Gå til innhold

Vulgær, bøllete, osv

Anbefalte innlegg

Gjest Bigboyen
Skrevet

Jeg og en annen kom til samme plass på samme tid. Hvor er uvesentlig. Fra dag 1 drev han ene og alene og sa negative ting om meg til de andre. Noe var sant og en del var bare oppspinn. Selvsagt har jeg mine dårlige sider og de var jo sanne.

Han nevnte ikke en av mine gode sider. Jeg har aldri vært noen brautete type og fikk derfor ikke forsvart meg.

Jeg ble kjent med andre på denne plassen og de beskrev meg som en kjekk og sympatisk kar med mange positive trekk, både faglig og sosialt. Nå virker det som om denne personen har manipulert dem og satt ut falske rykter om meg slik at jeg nå ikke får noe kontakt med de vennene jeg opparbeidet meg. Jeg føler meg totalt utfryst. Motparten er en ressurssterk person med høy status.

Dette er så bittert at jeg blir dårlig, samtidig som jeg blir så sint. Føler meg totalt forsvarsløs mot dette, samtidig som jeg blir veldig apatisk.

Jeg forventer egentlig ikke noe særlig med svar. Jeg vil helst bare lufte tankene mine.

Gjest ta det opp!
Skrevet

Hvis dette er på en arbeidsplass så kan du vel kalle dette mobbing eller trakassering? Da kan du ta det opp med arbeidslederen.

Er det i en privat setting så ville jeg tatt en samtale med ryktesprederen. Hvorfor har han så i mot deg? Noe som kan gjøres annerledes?

Det viktigste er at du selv er den du er, og viser deg slik. Hva folk tror om deg kan du ikke gjøre noe med på andre måter. Den personen har dårlig selvtillit og må rakke ned på andre for å fremheve seg selv virker det som.

Jeg hadde nok tatt å stilt den andre personen "til veggs" for å få stoppet dette.

ylvali1365381015
Skrevet

Det finnes intrigemaker som skaffer seg disipler gjennom slike metoder, også blant menn. En mer ikkevoldelig måte å herse med andre på, holde seg på toppen i et selvlaget hierarki. Mannen er sikkert uhyre god til å manipulere andre.

Du skal ikke la deg vippe av pinnen, la ham dominere deg.

Snakk med noen du stoler på, ta det opp i plenum slik at alle kan konfronteres med det han har gjort mot deg. Og ta denne tosken til side og si hva du vet og at du vil ha deg frabedt at han bedriver svertekampanje mot deg eller noen andre. Bare si det rett ut, se ham inn i øynene og la det være tydelig at du ikke lar deg vippe av pinnen eller fryses ut.

Slike mennesker må bremses. Tenk hva han kan ødelegge for miljøet rundt seg,

på hvordan han har trakassert deg gjennom usle og feige metoder.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...