Gå til innhold

Aluminumklorid

Gjest Jeg har et lite svetteproblem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk tips om å kjøpe aluminumklorid mot svette. Tok på meg igår kveld og ser ut til å fungere veldig bra foreløpig. Men på flasken står det at det skal påføres 1-2 ganger i uka og vaskes av påfølgende morgen. Men det står ingenting om hvor lenge man skal bruke den. Er det meningen at man skal bruke den for alltid? At den erstatter deodorant? Holder det virkelig med 1-2 ganger i uken da? Og ingen deodorant som supplement?

Skrevet

Jeg bruker den faktisk sjeldnere. Holder lenge om gangen.

Bruker sånn tørr stick i tillegg, trenger det kanskje ikke, men jeg føler meg mer vel med det.

Har brukt den i 8 år nå.

Skrevet

jeg bruker deo i tillegg. men man trenger ikke bruke antiperspirant. må nok bruke det for alltid om det skal hjelpe. slutter man en periode så begynner man å svette litt igjen. Ikke sikkert det er sånn på alle da..

:)

Skrevet

Jeg bruker den faktisk sjeldnere. Holder lenge om gangen.

Bruker sånn tørr stick i tillegg, trenger det kanskje ikke, men jeg føler meg mer vel med det.

Har brukt den i 8 år nå.

Vet du hvordan den egentlig fungerer? Virka som den tørka ut hele armhulen på en måte med en gang jeg påførte den. Etter det har det ikke kommet en dråpe svette ut under armen. Jeg håper å bli kvitt problemet for godt med denne, for fram til nå har jeg ikke kunnet gå i t-skjorter med armer grunnet 2 store flekker under armene etter 5 min.

Skrevet

Vet du hvordan den egentlig fungerer? Virka som den tørka ut hele armhulen på en måte med en gang jeg påførte den. Etter det har det ikke kommet en dråpe svette ut under armen. Jeg håper å bli kvitt problemet for godt med denne, for fram til nå har jeg ikke kunnet gå i t-skjorter med armer grunnet 2 store flekker under armene etter 5 min.

Jeg hadde på samme måte. Men har aldri hatt det problemet etter jeg begynte å bruke denne.

Men svetten kommer jo ut andre steder da, så det kan være du merker økt svette under føttene f.eks.

Gjest Aina E
Skrevet

Aluminiumklorid?? Hvor har du hørt det? Fra et kjernekraftverk, eller?

Klart det må vaskes av, det er jo et tungmetall som trekker seg inn i huden din og stopper til porene, slik at du ikke svetter.

Har du ikke hørt reklame om "deodorant uten aluminium"??

Det er sunnere deodorant, som ikke tetter igjen porene, eller lagrer aluminium i kroppen din.

Det er forsket på og funnet at det er en sannsynlig sammenheng med aluminiumsopphopninger og alzheimers.

Er problemet mengden svette, eller svettelukta?

Er det lukta, kommer det av microber som stinker. Man kan fint gjøre noe med det, dersom man har litt tålmodighet.

Men gjelder det mengden svette, kan du prøve med litt magnesium. Ellers vet jeg ikke helt...

Skrevet

Jeg hadde på samme måte. Men har aldri hatt det problemet etter jeg begynte å bruke denne.

Men svetten kommer jo ut andre steder da, så det kan være du merker økt svette under føttene f.eks.

Ja, men det spiller ingen rolle, for det lukter mye verre under armene. Og det ser ikke bra ut. Under føttene er det ingen som merker noe.

Skrevet

Klart det må vaskes av, det er jo et tungmetall som trekker seg inn i huden din og stopper til porene, slik at du ikke svetter.

Det er sunnere deodorant, som ikke tetter igjen porene, eller lagrer aluminium i kroppen din.

Det er forsket på og funnet at det er en sannsynlig sammenheng med aluminiumsopphopninger og alzheimers.

Er det lukta, kommer det av microber som stinker. Man kan fint gjøre noe med det, dersom man har litt tålmodighet.

Men gjelder det mengden svette, kan du prøve med litt magnesium. Ellers vet jeg ikke helt...

hvor står det at hun ikke skal vaske det av?

Skrevet

Så du mener at man åpner porene igjen når man vasker det av? Da vil man jo svette igjen i perioden mellom påføringene da? Det er jo det som ikke skal skje. Nå skjønner jeg ikke helt.

Hvordan vet du at det er farlig å bruke dette over tid? Hadde det ikke vært litt rart om de solgte det på apoteket hvis det ikke er bra for kroppen? Da burde det iallefall stått en advarsel på flasken.

