Gå til innhold

Helberedende hender

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Det er mange år siden jeg oppdaga at det var noe med hendene til mannen min. Når jeg f.eks. har hatt mensen, har jeg bedt han legge hendene på magen min og smertene har forsvunnet. Kanskje bare pga at varme kan lindre menssmerter?

Det siste året har han klart å lokalisere nøyaktig hvor i magen jeg har vondt. Han kjenner på magen min og lukker øynene, må konsentere seg. Hånden dovner bort akkurat der jeg kjenner magesmerter (generelt ubehag i magen eller ved menssmerter). Han kan kjenne på magen min noen dager før mensen kommer (og han har ikke oversikt over når mensen er i annmarsj) og kjenne at det er NOE som murrer der den ene eggstokken er. Jeg kjenner da ingenting til at mensen snart kommer, men en-to dager er den der, og da med stikkesmerter i den eggstokken han har pekt på.

Noen ganger kan han kjenne dette så intenst at han må flytte hånden sin fra magen min. Han blir svimmel og litt uvel.

Når han holder på magen min, kjenner jeg ikke varme. Det føles mer som magen min blir merkelig deilig og "tom".

Mannen min synes igrunnen dette er litt pinlig. Hva vil kompisene si dersom de får vite det liksom ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stilig! :) Da har han en god trøstende hånd når barna slår seg også. Det er tydelig at han har noe i seg ja. Alle kan lære seg å bruke denne evnen mer eller mindre, men enkelte er jo født sånn :) Du kjenner ikke prikking i kroppen der han holder over? Jeg var hos en healer og kunne kjenne prikking el "napping" da han holdt over eggstokkene. Han lurte på om jeg just hadde hatt mensen :) Han holdt rundt begge anklene slik at varmen/energien sakte men sikkert kom helt opp til rompa. Det var helt sprøtt. Han fikk en følelse av å brenne opp i hendene sine og måtte ta pauser. Jeg hadde visst mange blokkeringer i beina. Dette er spennede, og du er heldig som har hjelpen nærmest om nøden blir stor ;)

Gjest togli
Skrevet

Stilig! :) Da har han en god trøstende hånd når barna slår seg også. Det er tydelig at han har noe i seg ja. Alle kan lære seg å bruke denne evnen mer eller mindre, men enkelte er jo født sånn :) Du kjenner ikke prikking i kroppen der han holder over? Jeg var hos en healer og kunne kjenne prikking el "napping" da han holdt over eggstokkene. Han lurte på om jeg just hadde hatt mensen :) Han holdt rundt begge anklene slik at varmen/energien sakte men sikkert kom helt opp til rompa. Det var helt sprøtt. Han fikk en følelse av å brenne opp i hendene sine og måtte ta pauser. Jeg hadde visst mange blokkeringer i beina. Dette er spennede, og du er heldig som har hjelpen nærmest om nøden blir stor ;)

Det rare er at jeg kjenner ikke prikking slik jeg har hørt om

Dessuten klarer han bare å få det til på magen. Har forsøkt f.eks. ved ryggsmerter e.l., men der virker det ikke.

Han bør muligens lære hvordan han kan bruke dette her, men jeg tror neppe jeg får han til å gjøre det. Han tror jo egentlig ikke på slikt "tull" ;-)

Skrevet

Det rare er at jeg kjenner ikke prikking slik jeg har hørt om

Dessuten klarer han bare å få det til på magen. Har forsøkt f.eks. ved ryggsmerter e.l., men der virker det ikke.

Han bør muligens lære hvordan han kan bruke dette her, men jeg tror neppe jeg får han til å gjøre det. Han tror jo egentlig ikke på slikt "tull" ;-)

Kjøp boken : vekk din indre healer med eric pearl. Så kan han lese seg enda sterkere uten at mange får vite det ;) Fint at det hjelper på mage da!!

Gjest togli
Skrevet

Kjøp boken : vekk din indre healer med eric pearl. Så kan han lese seg enda sterkere uten at mange får vite det ;) Fint at det hjelper på mage da!!

