Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt hekta på spinning og trener dette så ofte jeg kan ,trente mest styrke i sal før men ble rett og slett drittlei å trene dette og synes det er så godt å ha en instruktør som presser en til fengende musikk. mitt spørsmål er: kan jeg kun trene denne formen eller bør jeg ha litt styrke i tillegg? er vel litt styrke i spinningtreningen og ?

mitt mål med treningen er å holde meg i form ,men skulle gjerne hatt bort litt fett på magen.

Gjest Dagkrem
Skrevet

Du får bra kondisjon av spinning, og selvfølgelig muskler, men du trenger også styrketrening.

Jeg spinner 2-3 ganger i uken + styrketrening i sal 2 ganger. Fleskerullen på magen begynnte å bli mindre med en gang jeg begynnte å trene styrke. Det var ikke mye som skulle til. Jeg merker at kroppen har blitt merkbart strammere, over alt. Jeg har nå trent fast i 10 mnd., før det trente jeg sporadisk. Husk at muskler forbrenner kalorier. Ved kun å spinne, forbrenner du kun det kalorier unner selve timen. Ved styrke trening øker du muskelmassn din, som igjen forbrenner nye kalorier.

Det er ikke bare å løfte noen vekter å tro at det er nok, det er tidkrevende, og de helt store resultatene lar vente på seg, så fremt du ikke er veldig utrent.

Skrevet

Du vil jo holde deg i form med spinning, og om du vil ha bort fett på magen så er jo dette en flott form for trening.

Men optimalt så er det en fordel med litt styrke også:-)

Men jeg tror faktisk at det viktigste er at du synes dette er artig, og at du gjør det så lenge du liker dette.

Kanskje du kan kombinere det med bittelitt styrke først? Spesielt mage, rygg, armer og skuldre. Jeg bruker ofte 10-15 minutter med vekter først. Det går fort unna, og dermed har jeg med litt overkropp også:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...