Gå til innhold

"Små" MR-maskiner?

Anbefalte innlegg

Gjest MR-kandidaten
Skrevet

Det finnes sånne "små" MR-maskiner, hvor man kan ta bilder av f.eks. et kne eller en arm, uten at man må inn i en sånn lang tunnel. Vet noen om det finnes slike på St. Olavs hospital? Eller må man inni hele tunnelen bare pga et bilde av en ankel?

Skrevet

Ut fra informasjonen jeg ser på St. Olavs sider på nettet, ser det ikke ut til at de har slike "små" MR'er der, nei. Derfor må du regne med å få "hele kroppen" inn i maskinen. Dvs - hodet ligger nok rett utenfor åpningen da :)

Kanskje et av de private røntgeninstituttene tilbyr dette?

Gjest MR-kandidaten
Skrevet

Ut fra informasjonen jeg ser på St. Olavs sider på nettet, ser det ikke ut til at de har slike "små" MR'er der, nei. Derfor må du regne med å få "hele kroppen" inn i maskinen. Dvs - hodet ligger nok rett utenfor åpningen da :)

Kanskje et av de private røntgeninstituttene tilbyr dette?

Jeg trodde at man ble kjørt inn med hodet først, jeg? Eller kommer det helt an på hva slags undersøkelse man skal ta? Det virker jo logisk, i grunn. Så lenge hodet er utenfor, så skal det nok gå ganske greit, tror jeg.

Private røntgeninstitutt,- blir det full pris da, eller har de avtale med sykehuset?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...