Gå til innhold

Hvor harry reisevaner har du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjekk artikkelen - på hvilke punkter har DU vært harry? ;-)

Her er mitt svar:

* Rumpetaske: Har jeg ikke brukt

* Ryggsekk: Har jeg brukt masse, særlig på sightseeing med barn - fint å ha vannflasker og kart og reisehpndbøker og tegnesaker og kamera oppi. Men til/fra strand har jeg brukt strandkurv, og når vi bare skal ut på middag og slikt brukes bare en liten håndveske:-)

* Sokker i sandalene: Brukes definitivt ikke, verken på meg eller husbonden! Barnet har nok blitt observert med det noen ganger, men barn er unntatt fra "harry-regelen"! ;-) Sokker i sandalene er et skikkelig gubbefenomen!

* Sandaler, nærmere omtalt som "H2O eller Adidas-slippers. Brune skinnsandaler med borrelås" i artikkelen: Sistnevnte har jeg hatt, ja, men absolutt uten sokker! :-) Førstnevnte bruker jeg ikke.

* Fotballshorts: Huffameg!! Et skrekkelig plagg!! Fatter ikke at noen menn bruker slikt (og er det i det hele tatt kvinner som gjør det???)

*Vikinghjelm: Har ikke brukt, men det er artig at noen gjør slikt på fotballkamper osv. Men bør i såfall bare brukes inne på stadion, i likhet med malte fjes osv.

* Flagg: I min pure ungdom hadde jeg flagg på sekken under interrail, ja. Men nå er et fraværende.

* Spiser kun biff: Nei, absolutt ikke.

http://www.side2.no/reise/article949506.ece

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg tilstår: Jeg bruker rumpetaske. Eller feil ord, egentlig, for jeg har den rundt livet, men med innholdet foran.

Med to barn på slep og tilsvarende mengde bagasje, er det den eneste måten jeg kan holde kontroll på penger, pass, billetter og nøkler.

Jeg strøk i blekksprutkurset.

Gjest Elextra
Skrevet

Ryggsekk brukes stadig, og rumpetaske har jeg stadig brukt, både foran og bak. De øvrige punktene kjente jeg meg overhodet ikke igjen i.

Og jeg er OVERHODET ikke harry! :-). Men det spørs selvfølgelig på hvem som ser.

Skrevet

Jeg tilstår: Jeg bruker rumpetaske. Eller feil ord, egentlig, for jeg har den rundt livet, men med innholdet foran.

Med to barn på slep og tilsvarende mengde bagasje, er det den eneste måten jeg kan holde kontroll på penger, pass, billetter og nøkler.

Jeg strøk i blekksprutkurset.

Ja, jeg vet om flere flerbarnsmødre som sier det samme. Jeg gjorde faktisk et forsøk på å bruke det da jeg hadde baby, inspirert av en firebarnsmor! *S* Men fant meg av en eller annen grunn aldri helt til rette med det.

Skrevet

Ryggsekk brukes stadig, og rumpetaske har jeg stadig brukt, både foran og bak. De øvrige punktene kjente jeg meg overhodet ikke igjen i.

Og jeg er OVERHODET ikke harry! :-). Men det spørs selvfølgelig på hvem som ser.

Ja ikke sant?! :-)

Jeg er enig i at bruk av ryggsekk er "typisk norsk", men jeg synes ikke man kan sette likhetstrekk mellom "typisk norsk" og "harry".

Ryggsekk er praktisk, fotballshorts på restaurant er harry!

Gjest Elextra
Skrevet

Ja ikke sant?! :-)

Jeg er enig i at bruk av ryggsekk er "typisk norsk", men jeg synes ikke man kan sette likhetstrekk mellom "typisk norsk" og "harry".

Ryggsekk er praktisk, fotballshorts på restaurant er harry!

Det er nok typisk norsk å tenke praktisk og komfortabelt. Om man lar det praktiske og komfortable totalt overskygge det estetiske blir det fort litt harry.

Annonse

ShitDiddelyDo
Skrevet

Rumpetaske: Jeg har faktisk brukt det ved et par anledninger. Men kun på flyet. Det blir så jævla mye å ha i lommene når man skal drasse på pass, lommebok, reisebevis, osv.

Men hva ran angår ser jeg virkelig ikke noe positivt med en sånn en. Det er jo langt enklere å dra av en rumpetaske enn å fikle i lommene mine for å få tak i det som ligger der. Dessuten legger mange samtlige verdisaker i taska, noe som må gjøre den til et egna mål for tyvene.

Ryggsekk: Ja. Jeg pleier å bruke det til og fra stranda. Uhyre praktisk. Fatter ikke hva problemet med det er. Det er langt mer harry med pose. Dessuten har man ofte med kamera og den slags, og det tar seg i hvert fall ikke ut i en pose. For øvrig er ikke dette et norsk fenomen. Idiotjournalist!

Sokker i sandalene: Aldri. Jeg kan heller ikke huske at jeg har sett andre iføre seg det. Muligens med unntak av en og annen tysker og noen amerikanere. Norsk fenomen? Herregud for bullshit!