Jeg har kjøpt ei bok og han har gode intensjoner om å lese den. Problemet er at han absolutt aldri har vært noen bok-leser, så vi får se ;)

Skrevet

Har han leddgikt? Mener å ha hørt noe om at folk med leddgikt kan ha denne evnen. Kjenner bl.a. ei som har den :)

Skrevet

Sånne hender har jeg også. Jeg legger hånden mellom beina på Sheila, beveger litt, og hun opplever varme og kilninger. Til slutt blir det så voldsomt at hun skriker ut. Etterpå føler hun seg veldig bra.

Jeg har helbredende tunge også. Den er enda mere effektiv!

Jeg er ikke det minste flau.

Skrevet

Så flott at han har slike evner! Han skal være stolt av det og se på det som en flott gave. Han behøver jo ikke å si det til andre om han ikke vil.

Gjest togli
Skrevet

Så flott at han har slike evner! Han skal være stolt av det og se på det som en flott gave. Han behøver jo ikke å si det til andre om han ikke vil.

Jeg tror nok ikke det er mange som får vite det, nei ;-)

Gjest togli
Skrevet

Er han til utlån?

Spørs hva du skal bruke han til ;-)

Gjest togli
Skrevet

Sånne hender har jeg også. Jeg legger hånden mellom beina på Sheila, beveger litt, og hun opplever varme og kilninger. Til slutt blir det så voldsomt at hun skriker ut. Etterpå føler hun seg veldig bra.

Dæven! Du burde begynne å tjene penger på evnene dine ;-)

Gjest togli
Skrevet

Har han leddgikt? Mener å ha hørt noe om at folk med leddgikt kan ha denne evnen. Kjenner bl.a. ei som har den :)

Nei, han er frisk som en fisk!

ylvali1365381015
Skrevet

lol! ;-D

Skrevet

Spørs hva du skal bruke han til ;-)

Det var de helbredende hendene;-)

Neida. Jeg skal finne meg en selv.

Skrevet

Det er vanlig at områder med smerter og plager har litt høyere temperatur enn de ellers ville hatt. Dessuten burde man forvente en litt annen aktivitet i nervetråder i områder som ikke er helt friske.

Mer varmefølsomme hender kan merke temperaturforskjeller. Forsøk med varmekamera (ligner videokamera, men bruker varmestråling i stedet for lys) viser tydelige forskjeller på de områdene på kroppen som har litt høyere temperatur. Et slikt kamera ble demonstrert på norsk TV for noen år siden.

Gjest togli
Skrevet

Det var de helbredende hendene;-)

Neida. Jeg skal finne meg en selv.

Han virker bare på magesmerter da, så spørs om det er godt nok ;-)

Gjest togli
Skrevet

Det er vanlig at områder med smerter og plager har litt høyere temperatur enn de ellers ville hatt. Dessuten burde man forvente en litt annen aktivitet i nervetråder i områder som ikke er helt friske.

Mer varmefølsomme hender kan merke temperaturforskjeller. Forsøk med varmekamera (ligner videokamera, men bruker varmestråling i stedet for lys) viser tydelige forskjeller på de områdene på kroppen som har litt høyere temperatur. Et slikt kamera ble demonstrert på norsk TV for noen år siden.

Interessant :-)

Han er en type som lett blir varm - i motsetning til meg som er en frossenpinn..men vet ikke om det har noe med saken å gjøre da.

Skrevet

Interessant :-)

Han er en type som lett blir varm - i motsetning til meg som er en frossenpinn..men vet ikke om det har noe med saken å gjøre da.

Jeg vet ikke om noen medisinsk forklaring til at noen blir friske på grunn av slikt du forteller. Så lenge han ikke bedriver voodoo eller regndans eller annen okkult virksomhet (sånne folk har en lei tendens til å bli temmelig sprø :-) ), snakker vi nok om et naturfenomen som hittil er uten medisinsk forklaring.

Placebo-effekten bruker mange som forklaring i sånne tilfeller. Etter min meningen det ordet kun bruk av vitenskaplig terminologi for å skjule mangelen på tilstrekkelige grundige medisinske forklaringen på noen fenomener. Så blir gjerne folkene som ble frisk på den måten, stilt i samme klasse som hypokondere, avvikere, raringer, folk med unormal persepsjon og løgnere. For sånn tror mange leger det være dersom noen ble frisk på annen måte enn ved skolemedisinsk metode eller eget imunsystem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...