Gå til innhold

Bare et spørsmål


dukkelisen

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en sak gående,og den er kommet til statsadvokat.Hvor lang tid tar det hos han?

Er bare så dritt hakke lei venting.Straks har det gått to år fra anmeldelse,og jeg synes dette går over stokk og stein.

Skal ikke overgrepssaker tas fort da?

Synes ellers dette er en fin plass å få synspunkter fra andre.Her er det jo mange som aner hva vi snakker om,og forstår.

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

karrihansen

hei dukkelise !

jeg vil bare si at jeg vet hvordan du har det !

jeg har ogås hatt en sak gående !

jeg anmeldte det for 5 år siden, så du kan tenke deg !

jeg har vært i retten 3 ganger, og nå er den ferdig !

det er snart to år siden sist jeg var i retten !

nå venter jeg på en oppreising fra overgriperen. det tar også tid !

jeg må bare få si at det rettssystemet i norge er helt på trynet !

hverfall for oss ofre !

det er ikke bare det at vi har en påkjenning når det gjleder å anmelde dette har, det hadde hvertfall jeg, om ikke det er nok må vi vente i flere år før vi før vite hva det endelige svaret er !

jeg har ikke fårr noe endelig svar enda egentlig, for han har anket igjen, og da går saken min til høyesterett !

det vil ta litt tid før jeg får vite om den aken går igjennom for aktor i saken er også aktor i orderud saken !

så mitt råd er bare å smøre seg med tolmodighet, det trenger man når man går gjennom rettssystemet i norge !

hvir du vil kan du maile meg på [email protected], jeg vet hvordan du har det, og jeg kan fortelle deg litt om hvordan det er mulig å overleve i ventene på en endelig avgjørelse !

klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Mitt råd er å mase. Mase, mase, mase, til de blir så lei at de bare MÅ behandle saken din. Det gjorde jeg! Jeg ble et gnagsår som ikke ga meg før jeg fikk et svar. Jeg maste på alle, på etterforsker i politiet, på bistandsadvokaten, skrev brev til statsadvokaten og til slutt til riksadvokaten.

Stå på, ikke gi deg! Bit deg fast som en pitbull og få dem til å innse at de har å gi deg et positivt svar umiddelbart!

Jeg mener ikke at du skal være usaklig, det kommer du ingen vei med. Mer det å stille spørsmål, hvor langt har saken kommet, når kan jeg vente et svar, hvorfor må jeg vente så lenge på et svar, hvordan tror du det føles å gå og vente i det uendelige osv. osv.

Det tok månedsvis før jeg fikk svar, til tross for stadige purringer. Så en god porsjon tålmodighet er også å anbefale!

Lykke til med saken!

Klem fra Grete :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...