Gå til innhold

Forenklet tollbehandling

Anbefalte innlegg

Gjest Angel in trust

Hva betyr at en pakke er sendt til forenklet tollbehandling?

Jeg har bestillt klær fra Danmark og de har der brukt minimalt med tid til pakking og utsending til Norge. Jeg har fulgt pakken fra Danmark og det har gått superfort fra jeg bestillte. MEN hva skjer når den kommer til TREIGE-NORGE??? Her har den blitt sendt hit og dit og brukt såååååååå laaaaaaaaaaang tid (flere dager!!!) så hva hjelper det vel at andre land er raske med sin service når vi har et gammelt sirompa system som bruker alt for lang tid i Norge. :-(

Det siste som står nå, noe som de har brukt to hele dager på!!! Er at den er sendt til forenklet tollbehandling. Noen som vet hva det betyr?

Sorry frustrasjonen men ekelte ganger er jeg bare så lei av å bo i et nisseland.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271641-forenklet-tollbehandling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt som importeres til norge må gjennom tollen. Der beregner de inførselsmoms + evt. toll og postens gebyr for dette. Det tar fort et par dager.

Jeg sender en del pakker til utlandet med TNT eller DHL. Dette gjelder i alle land jeg sender til også. Oftest går det på en dag, andre ganger tar det mange dager.

Gjest Angel in trust

Det betyr at de skal bruke noen dager på å få kvittering fra deg, regne ut hvor mye toll du må betale, sende deg regningen, motta pengene, og SÅ sende den videre. ;)

Neida, vet ikke om det er så mye, men det kan fort ta noen dager. :P

Herre gud for et suppeland vi bor i... det er sikkert det som skjer, slik du beskriver.

Takk for svar! ;-)

Gjest Angel in trust

Alt som importeres til norge må gjennom tollen. Der beregner de inførselsmoms + evt. toll og postens gebyr for dette. Det tar fort et par dager.

Jeg sender en del pakker til utlandet med TNT eller DHL. Dette gjelder i alle land jeg sender til også. Oftest går det på en dag, andre ganger tar det mange dager.

Vet du sånn ca. hvor mye jeg må betale for noen klær som til sammen kom på ca.1400,-

Huff begynner å angre på at jeg ikke bare kjørte ned til Køben og hentet varene selv. Jeg kunne sikkert ha gjort det billigere. ;-)

Annonse

Vet du sånn ca. hvor mye jeg må betale for noen klær som til sammen kom på ca.1400,-

Huff begynner å angre på at jeg ikke bare kjørte ned til Køben og hentet varene selv. Jeg kunne sikkert ha gjort det billigere. ;-)

Det er noen mnd. siden sist jeg gjorde det, men mener jeg betalte 85,- for tollbehandlingen + 25% moms av hele beløpet. Så det blir noen kroner.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...