Gjest Aina E
Skrevet

hvor står det at hun ikke skal vaske det av?

Det står ingen steder.

Hun sier at det _skal_ vaskes av påfølgende morgen. Ikke så rart, mener jeg.

Skrevet

Forresten, problemet mitt er både mye svette OG lukt

Skrevet

Det står ingen steder.

Hun sier at det _skal_ vaskes av påfølgende morgen. Ikke så rart, mener jeg.

ok :) har blitt snakket om at det er en sammenheng med aluminiumkloriden og brystkreft også. men tviler på at de hadde solgt noe av den da. men det må nok vaskes av ja.. Det er ganske så sterkt. men det hjelper :)

Gjest Aina E
Skrevet

Så du mener at man åpner porene igjen når man vasker det av? Da vil man jo svette igjen i perioden mellom påføringene da? Det er jo det som ikke skal skje. Nå skjønner jeg ikke helt.

Hvordan vet du at det er farlig å bruke dette over tid? Hadde det ikke vært litt rart om de solgte det på apoteket hvis det ikke er bra for kroppen? Da burde det iallefall stått en advarsel på flasken.

Jeg mener ingenting om hvordan og hvor mye man får vasket bort. Det jeg vet er at aluminiumsulfat og hydroklorid er avfallstoffer fra aluminiumsproduksjon. Disse ødelegger myelinskjeden på nerveceller og lagrer seg også i enkelte indre organer.

Derfor kan dette skape tidlig alzheimers og problemer med både konsentrasjon, hukommelse, reaksjonsevne, osv...

Tror du seriøst at alt de selger på apoteket er bra for kroppen??

Merkelig det der. Hvor mye tilsetningsstoffer det ikke advares mot.

Skrevet

Jeg mener ingenting om hvordan og hvor mye man får vasket bort. Det jeg vet er at aluminiumsulfat og hydroklorid er avfallstoffer fra aluminiumsproduksjon. Disse ødelegger myelinskjeden på nerveceller og lagrer seg også i enkelte indre organer.

Derfor kan dette skape tidlig alzheimers og problemer med både konsentrasjon, hukommelse, reaksjonsevne, osv...

Hvor har du hørt dette hen da?

Skrevet

Det er nok mye som er farlig med mange slags produkter. Det stopper ikke folk fra å bruke det allikevel.

Men nå er ekstremt svette under armene et såpass stort problem hos dem det gjelder at det hemmer det sosiale livet utrolig mye.

Å få et produkt som gjør at man kan føle seg vel i andres nærvær, det være seg på butikken, hos venner, hos familie, hvor enn det er, uten å måtte nærmest stappe armene full i papir, - det vil si å få et verdig liv - betyr kanskje mer enn å være livredd for hva som KAN skje i form av et medisinsk preparat.

Skrevet

ok :) har blitt snakket om at det er en sammenheng med aluminiumkloriden og brystkreft også. men tviler på at de hadde solgt noe av den da. men det må nok vaskes av ja.. Det er ganske så sterkt. men det hjelper :)

http://www.apotek.no/sw5067.asp

Gjest Aina E
Skrevet

Hvor har du hørt dette hen da?

Det er mange forskjellige steder. Søk litt på nett selv, jeg orker ikke skrive mer nå. Håper problemet blir borte uansett, men jeg ville ikke brukt det greiene der.

Gjest kvitsymra
Skrevet

Å barbere seg under armene hjelper mot svette. Tro meg.

Gjest Dardy
Skrevet

Jeg har brukt/bruker alu-klorid.

Jeg brukte den et par ganger i uka i et års tid, kanskje, deretter avtok svetteproblemet for min del.

Nå har jeg den stående på badet, og bruker den kanskje en gang annenhver måned.

Innimellom bruker jeg vanlig deo, men det er ikke nødvendig lenger det heller.

Skrevet

Jeg har brukt/bruker alu-klorid.

Jeg brukte den et par ganger i uka i et års tid, kanskje, deretter avtok svetteproblemet for min del.

Nå har jeg den stående på badet, og bruker den kanskje en gang annenhver måned.

Innimellom bruker jeg vanlig deo, men det er ikke nødvendig lenger det heller.

Ja nå har jeg testet den en gang og den er jo helt fantastisk. Jeg stoppet å svette fra dag 1. Nå kan jeg t.o.m. gå i trange skjorter uten å stinke etter 1 time.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...