Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det vanlig at folk ønsker seg i bryllup i grunn? skal snart gifte oss..

Gjest mysje forskjellige ting=)
Skrevet

lysestaken, sølvtøy, generelle pynteting, gavekort, blomster, vaser, brødrister, fine kaffe/te-kopper, microbølgovn, penger, bilder/maleri,alt som man skal ha i et eventuelt nytt hus eller som man blir glad for å ha senere i livet. Noe som dere begge vil ha og vil ha nytte av i hverdagen

Skrevet

Noen har begynt på en samling (bestikk) som konfirmant, greit å ønske mere da? Eller man har noen glasstyper i en serie man ønsker flere av? Eller gavekort på glassmagasinet..... Hva liker du/dere? Et maleri kanskje?

Hehe, man ønsker seg ting nesten daglig, men når man skal ha det på liste så får man blackout :)

Gjest Lykke til!
Skrevet

Dere går i de butikkene der dere tror dere har lyst på noe/trenger noe. Skriver liste over alt dere kan tenke dere. Mange butikker har slike lister på data, slik at det blir registrert når noen kjøper det dere ønsker. Da slipper man dobbelt opp. Bohos, glassmagasinet, kremmerhus +++ ta noen butikkrunder og finn ut om dere lnsker noen malerier, bestikkserier, glass eller hva som helst! Sportsbutikker har også mye man kan ønske seg. Telt for eksempel.

Skrevet

Vi (øh, JEG) gikk til TilBords og satt opp liste der, fikk først med brosjyrer hjem og lagde liste, som jeg tok med til butikken. Så registrerte de listen elektronisk, og når folk spurte hva vi ønsket oss sa jeg at det var mulighet til å gå dit å spørre hvis de ikke hadde egne ideer.

Vi fikk servise, vinglass, ølglass, farrisglass, salatboller, andre boller, dessertskåler, blomstervaser, vannkaraffel, vinkaraffel, salt og pepperbøsse, grytekluter, kjeler (hadd nettopp kjøpt induksjonskomfyr så det kom VELDIG godt med), gavekort hos kunstgalleri, penger.... Ja, det var det jeg kom på i farten. Vi ønsket oss også bestikk, men tilbords i vår by var tomme for det vi hadde ønsket oss den sommeren.

Gjest Mom33
Skrevet

Vi valgte oss et service og en type sølvbestikk og ønsket oss noe i det. Vi hadde endel bestikk fra før, men det vi fikk dobbelt bare byttet vi. Samme med servicet, forsåvidt, vi hadde gjester fra hele landet og det nyttet ikke å legge ut en liste i èn butikk (dette var før listene var elektroniske i butikkene - nå går jeg ut fra at Til Bords kan sjekke lister fra hele landet i en butikk?).

Det er smart å ønske seg noe som er varig til bryllupet. Fin med moderne ting, men smartere å ønske seg noe mer tidløst og klassisk i mitt hode.

Ut over det får man jo veldig mye som ikke står direkte på ønskelista, da. Vi fikk f.eks. en brødkurv vi ikke ønsket oss, men den har vært brukt hver dag siden vi fikk den. Kjempesnedig!

Lykke til!

Gjest Elextra
Skrevet

Spørs jo helt hvor man er i livet når man gifter seg. Har man for eksempel bodd sammen lenge, og har hatt god økonomi, har man jo mye av det man trenger.

Men de fleste parene jeg har kjent (som har giftet seg) har ønsket seg et servise og gjerne et bestikk, i tillegg til krystallglass og eventuelle fat og kasseroller. Ta en tur i et glassmagasin og se om det er noe dere ønsker dere.

Om du mener dere har det dere trenger av sånt kan dere jo ønske dere kunst.

Gjest lykke til !
Skrevet

Kommer an på hvor mye du har fra før det :)

Vi ønsket oss kaffe- og middagsservice, Edme. Finservice, som er helt enkelt og nøytralt.

Sølvbestikk har jeg aldri ønsket meg, heller ikke da vi giftet oss ... syns det er alt for mye penger som blir liggenes i skuffene og bare tatt fram til fint :), så jeg valgte meg bestill fra Hardangerbestikk, det heter Nora.

Vi fikk kjeler til induksjonstopp.

Er glad i BlackDesign, så jeg hadde en ønskeliste der.

Stort Vebjørn Sand bilde.

Vi hadde vært samboere i flere år, så da vi giftet oss fikk vi byttet ut masse :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...