Sandaler: For et latterlig punkt. Det er en grunn til at de selger slippers overalt i syden og i varmere land. Det er fordi det er uhyre praktisk og fordi folk bruker det. Dette er ikke et norsk fenomen. Det er ingen som ifører seg byskoene på stranda.

Fotballshorts: Det har jeg ikke. Men jeg bruker naturligvis shorts når jeg er i varmere land. Det er heller ikke et norsk fenomen. Forbanna køddeundersøkelse!

Vikinghjelm: Drar aldri over grensa uten å ha med vikinghjelmen min, og jeg tar den ikke av igjen før jeg kommer hjem. Funker bedre enn pass.

Flagg: Jeg bruker aldri flagg, men jeg maler meg alltid rød, hvit og blå i ansiktet når jeg er i utlandet. Upraktisk i Svinesund der man kun er innom i 20 minutter for å kjøpe kjøtt og snus, men er man norsk så er man norsk.

Spiser kun biff: Fatter ikke hva det feiler folk. Stikker til eksotiske land og bestiller biff, selv om alle som har spist biff i varmere strøk vet at biffen er seig og jævlig. Men dette er da for faen ikke et norsk fenomen.

En latterlig undersøkelse. Håper noen mailbomber Trine Rasmussen. Hun kan faen ikke være en mye oppegående journalist. Det er sikkert den samme idioten som for en tid tilbake på den samme siden kåret tidenes mest oppskrytte album, og lanserte hele 10 klassikere. Side 2 burde bombes tilbake til steinalderen.

Skrevet

Litt teite punkter, egentlig, for det kommer jo an på hva formålet med reisen er. Det er vel ingen som reiser på storbyferie med vikinghjelm og norsk flagg, liksom - men på fotball-EM er det jo bare artig tilbehør.

Ryggsekk og sandaler er forøvrig mine "harry"-ting.

fru Burlefot
Skrevet

Jeg må si at jeg misliker denne typen artikler. Er det egentlig så veldig ille at man sørger for at man har det praktisk når man er på ferie (og ellers også, for den saks skyld)? Hvorfor skal man gjøre narr av ting som veldig mange "vanlige" folk gjør?

Det ER ikke stas å gå i ukomfortable klær og sko når man er underveis og på beina i mange timer i strekk, gjerne i et land som er varmere enn det vi er vant med til vanlig. Det er heller ikke stas å bære med seg kamera, reisehåndbok, solkrem, lommebok, mobiltelefon, vannflaske +++ i en skulderveske. Men hvorfor skal man underforstått måtte føle seg dum fordi man ikke drar på storbyferie i stilettheler?

Gjest annlovinda
Skrevet

Rumpetaske: Bruker ikke og har kke brukt det

Ryggsekk: Bruker jeg masse. Veldig greit å få med seg det en trenger og allikevl ha hendene fri. Også er det jo alltids noe å dra med seg når man har med seg barn på tur.

Sokker i sandalene: NEI. Jeg bruker IKKE sokker i sandalene. Sønnen min på 5 bruker av og til sokker i sandalene da.

Sandaler, nærmere omtalt som "H2O eller Adidas-slippers. Brune skinnsandaler med borrelås" i artikkelen: Jeg har adidas-slippers, men brukes KUN hjemme. Inne når jeg vasker, og ute i hagen på sommeren.

Fotballshorts: Tror aldri jeg har hatt fotballshorts jeg. Hadde iallefall ikke tatt den på for å gå på puben.

Vikinghjelm: Har ikke brukt det. Men synes det kan være artig på f.eks fotballkamp.

Flagg: Har aldri hatt flagg på sekken, eller stikkende opp av sekken.

Spiser kun biff: Nei, like å prøve nye matretter når jeg er ute å reiser, ute å spiser.

Gjest spinoff
Skrevet

Skyldig på flere punkter, men denne artikkelen er bare hjernedød. Kanskje det skulle være litt morsomt? Er faktisk ikke helt sikker på det. :-)

Når jeg er på ferie gir jeg så totalt faen i hva som er harry, in/ut ellr ukult. Da slapper jeg av og gjør ting som er komfortable, om det er å gå med ryggsekk eller feste med en vikinghjelm på huet, bryr meg i midt i brunøyet.

Skrevet

Bruker ofte ryggsekk. Både på ferieturer og her hjemme. Meget praktisk og bra for kroppen!!!

Skrevet

For ikke å virke for haryy eller laidback, så går jeg alltid med gallakjole og høye hæler på stranda.

Må jo holde stilen, vettu.

Annonse

Skrevet

Jeg er ikke så "bereist" av meg. Liker godt de slippersene på sommeren, og tar gjerne på meg sokker i dem på kvelden. Men da er jeg hjemme eller i båt ;) Harry hjemme da? Morsomt

Gjest Elextra
Skrevet

Rumpetaske: Jeg har faktisk brukt det ved et par anledninger. Men kun på flyet. Det blir så jævla mye å ha i lommene når man skal drasse på pass, lommebok, reisebevis, osv.

