Gå til innhold

Falsk bestilling

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

Jeg jobber med salg av et system/tjeneste, der jeg mottar bestillinger, som regel fra personer som er kommunalt ansatte. Jeg har også en del kontakt med næringslivet, men ikke når det gjelder bestillinger.

I går fikk jeg en bestillingsmail, der det viser seg at bestiller og kontaktperson er fiktive, de oppgitte telefonnummer er ikke i bruk, og bestillingen er helt utenom de ordinære kanaler. Mailadressen er en hotmail-adresse. Skjemaet som er brukt, er vårt originale skjema, som ligger på internett.

Synes dette var litt ekkelt jeg. Skrev en forholdvis saklig mail tilbake, men litt skarp mot slutten, der jeg påstod at dette måtte være en dårlig spøk.

Hvem gjør noe slikt? Noen som ønsker skandaleoppslag hvis denne bestillingen var sluppet gjennom? Noen som bare tuller?

Fikk litt frysninger....

Skrevet

wow, var det noen som ville til å rote i komunale instanser? Så bra at du sjekket det først, men det er kanskje rutine?

Gjest prust
Skrevet

wow, var det noen som ville til å rote i komunale instanser? Så bra at du sjekket det først, men det er kanskje rutine?

Ja, ikke vet jeg hvorfor vedkommende gjorde det. Kanskje det bare var en spøk.. Men det kan også ha vært en test på om vi har kontroll over det vi gjør. Og det er jeg som kontrollerer de skjemaene rutinemessig - at riktige personer har bestilt, at de har gjort det etter korrekte rutiner osv.

Ekkelt var det i alle fall :-(

Skrevet

Ja, ikke vet jeg hvorfor vedkommende gjorde det. Kanskje det bare var en spøk.. Men det kan også ha vært en test på om vi har kontroll over det vi gjør. Og det er jeg som kontrollerer de skjemaene rutinemessig - at riktige personer har bestilt, at de har gjort det etter korrekte rutiner osv.

Ekkelt var det i alle fall :-(

Det gikk jo bra da, du gjorde jobben din. :)

Gjest prust
Skrevet

Det gikk jo bra da, du gjorde jobben din. :)

Jepp! Godt å se at jeg er dugende til noe!

Er litt demotivert for tiden, men dagen i dag var fin på jobb. Og nå er det bare jobb onsdag, fri torsdag og jobb fredag - så påskeferie :-)

Skrevet

Jepp! Godt å se at jeg er dugende til noe!

Er litt demotivert for tiden, men dagen i dag var fin på jobb. Og nå er det bare jobb onsdag, fri torsdag og jobb fredag - så påskeferie :-)

Ja det blir fint! Dere skal på fjellet? Håper virkelig at dette nydelige været holder til over påske. xèr fingrene! Vi skal avgårde en hel gjeng, så det ser jeg frem til :)

Gjest prust
Skrevet

Ja det blir fint! Dere skal på fjellet? Håper virkelig at dette nydelige været holder til over påske. xèr fingrene! Vi skal avgårde en hel gjeng, så det ser jeg frem til :)

Ja, vi reiser til Vestlandet, der mannen min kommer fra, på søndag. Deilig! Så vi håper vi får fine dager med sol og snø :-) Søstera mi, mannen og to av barna kommer også opp noen dager og skal være sammen med oss.

Så da blir det tur på stølen, slalåmkjøring, skigåing og familiebesøk :-)

Skrevet

Ja, vi reiser til Vestlandet, der mannen min kommer fra, på søndag. Deilig! Så vi håper vi får fine dager med sol og snø :-) Søstera mi, mannen og to av barna kommer også opp noen dager og skal være sammen med oss.

Så da blir det tur på stølen, slalåmkjøring, skigåing og familiebesøk :-)

Ei skikkelig påske :) Blir deilig!! God tur da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...