Gå til innhold

Tett i ørene og nesespray

Anbefalte innlegg

Skrevet

I en uke nå har jeg vært så tett i ørene at jeg knapt hører noe som helst. (etter influensa)

Etter å ha skylt og skylt med sånne rense sak som man får på apoteket uten at det har blitt bedre, så dro til legen idag.

Hun sa ørene mine var gullende rene, så det var ikke ørevoks.

Sa jeg skulle bruke nesespray i en uke, for det ville løse opp i kanalene mellom nesen og ørene og da ville jeg mest sannsynligvis får hørselen tilbake. Funka ikke det så måtte jeg til øre spesialist.

Men altså.... nesespray?

Fungerer det liksom? Har noen vært borti det før?

Skrevet

Høres da ikke så merkelig ut. Det henger jo sammen i alle kanalene der, og nesespray kan røske opp i litt av hvert.

Eller skulle du spraye deg i øret? ;-)

Skrevet

Ja. Du har en tynn kanal mellom nese/svelg og til ørene. Slimhinnen her hovner opp ved en forkjølelse slik at du ikke får utlignet trykket som vanlig. Nesespray demper hevelsen i slimhinnen. Er lurt å spraye i nesen, vente noen sekund for så å prøve å utligne trykket ved å holde for nesen og blåse med munnen lukket.

Lykke til. Om noen dager regner jeg med det er blitt bedre. Men ikke bruk nesesprayen over 10 dager, da virker den mot sin hensikt:)

Skrevet

Ja, helt vanlig å bruke nesespray mot tette ører og ved øreverk.

Skrevet

Når jeg er forkjøla er jeg veldig forsiktig med å snufse for mye rett og slett fordi plutselig setter det seg som en propp i øret og jeg hører dårlig. Fryktelig irriterende. Det har noe med trykkforskjell å gjøre. Hvis du holder for nesen og blåser forsiktig med lukket munn vil du høre at trykket utlignes. Det smeller litt så du skal gjøre det forsiktig. Kan være proppen kommer igjen med en gang, men det har med tett nese å gjøre ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...