Gå til innhold

Utdanning hjemmefra!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går jeg frem for å finne ut hvilke studier jeg kan ta over nett?

Jeg tenker på en bachelorutdanning, eller noe tilsvarende.

Er det mulig å ta enkeltfag fra universitet uten å møte opp f.eks?

Bare lese selv og møte til eksamen?

Helst kunne jeg tenkt meg ett studie med mulighet for forelesning via internett, men jeg finner ikke ut av ting ved å søke på netet, roter meg helt bort bare!

Noen som har noen gode råd, evnt en lettlest og forståelig nettside?

Skrevet

Dette satt jeg selv å snakket med en venninne om i går.. =) Har samme interresse selv. Hun sa jeg kunne søke på fjernundervisning på en søkemotor. Har ikke kommet så langt enda, si fra om du finner noe =)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hva slags utdannelse kan du tenke deg? Du kan i alle fall ta IT-fag via nettet. Det er bare å gå inn på http://www.hist.no og sjekke ut der.

Gjest Vigdismor
Skrevet

Tror høgskulen i Volda har noen nettstudier. Husker ikke hvilke i farta, men sjekk hjemmesiden deres.

Skrevet

Det er flere universitetsfag du kan ta på egenhånd uten krav om obligatoriske aktiviteter. Gå inn på hjemmesidene til det universitetet som ligger nærmest deg (for du må jo møte til eksamen), og les om de ulike kombinasjonene som er mulige. Hvis du sjekker en emneoversikt vil det fremgå hvilke fag som krever mer enn bare avlagt eksamen.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...