Gå til innhold

Intervjuspørsmål - Stressnivået ditt!!!

Anbefalte innlegg

Gjest Gruer meg for intervju...
Skrevet

Hva ville du svart på dette spørsmålet: Hvordan takler du stress, hva er ditt stressnivå?? Jeg blir stresset bare ved tanken på det spørsmålet! Gi meg et godt råd til hvordan svare.. skal på intervju i morgen...

Skrevet

om du blir rolig eller helt nervøs under stress...?

Skrevet

Det de helst vil høre er vel at man kan holde hodet kaldt i stressede situasjoner og finne løsninger og gjøre jobben bra selv om det stormer.

Om du liker å unngå stress så kan du jo si noe om at du er strukturert, jobber jevnt og trutt og at du derfor ofte ikke havner i stressede situasjoner? (Kommer an på jobben dette da, men i en del tilfeller kan en unngå stressede situasjoner ved å være litt strategisk og å ligge i forkant).

Kanskje har du noen eksempler på ting du har opplevd i jobb eller studier der du taklet stress bra? Eksamener er veldig stressende, men ofte yter man veldig bra da.

Viktig å få med hvordan en samhandler med andre når en er stresset også, det gjelder både kollegaer, ledere og eventuelle kunder o.l. Er en i stand til å avhjelpe andre når det er stressende, yte god service, be om hjelp ved behov, si fra om økt behov for bemanning?

Å fungere sammen med andre er viktig på alle arbeidsplasser så jeg tror det er positivt å få fram noe om at en fungerer sosialt i en arbeidssammenheng.

fuji1365380447
Skrevet

Jeg jobber med å ansette folk.

Dersom du sitter i et intervju og ser skikkelig stresset og nervøs ut, så virker det mot sin hensikt å si at "jeg er svært avbalansert og takler stress veldig bra".

Hvis du derimot sier at: "akkurat nå er jeg jo ganske nervøs, som dere ser, og da reagerer jeg med å forberede meg godt for å takle stresset rundt intervjusituasjonen"...

- på denne måten så forsøker du ikke å skjule at du er nervøs (og tro meg, det synts uansett..) men du forteller hvordan du går frem for å håndtere stresset.

Det er ikke "feil" å kunne bli stresset og nervøs under press. Det som teller er hvordan du hånterer situasjonen.

Skrevet

Det er viktig å huske på at stress også kan være positivt i den forstand at det får oss til å yte bedre. Kanskje tar man seg tid til å forberede seg ekstra eller man blir mer effektiv og strukturert i stressede situasjoner. Man bør også være klar over at kroppen må få tid til å ta seg igjen når man blir påvirket av langvarig stress, så det er heller ikke "feil" å si at man kjenner kroppen sin såpass at man vet når det er påtide å la jobb være jobb og drive med en aktivitet som gjør at man senker skuldrene litt. Det fordrer selvsagt at du kjenner kroppen din såpass. De som ikke gjør det går på en "smell" og det er ikke noen god ide.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...