Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den der var noe vag...Merkelig at de ikke trenger beviser? Noe skurrer! Hevnlyst føler jeg dette var......

Skrevet

Herregud! Når jeg leser dette skjemmes jeg av å være kvinne! Dama er jo syk i huet sitt.

Skrevet

Herregud! Når jeg leser dette skjemmes jeg av å være kvinne! Dama er jo syk i huet sitt.

Det kan man trygt si. Det undelige er at retten er like steingal.

Tør vi tro at lekdommerne i denne saken var kvinner, og fagdommeren mann?

Jeg synes vi er på ville veier når det gjelder voldtektsdommer generellt (for milde dommer), men dette er helt gæernt i den andre retningen.

Skrevet

Den der var noe vag...Merkelig at de ikke trenger beviser? Noe skurrer! Hevnlyst føler jeg dette var......

Jepp, nå må vi droppe buksene øyeblikkelig dersom noe kvinnelig vi ha noe. Ellers risikerer vi dom, bot, og at jobben går fløyten.

For ikke å snakke om den stigmatiseringen man vi oppleve med en slik dom.

Skrevet

Jeg synes vi er på ville veier når det gjelder voldtektsdommer generellt (for milde dommer), men dette er helt gæernt i den andre retningen.

Vi kan ihvertfall legge til grunn at legdommerne var _legfolk_ og fagdommeren ikke!! ;-)

Skrevet

Vi kan ihvertfall legge til grunn at legdommerne var _legfolk_ og fagdommeren ikke!! ;-)

Det er mulig :) Nå trodde jeg at legdommere var der for å bringe litt fornuft inn i paragrafverdenen, men det funker tydeligvis ikke alltid.

På tide å se på ordningen?

Skrevet

Det er mulig :) Nå trodde jeg at legdommere var der for å bringe litt fornuft inn i paragrafverdenen, men det funker tydeligvis ikke alltid.

På tide å se på ordningen?

Legdommerne er vel der vel så mye for at folk skal få _følelsen_ av at det er "den vanlige manns formuft" som har avgjort saken.

Skrevet

Jepp, nå må vi droppe buksene øyeblikkelig dersom noe kvinnelig vi ha noe. Ellers risikerer vi dom, bot, og at jobben går fløyten.

For ikke å snakke om den stigmatiseringen man vi oppleve med en slik dom.

Den saken hadde jeg aldri gitt meg på. Helt forferdelig grusomt at slikt kan skje. Skulle tro det ble holdt noe skjult for pressen her? Det er helt tragiskt! Skummelt hvis dette skal bli en mal. Få det som du vil, eller anmeld liksom. Nei huff.

Skrevet

Huff, dette er tragisk. Til og med moren til kvinnen vitnet imot henne - enda blir mannen dømt! Dette høres skikkelig skummelt ut synes jeg. Og enda så mange som klarer på at voldtekstmenn IKKE får noen straff - kanskje dette er for å veie opp dette. Synd det skal gå ut over en _antatt uskyldig_ (vi vet jo ikke hva som har skjedd her...)

Gjest abrahamsen
Skrevet

For et mareritt.... (for ham altså)

Gjest krremt
Skrevet

"Tør vi tro at lekdommerne i denne saken var kvinner, og fagdommeren mann?"

Nei. Her kommer det merkelige. Veldig merkelig. Undersøkelser viser nemlig at kvinner er langt mildere dommere i voldtektssaker enn menn.

Når jentas mor vitner mot henne, har retten kommet helt på villspor. Får håpe de aldri gir seg på denne saken.

Rettsikkerhet i Norge er ikke en selvfølge. Det er innført såkalt omvendt bevisbyrde for gevinst som følge av straffbare handlinger, Straffeloven § 34. Diskrimmineringslovens §10 har omvendt bevisbyrde. Det finnes også de som vil ha innført omvendt bevisbyrde for voldtekt. Det kommer også bare de politisk korrekte hyler nok og sår nok mistenkeliggjøring av menns seksualitet i media.

Gjest krremt
Skrevet

Hva synes du om kravet om omvendt bevisbyrde for voldtekt da?

Kvinnefronten:

"Me krever ei styrking av krisesentra og voldteksmottak, og ei kraftig og grunnleggande opprioritering av etterforskning og domsfelling mot menn som utøver vold mot kvinner, og omvendt bevisbyrde kan vera eitt mulig middel for å hindra at 9 av 10 overgriparar ikkje blir dømt."

http://www.kvinnefronten.no/Tema_politikk/Vold_mot_kvinner/162

(Bla langt nedover på siden.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...