smaksrikt.

Gjest trultemor26
Skrevet

Vi pleier å ha stekte fiskekaker med remulade på, poteter og spinat. Har en dæsj hvitløk i spinaten.

Dette er kanskje ikke så veeeldig mye mer spennende enn din variant ;)

Snuppa på 20 mnd liker det, med ketsjup på vel å merke.

Gjest togli
Skrevet

Vi pleier å ha stekte fiskekaker med remulade på, poteter og spinat. Har en dæsj hvitløk i spinaten.

Dette er kanskje ikke så veeeldig mye mer spennende enn din variant ;)

Snuppa på 20 mnd liker det, med ketsjup på vel å merke.

Takk for tips!

Damper du spinaten?

Gjest togli
Skrevet

Fiskekaker er noe av det hele familien liker, så her brukes det en del - både kjøpte og hjemmelagde.

Vi spiser dem av og til som burgere; med hamburgerbrød (grove, dersom vi vil ha litt god samvittighet), salat og evt dressing.

Det er også godt som "cowboymiddag", altså med tomatbønner og potetstappe til.

Ellers er en av mine favoritter å servere dem med ris og noe jeg ga navnet sjørøversalat (i et desperat forsøk på å lure i guttungen grønnsaker, hehe): like deler revet gulrot og revet eple, en halv appelsin i små biter og evt en sprut sitron. Bland og vend inn litt remulade etter smak. Veldig friskt og smaksrikt.

Potetstappe hadde nok vært mest "safe" her i heimen. Hjemmelaga stappe liker vi alle godt:-)

Gjest togli
Skrevet

Ja, men den må være tykk - så har du litt salt, pepper og muskat i den - rør inn ferdigkokt makaroni og nyyyyt :-D

Takk:-)

Gjest trultemor26
Skrevet

Takk for tips!

Damper du spinaten?

Nei, jeg kjøper spinat i frysedisken (finnes det i noen annen form?).

Tiner den og varmer den i kjele.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...