Men hva ran angår ser jeg virkelig ikke noe positivt med en sånn en. Det er jo langt enklere å dra av en rumpetaske enn å fikle i lommene mine for å få tak i det som ligger der. Dessuten legger mange samtlige verdisaker i taska, noe som må gjøre den til et egna mål for tyvene.

Ryggsekk: Ja. Jeg pleier å bruke det til og fra stranda. Uhyre praktisk. Fatter ikke hva problemet med det er. Det er langt mer harry med pose. Dessuten har man ofte med kamera og den slags, og det tar seg i hvert fall ikke ut i en pose. For øvrig er ikke dette et norsk fenomen. Idiotjournalist!

Sokker i sandalene: Aldri. Jeg kan heller ikke huske at jeg har sett andre iføre seg det. Muligens med unntak av en og annen tysker og noen amerikanere. Norsk fenomen? Herregud for bullshit!

Sandaler: For et latterlig punkt. Det er en grunn til at de selger slippers overalt i syden og i varmere land. Det er fordi det er uhyre praktisk og fordi folk bruker det. Dette er ikke et norsk fenomen. Det er ingen som ifører seg byskoene på stranda.

Fotballshorts: Det har jeg ikke. Men jeg bruker naturligvis shorts når jeg er i varmere land. Det er heller ikke et norsk fenomen. Forbanna køddeundersøkelse!

Vikinghjelm: Drar aldri over grensa uten å ha med vikinghjelmen min, og jeg tar den ikke av igjen før jeg kommer hjem. Funker bedre enn pass.

Flagg: Jeg bruker aldri flagg, men jeg maler meg alltid rød, hvit og blå i ansiktet når jeg er i utlandet. Upraktisk i Svinesund der man kun er innom i 20 minutter for å kjøpe kjøtt og snus, men er man norsk så er man norsk.

Spiser kun biff: Fatter ikke hva det feiler folk. Stikker til eksotiske land og bestiller biff, selv om alle som har spist biff i varmere strøk vet at biffen er seig og jævlig. Men dette er da for faen ikke et norsk fenomen.

En latterlig undersøkelse. Håper noen mailbomber Trine Rasmussen. Hun kan faen ikke være en mye oppegående journalist. Det er sikkert den samme idioten som for en tid tilbake på den samme siden kåret tidenes mest oppskrytte album, og lanserte hele 10 klassikere. Side 2 burde bombes tilbake til steinalderen.

Hehe, hun traff noen ømme punkter, tydeligvis :D

Skrevet

Sokker i sandaler har absolutt ikke noe med nordmenn å gjøre. Amerikanerne, f.eks, bruker sandaler året rundt, og gjerne med sokker når det er kaldt. Samme kan observeres i både italia, spania og frankriket.

Dette er en av de klassiske mytene, og jeg har begynt å mistenke de som kaller "sokker i sandaler" for typisk norsk for aldri å ha beveget seg utenfor landets grenser, men ikke tør innrømme det.

Skrevet

Sokker i sandaler har absolutt ikke noe med nordmenn å gjøre. Amerikanerne, f.eks, bruker sandaler året rundt, og gjerne med sokker når det er kaldt. Samme kan observeres i både italia, spania og frankriket.

Dette er en av de klassiske mytene, og jeg har begynt å mistenke de som kaller "sokker i sandaler" for typisk norsk for aldri å ha beveget seg utenfor landets grenser, men ikke tør innrømme det.

LOL, ja det kan hende! :-)

Mitt inntrykk er i hvertfall at det ikke er helt uvanlig blandt eldre menn;-)

Skrevet

* rumpetaske, eller midjeveske som vi kaller det. Har en som jeg har brukt på tur noen ganger og den er utrolig praktisk, men også utrolig ukledelig. :o)

* ryggsekk - brukes hver eneste dag på jobben og på tur er den et must.

* sokker i sandalene - jeg bruker sandaler på jobb og jeg går ikke barbeint i dem om vinteren nei. Om andre synes det ser råteit ut driter jeg i.

* fotballshorts - det har jeg ikke og det kommer jeg heller aldri til å ha!

* vikinghjelm - se fotballshorts

* flagg - interrailsekken min fikk vel påsydd seg et norsk flagg, men de sekkene jeg bruker til vanlig nå har ikke flagg nei

* biff - det spørs hvordan menyen er og hva jeg har lyst på

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hehe, hun traff noen ømme punkter, tydeligvis :D

:)

Neida. Jeg har bare idiotjournalistene på Side 2 fullstendig i vrangstrupen. Det finnes ingen grenser for hvor patetisk journalistikk de bedriver.

Det kan virke som om idiotene der inne ikke vet noe om noe som helst.

Skrevet

LOL, ja det kan hende! :-)

Mitt inntrykk er i hvertfall at det ikke er helt uvanlig blandt eldre menn;-)

Hm.. *rusler ut for å kjøpe sandaler*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...