Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Mom33
Skrevet

Ingen voldsom erfaring på området, men jeg har aldri opplevd annet enn at banken har spurt hva penger man låner skal gå til. Men det kan jo hende det stiller seg annerledes om du tropper opp med sikkerhet for lånet i hånda - og 200 000,- er jo ikke så veldig mye penger for en bank.

Allikevel: Dette skal du være uhyggelig sikker på at du vil gjøre... Et suspekt prosjekt uansett hvor snill og god mannen er, synes jeg - men jeg er jo kjent som kontrollfreak også, da.

Lykke til!

Skrevet

Det er en samboer og en ektefelle jeg snakker om når jeg nevnte noen i nære familie/venner som sitter i slike problem....

Og han HAR økonomiske problemer når han har tillatt seg å komme opp i inkassoproblem. Slik er det bare, og det bør du innse for din egen del. Spesielt dersom han faktisk har penger, men ikke klarer å styre dem.

Så ikke tro at han får lån etter å ha oppgjort slike saker dersom han ikke får lån i dag.

Vær heller føre var er mitt råd. Men med pant i tomta er det helt OK.

Håper ikke du blir provosert av dette. Det er ikke meningen. Jeg vil bare ikke at folk så få økonomiske problemer p.g.a. andres pengeproblemer:-)

Ja men vi forventet sånn reaksjon..så det er greit d! ;) samboeren min er fisker og jobber i tillegg i kystvakta. Han kjøpte seg en fiskebåt..som viste seg å være helt råtten..og uten å få penger tilbake eller heve kjøpet den gang. Da var han ung, og han som solgte var klar med advokat og alt..så det ble dyrt å ordne opp i.. han har 200.000 igjen..betalt ned 800.000.. Han kunne slått seg konkurs men vil ordne opp i dette da han kjenner flere som jobber på noen av stedene han skylder penger.

Så..sånn er det..for å ha det sagt. Er ikke en som har mista alt på spilleautomater eller noe sånt;)

Vi får satse på at vi kan ta pant i tomta, da gjør vi det! :)

Skrevet

Du sier at du skal få tatt pant i tomten. Det du mener er vel at banken skal få pant i tomten? Dermed har du ingen sikkerhet for lånet, som du vil være ansvarlig for. Jeg ville aldri tatt opp et slikt lån for samboer.

Har ingen problemer med å ta opp lån for han. Er det noen jeg vet vil ordne opp i det, så er det han.

:)

banken ta pant i tomta ja, for at jeg skal kunne få ta opp lånet.

Skrevet

Ingen voldsom erfaring på området, men jeg har aldri opplevd annet enn at banken har spurt hva penger man låner skal gå til. Men det kan jo hende det stiller seg annerledes om du tropper opp med sikkerhet for lånet i hånda - og 200 000,- er jo ikke så veldig mye penger for en bank.

Allikevel: Dette skal du være uhyggelig sikker på at du vil gjøre... Et suspekt prosjekt uansett hvor snill og god mannen er, synes jeg - men jeg er jo kjent som kontrollfreak også, da.

Lykke til!

Takk takk! Endelig ser d ut som ting vil ordne seg her! :)

Dumt å ha trekk på 2000 kr hos 4 forskjellige inkassobyråer, når de andre inkassobyråene bare hever summen hele tiden.. blir kjekt å få alt under _en_ avtale/lån.

Gjest Elextra
Skrevet

Har ingen problemer med å ta opp lån for han. Er det noen jeg vet vil ordne opp i det, så er det han.

banken ta pant i tomta ja, for at jeg skal kunne få ta opp lånet.

Lykke til...

Skrevet

Hvorfor kan han da ikke selv ta opp lån med pant i tomta?

For så lenge han har alle de inkassosakene han har, så får han ikke tatt opp lån. Men han fikk vite at med en gang han hadde betalt det ned, så skulle han få lån i banken sin. Så det er ikke lenge lånet trenger å stå på meg.

Gjest Elextra
Skrevet

For så lenge han har alle de inkassosakene han har, så får han ikke tatt opp lån. Men han fikk vite at med en gang han hadde betalt det ned, så skulle han få lån i banken sin. Så det er ikke lenge lånet trenger å stå på meg.

"Så det er ikke lenge lånet trenger å stå på meg."

--> En får bare håpe dere bevarerer det gode forholdet så lenge, da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...