Gå til innhold

Katte "bæsj" i sandkassa

Gjest Liker ikke dyr som gjør fra seg her og der

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå som våren har kommet her sør på, ser vi at hele lekeplassen er full av katte bæsj. Under alle klatre apparatene og i sandkassene er det fullt opp. Ekstremt ekkelt, ÆSJ. Vi bor i rekkehus, med en stor og fin lekeplass for barn i alle aldre. De tidligere årene, har vi ikke merket at det har vært noe katte "bæsj", men i høst flyttet det inn en fam. med 4 katter. kan det være disse kattene som har skyld i den katte " bæsjen " som lekeplassen er fyllt opp med?

Det er lovlig med dyr, så det er ikke det, men en kan vel kanskje prøve å ta litt hensyn til nabolaget. Jeg er igrunn bare glad for at mine barn ikke er små at de sitter i sandkassa lenger, da hadde jeg måtte finkjemmet den hver dag.

Fortsetter under...

Skrevet

Det er særdeles vanskelig å få noe som helst dyr til å ta hensyn til sitt nabolag. Katter er som måker: så lenge de går fritt, kan de bæsje hvor de vil! Slik er livet. Det dere kan gjøre er å gjøre det uønskelig for katten å bevege seg nær kassene, blant annet ved å legge ut spesialperler som man får kjøpt på diverse dyrebutikker. Disse sender ut en duft som katten ikke kan fordra, og derfor styrer den unna.

Gjest Pimpi
Skrevet

Hvordan kan en katt eller eieren ta hensyn til dette?

Når du finner svar på det så gi meg en tilbakemeldig!

Skrevet

Hvordan kan en katt eller eieren ta hensyn til dette?

Når du finner svar på det så gi meg en tilbakemeldig!

Jeg mener at hvis en ønsker å ha dyr som går ute, så bør en ikke akkurat flytte til et sted hvor det kun er høyhus, rekkhus tett i tett. Katter har det kanskje litt bedre der hvor de kan ferdes litt mere i det fri, enn sandkassa til naboungene.

Skrevet

Det er særdeles vanskelig å få noe som helst dyr til å ta hensyn til sitt nabolag. Katter er som måker: så lenge de går fritt, kan de bæsje hvor de vil! Slik er livet. Det dere kan gjøre er å gjøre det uønskelig for katten å bevege seg nær kassene, blant annet ved å legge ut spesialperler som man får kjøpt på diverse dyrebutikker. Disse sender ut en duft som katten ikke kan fordra, og derfor styrer den unna.

Takk for tipset.

Skrevet

Nå er det nå engang sånn at det ikke er bare bare å si til ei katt at den ikke får gjøre fra seg i sandkassen til ungene. De gjør det fordi de fleste katter er oppdratt til å gå på sand, og det er det som gjør de renslige inne. Den dagen du finner ut hvordan man får katten til å ta hensyn, gi gjerne tilbakemld til meg!

Forøvrig er det noe -du- kan gjøre. Stikke i dyrebutikken å kjøpe noe luktgreier som holder katten unna.

Annonse

Gjest Pimpi
Skrevet

Jeg mener at hvis en ønsker å ha dyr som går ute, så bør en ikke akkurat flytte til et sted hvor det kun er høyhus, rekkhus tett i tett. Katter har det kanskje litt bedre der hvor de kan ferdes litt mere i det fri, enn sandkassa til naboungene.

Det er jeg helt enig i. De har det nok mye bedre ute i naturen ja.

Forstår dere med småbarn som ikke vil la ungene leke i sandkasser pga kattene, det er ekkelt og ikke minst farlig med kattebæsj.

Men om det selges noe som skremmer bort kattene fra sanden, så burde jo _all_ sand i sandkasser vært tilført dette. Og da burde kommunen vært ansvarlig!

Skrevet

"Bæsj"?

Ja den stusset jeg over også! :-) Det var ikke ekte bæsj, bare sånn liksombæsj??

Skrevet

Ja den stusset jeg over også! :-) Det var ikke ekte bæsj, bare sånn liksombæsj??

Jeg kommenterte derimot ikke ord deling en. Flink :-)

Skrevet

Jeg kommenterte derimot ikke ord deling en. Flink :-)

Gratulerer!! :-D

Men det blir vanskelig å unngå en viss deling av ord når man bare vil ha "bæsj" i hermetegn, og ikke hele ordet "kattebæsj". Bruk av bindestrek ville vært bedre enn mellomrom, men selv det ville vært litt rart;-)

Tenk på alle de ulike betydningene man kan få avhengig av hvor man plasserer hermetegnene:

Katte-"bæsj": En ekte katt, men bare liksom-bæsj

"katte"-bæsj: Ekte bæsj, men ikke ekte katt!

;-)

Skrevet

Gratulerer!! :-D

Men det blir vanskelig å unngå en viss deling av ord når man bare vil ha "bæsj" i hermetegn, og ikke hele ordet "kattebæsj". Bruk av bindestrek ville vært bedre enn mellomrom, men selv det ville vært litt rart;-)

Tenk på alle de ulike betydningene man kan få avhengig av hvor man plasserer hermetegnene:

Katte-"bæsj": En ekte katt, men bare liksom-bæsj

"katte"-bæsj: Ekte bæsj, men ikke ekte katt!

;-)

:o)

Jeg for min del har mer problemer med all hunde bæsjen her sør på.

Skrevet

:o)

Jeg for min del har mer problemer med all hunde bæsjen her sør på.

Vi har heldig vis verken mye hunde bæsj eller katte bæsj, i hvert fall ikke på egen eien dom. Men det har vært en del hunde bæsj i skog områdene rundt bolig området vårt.

Og sand kassa har vi hatt pre senning på, så da har det ikke kommet katte bæsj der. Men nå har det ikke vært lekt i sand kassa på lenge, så nå er det like før den demon teres.

Annonse

Skrevet

Vi har heldig vis verken mye hunde bæsj eller katte bæsj, i hvert fall ikke på egen eien dom. Men det har vært en del hunde bæsj i skog områdene rundt bolig området vårt.

Og sand kassa har vi hatt pre senning på, så da har det ikke kommet katte bæsj der. Men nå har det ikke vært lekt i sand kassa på lenge, så nå er det like før den demon teres.

h i h i :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...