Gå til innhold

Halal - humant?

Anbefalte innlegg

Gjest halal
Skrevet

Jeg er ganske opptatt av dyrevelferd og er opptatt av at dyr skal ha det bra mens de lever og at de skal slaktes på en rask og human måte. Skal nå reise til et strøk av verden hvor de kun spiser halal-kjøtt. Halal-slakting høres så grotesk ut. Sånn jeg har forstått det kutter de strupen for å tappe dyret for blod. Men dør dyret av tappingen eller kutter de enda mer i halsen for å få dyret til å dø? Lider ikke dyret unødig ved denne metoden? Er det mye verre for dyret enn norske slaktemetoder f.eks? Tror ikke jeg klarer å holde meg unna alt kjøtt der nede, da vil jeg nok virke litt sær. Skal besøke familie etc. og de kanskje oppfatter det som en fornærmelse.

Skrevet

Hva med å prøve å unngå å spise så mye kjøtt på turen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...