Gå til innhold

Hvor lenge skal han hete LILLE Marius???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guttungen har da fylt 10 år - jammen meg på tide å kutte ut "lille" foran navnet hans.

"Lille Marius" skal kanskje være søtt, men det er jo hentet fra Kiellands "Gift", hvor stakkars lille Marius sa Mensa Rotunda og DØDE!

Dobbelt grunn til å kutte ut det teite "lille"! ;-)

http://www.kjendis.no/2007/03/26/496107.html

Fortsetter under...

Skrevet

Han kommer alltid være Lille Marius

Stakkars _liten_....;-)

fei1365380229
Skrevet

Jeg så ikke noe sted i den artiklen at de omtalte han som "lille" Marius. Bare Marius1

Skrevet

Jeg så ikke noe sted i den artiklen at de omtalte han som "lille" Marius. Bare Marius1

Ja så sannelig - de har endret teksten!!

Det var "lille" både i billedtekst og selve artikkelen før.

Skrevet

Han ble vel fort stor da.

Annonse

fei1365380229
Skrevet

Han ble vel fort stor da.

Kanskje noen hadde reagert på det, men heldig for han. Gikk inn i begravelse og var liten og ut igjen og var stor :)

Skrevet

Kanskje noen hadde reagert på det, men heldig for han. Gikk inn i begravelse og var liten og ut igjen og var stor :)

Det kan være nærmere sannhetene enn vi aner.

Gjest Elextra
Skrevet

Tror nok dette kommer til å henge ved ham store deler av livet.

Jeg forbinder det også med Kjelland, og i mangel av en prinsetittel bidrar det jo til gjenkjennelse ;). Jeg mener; nevner man i dag "Marius" vet ingen hvem man snakker om. Men nevner man "Lille Marius" vet alle med en gang at det er sønnen til MM.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Det så jeg også at det stod. Kanskje journalisten har vært inne på DOL?

Skrevet

Hehe , husker du en norsk litt lummer serie på 1990-tallet som foregikk på et hotell (Soria Moria), med Anne Rygh som nabo i liten skrivestue? Der var det en Lille-Erling på minst 50. Så det er nok ikke håp.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Her er det en kar på godt over 60 som kalles lisj-Erik, altså Lille-Erik. Gammel-Erik (!!!!!!!!!, der jeg kommer fra er dette betegnelsen på styggen sjøl...), en nabo av lisj-Erik er død for lenge siden, så nå skulle vel egentlig lisj-Erik vært gammel-Erik sida det også er en Erik på rundt 30 i nabolaget...

Skrevet

Svigermor på snart 83 år kalles fortsatt "Vesla" - hun er minstejenta i en søskenflokk på 7.

Annonse

Skrevet

Svigermor på snart 83 år kalles fortsatt "Vesla" - hun er minstejenta i en søskenflokk på 7.

He he, jeg vet også om en vosken dame som kalles Vesla. Det blir ekstra komisk at hun langt fra er noen liten person! ;-)

Skrevet

Her er det en kar på godt over 60 som kalles lisj-Erik, altså Lille-Erik. Gammel-Erik (!!!!!!!!!, der jeg kommer fra er dette betegnelsen på styggen sjøl...), en nabo av lisj-Erik er død for lenge siden, så nå skulle vel egentlig lisj-Erik vært gammel-Erik sida det også er en Erik på rundt 30 i nabolaget...

Likheten til gammel-erik blir for stor, ja! ;-)

Skrevet

Hehe , husker du en norsk litt lummer serie på 1990-tallet som foregikk på et hotell (Soria Moria), med Anne Rygh som nabo i liten skrivestue? Der var det en Lille-Erling på minst 50. Så det er nok ikke håp.

He he, jeg så ikke den serien.

men jeg husker godt en tidligere kollega snakket om sin nevø "Peremann". Han var riktignok "bare" noen-og-tredve....;-)

Skrevet

Tror nok dette kommer til å henge ved ham store deler av livet.

Jeg forbinder det også med Kjelland, og i mangel av en prinsetittel bidrar det jo til gjenkjennelse ;). Jeg mener; nevner man i dag "Marius" vet ingen hvem man snakker om. Men nevner man "Lille Marius" vet alle med en gang at det er sønnen til MM.

Ja det er sant, og i mer 'dagligdags' prat rundt lunsjbordet og slikt kan det nok være greit, men ikke i en reportasje med bilde av han og mora - da vet jo alle hvem han er uansett.

Skrevet

Det så jeg også at det stod. Kanskje journalisten har vært inne på DOL?

Tanken slo meg også! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...