Gå til innhold

Får ikke puste

Anbefalte innlegg

Gjest Uten nicket mitt
Skrevet

Har for et år siden slitt med å få puste, men det gikk over. Nå er det kommet tilbake. Jeg trekker inn luft men det kjennes ikke ut som om jeg får nok luft inn. Da blir jeg sittende og gispe og det er veldig slitsomt. Er det noen som vet hva det kan komme av?

Bir glad for svar, det er litt vemmelig.

Skrevet

Å det er bare helt grusomt. Det høres ut som det jeg hadde en gang. En ettermiddag (endel år siden) på vei hjem fra jobb måtte jeg stoppe innom min manns jobb å få han ut i bilen. Jeg følte ikke jeg fikk nok luft. Det gav seg ikke, han ville kjøre meg til legen. Jeg følte jeg skulle svime av å forlate denne verden flere ganger hele veien. Enden på visa var at det antakligvis var et angstanfall??!!?! Det roet seg noen timer senere på kvelden, men huff for en opplevelse! Hvorfor man føler luftmangel vet jeg ikke, men legen sa at dersom det ikke gav seg eller noen gang kom igjen, så måtte jeg puste i en pose. Får man for mye oksygen så er ikke det bra....(kan besvime) For luften du sliter for å få inn, kommer inn selv om det ikke føles slik. Har du tenkt på naturterapi? Det kan være en energiblokkering et sted.

Gjest Uten nicket mitt
Skrevet

Å det er bare helt grusomt. Det høres ut som det jeg hadde en gang. En ettermiddag (endel år siden) på vei hjem fra jobb måtte jeg stoppe innom min manns jobb å få han ut i bilen. Jeg følte ikke jeg fikk nok luft. Det gav seg ikke, han ville kjøre meg til legen. Jeg følte jeg skulle svime av å forlate denne verden flere ganger hele veien. Enden på visa var at det antakligvis var et angstanfall??!!?! Det roet seg noen timer senere på kvelden, men huff for en opplevelse! Hvorfor man føler luftmangel vet jeg ikke, men legen sa at dersom det ikke gav seg eller noen gang kom igjen, så måtte jeg puste i en pose. Får man for mye oksygen så er ikke det bra....(kan besvime) For luften du sliter for å få inn, kommer inn selv om det ikke føles slik. Har du tenkt på naturterapi? Det kan være en energiblokkering et sted.

Takk for svar. Jeg tror nok også at det er psykisk. Jeg vet det ikke er farlig, men det er veldig ubehagelig. Aner ikke hva jeg skal gjøre for å få det til å slutte. SIst ga det seg etter noen uker, hvis ikke måneder. Håper det går raskere nå.

Skrevet

Takk for svar. Jeg tror nok også at det er psykisk. Jeg vet det ikke er farlig, men det er veldig ubehagelig. Aner ikke hva jeg skal gjøre for å få det til å slutte. SIst ga det seg etter noen uker, hvis ikke måneder. Håper det går raskere nå.

Dra til legen, så får du Bricanyl for det. Det er bronkiene dine som snevrer seg sammen, og da blir det tungt å puste. Jeg har hatt det sånn selv mange ganger, det er skikkelig ubehagelig. Etter at jeg fikk Bricanyl for det (en astmamedisin), opplever jeg det veldig mye sjeldnere.

Det er ikke farlig, men bekymrer du deg for det, kan det gjøre det verre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...