Gå til innhold

alenemødre svindler med trygden

Anbefalte innlegg

Gjest snyltere Big time
Skrevet

Kom ikke som noen bombe, største snylterene jeg vet om, og jeg mener det ikke rasistisk.

Her i Ålesund kommer mange svensker, de jobber mye på båt og som lossere, mens de samtidig er registrerte som arbeidsløse for a-etat, da kan man si at en svenske får ca. 30 000 kroner i måneden, helt sykt...

Eneste man kan gjøre er at privat-personer bør melde fra om dette, og at staten bør bli flinkere til å sjekke skikkelig..

Gjest Morsk
Skrevet

Lite nytt her. Samtlige av somalierne i mitt nabolag lever på den måten. Som "enslige" med mange barn og en mann som bare stikker innom for å pule pg hente stønadsmidler.

Skrevet

Min erfaring er at etnisk norske svindler de og, men....

Men kan nok hende det i enkelte miljøer er mye ukultur på misbruk. Det gjelder ikke bare i miljøer med utlendinger.

Man kan hindre dette ved å utføre mer kontroll og å følge opp de som mottar ytelser bedre. Videre er det kanskje behov for strengere straffer og raskere reaksjoner. Kanskje mer informasjon til de miljøene der man mener det er utbredt med misbruk. For eksempel at NAV deltar i settinger som feks kvinnekvelder, kulturhus, norskkurs og andre steder der disse folka treffes. Når det gjelder utenlandske miljøer og spesielt i forhold til religiøse så kunne en kanskje ha samarbeidet noe med religiøse samfunn og sette det på dagsorden og få i gang en debatt der. Det er rart med det, en del er strengt religiøse og kan ikke ta i en ølkasse om de har praksisplass, men å juge seg til å få stønad er null problem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...