Gå til innhold

Oversikt over bensinpriser.

Anbefalte innlegg

Gjest Pontiac
Skrevet

Jeg kjører noen mil til/fra jobb hver dag og er selvsakt interessert i å kjøpe rimligst mulig bensin.

Har begynt å fylle mandags morgen, da jeg har registrert at det er da prisene som regel er lavest.

Men.....jeg passerer minst fire bensinstasjoner på veg til jobb og siden de er i to byer så er det jo ikke mulig å sjekke dem alle og så returnere til den rimeligste.

Til og med stasjoner av samme slag - Shell - opererer med forskjellige priser har jeg fått med meg.

Er det noen mulighet i verden å finne ut hvilke priser de forskjellige har mandags morgen? Ja, uten å måtte ringe rundt kl. seks om morningen altså :) (som noen steder på nettet)

Eller er det et for avansert ønske dette å ville vite bensinprisene på spesifikke stasjoner "til enhver tid"?

Skrevet

Tvilsomt at du finner en slik oversikt.

Men du kan "forske" selv, og dra nytte av erfaringene. Grunnen til prisforskjellene er priskrig. Og da kriger de som regel med noe som ligger i nærheten. Er det en dagligvarebutikk( som rema), vil ikke prisen forandre seg fra lørdagskveld til mandagsmorgen, mens kriger de med andre bensinstasjoner er det billigst søndagskveld til sånn i 8tiden mandags morgen. Hvem som kriger mest kommer strengt tatt an på de daglige lederne, og her må man bare følge med prisene over en periode og finne ut hvilke av de 4 stasjonene du kjører fordi som -oftest- bruker å ha lave priser. De har sannsynligvis de mest engasjerte odl'ene, og prisene er mer flytende der(dvs de gidder å dra på stasjonen å rapportere og forandre prisen).

Har jobbet flere år på bensinstasjon, så kan litt av det der..

Gjest Elextra
Skrevet

Har ingen råd til deg.

Vil bare si at vi andre som er litt sløve med å være bevisst på bensinpriser setter pris på at noen engasjerer seg. Uten konkurransen ville jo prisene vært (enda) høyrere! :-).

Skrevet

Jeg har hørt at de er lavere søndag ettermiddag. Også er vel ubetjente bensinstasjoner billigere enn de betjente.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...