Gå til innhold

En helg i Oslo

Anbefalte innlegg

Gjest Trutt og Lutt
Skrevet

Hei!

Jeg skal besøke en venn i Oslo i helgen. Vi skal møtes der, ingen av oss bor der. Vi får kanskje låne en leilighet, men vet ikke dette sikkert. Har du forslag til hva man gjør i Oslo i løpet av en helg? kino og teater er ikke av interesse, heller ikke festing. Vil gjerne gjøre noe koselig eller spennende. Vi har bil. Vi er 25 og 29.

Skrevet

Vel, vil anbefale Emanuel Vigeland museet! http://tinyurl.com/32n5pa Det er et lite museum med fresker på veggene malt av broren til Gustav Vigeland. Også asken hans ligger i en urne over inngangspartiet. Det er mørkt der inne, ingen vinduer, bare noen svake lyskastere så øynene trenger tilvenning når du kommer inn. Og man skal helst ikke snakke der inne. Akustikken er utrolig! Det er bare ett rom, så det er fort gjort egentlig, spørs hvor mye dere vil studere maleriene. Jeg drar iallefall tilbake dit om igjen og om igjen.

Nå som det begynner å bli så fint vær, hadde det jo vært herlig med en kjapp liten båttur (5min) ut til Hovedøya! Om bare for å gå tur og se på severdighetene eller for å grille/ha piknik hvis det er vær til det... Eller begge deler :-) http://no.wikipedia.org/wiki/Hoved%C3%B8ya

Folkemuseet på Bygdøy er også veldig interessant. http://no.wikipedia.org/wiki/Norsk_Folkemuseum

Skrevet

Rusle en tur i Frognerparken er koselig.

Er været fint kan dere jo spise en is eller drikke en øl på Aker Brygge.

Gå ned Bogstadveien og ned til byen (masse shoppingmuligheter om dette er interessant).

På Bygdøy er det flere koselig små museer samt nydelig å gå tur.

Ta T-banen opp til Frognerseteren og gå tur for så å spise lunsj der oppe. (Dyrt, men koselig.)

Sette seg ned på en benk midt i sentrum og bare se på alle de merkelige folkene som finnes :)

Gå tur rundt Sognsvann.

Gå oppover Grønland og kikke i spennende og anderledes butikker.

Svømme i Tøyenbadet.

Munchmuseet på Tøyen.

Teknisk Museum er bare helt utrolig morsomt og interessant. Ligger på Kjelsås.

Skrevet

Kjøre Go-Cart? Det er morsomt og spennende, og du finner en bane nede på Grønland.

Paintball skal også være morsomt og spennende ifølge min mann.

Hvis været holder seg vil jeg også anbefale en tur ut til øyene i Oslofjorden, det er veldig fint. Jeg liker Hovedøya når det ikke er så mye folk der, det er en hyggelig tur.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...