Gå til innhold

Nye naboer..

Anbefalte innlegg

Solsikkefrø
Skrevet

Hei hei.. er en stund siden jeg har skrevet her nå. Fikk en ubehagelig følelse over meg nettopp.

Vi har fått nye naboer, og de har bodd her bare en uke. De virker kjempe koslige, men også rare. De er helt i begynnelsen av 20-årene. Han gutten (Peder) er veldig hyggelig mot meg og har invitert meg inn til dem hver dag. Jeg har takket nei et par av dagene fordi jeg har en del andre ting å gjøre. Men da jeg tilfeldigvis var utenfor for en times tid siden, kom han bort til meg og lurte på om jeg ikke ville komme på besøk ikveld. Jeg nølte litt, men sa ja, måtte bare legge lille gullet i seng først. Dama hans er ganske innelsuttet synes jeg. Hun er gravid i 3 mnd (de har bare kjennt hverandre i 6 mndr), og hun er bittelitt eldre enn ham (ikke at det har noe med saken å gjøre, men i mitt eget forhold merker jeg det veldig godt at jeg er eldre enn min samboer).

Uansett...nå gikk jeg bort for å ta et lite besøk... da hørte jeg kjefting og smelling en stund før døra åpnet seg. Det var Peder som stutret frem et "frua er sliten så... det passer dårlig...". "jeg forstår" sa jeg, "så vi prates sikkert i morgen".

Nå sitter jeg her og føler meg lite velkommen, og er redd de synes jeg er innpåsliten. jeg har absolutt ikke ment noe sånn da! Jeg har vært tilbakeholden med sånne ting fra de flyttet inn hit, det er Peder som hele tiden vil ha meg bort...

Hvordan skal jeg forholde meg til dem i fremtida?... usj... liker ikke sånn en følelse... :(

Skrevet

Det kan jo være at Peder gjern vil at hans samboer skal finne seg venninner i nabolaget og derfor prøver å "spleise" dere to, men at hun ikke er interessert i det?

Solsikkefrø
Skrevet

Det kan jo være at Peder gjern vil at hans samboer skal finne seg venninner i nabolaget og derfor prøver å "spleise" dere to, men at hun ikke er interessert i det?

Jah... men jeg har aldri ønsket å trenge meg på :( Så jeg ble litt uttilpass når de krangla...

Skrevet

Du har jo ikke trengt deg på, du ble jo invitert bort? Du får bare være åpen for å preike med dem når du møter dem.

Skrevet

Er du seriøs? De ber naboen inn hver dag første uka etter innflytting?

Skrevet

Kanskje har han sagt til fruen sin at han hadde innvitert deg inn i kveld. Det kan fruen ha mislikt. Det var min tanke. Ikke at hun har imot deg, men at hun ikke liker at han ber nabodama inn flere ganger i uka. Gravid som hun er....See? Eller har hun også bedt deg inn (uten han der da) ??

Jeg hadde trukket meg tilbake å sett det an litt. La fruen innvitere kanskje? Og mulig du skal besøke ho når han er avsted?

Skrevet

Jah... men jeg har aldri ønsket å trenge meg på :( Så jeg ble litt uttilpass når de krangla...

Bare smil og si hei og gå videre/fortsett med ditt når du treffer på dem.

Skrevet

Gå til frontalangrep jo før jo heller! Naboer skal helst krysse over til motsatt side av gata når man møtes. Jeg har noen jævelsvenskenaboer som vi var hyggelige med i flere måneder. Så måtte jeg la en stor pappeske stå i gangen et par måneder, og det medførte at svenskefruen fikk nevrotiske problemer hun ikke kunne hanskes med.

Hun inviterte seg inn til Sheila (jeg var borte) under forutsetning av å se på den nye tv'n vår, og deretter ga hun seg på Sheila med en tirade av dritt om den pappkassa som øyensynlig var en fare og forpestelse for hele bygningen. Hadde jeg vært der, så hadde jeg sparket fettberget ut.

Etterpå fikk hun visstnok litt kvaler, Sheila rager 150 cm over bakken og har aldri gjort noen fortred, så dundra inviterte Sheila på kaffe noen dager senere. Sheila takket ja, men fleskesvenska hadde i mellomtiden handlet noen møbler og dandert emballasjen i gangen. Sheila ante (sikkert helt rett) et bakholdsangrep, og takket nei i siste minutt.

Så nå er vi på topp, og Gulliga Iren sitter i bilen helt til vi har gått inn i heisen sånn at hun slipper å møte oss ansikt til ansikt.

Fucking Adams family!

Solsikkefrø
Skrevet

Gå til frontalangrep jo før jo heller! Naboer skal helst krysse over til motsatt side av gata når man møtes. Jeg har noen jævelsvenskenaboer som vi var hyggelige med i flere måneder. Så måtte jeg la en stor pappeske stå i gangen et par måneder, og det medførte at svenskefruen fikk nevrotiske problemer hun ikke kunne hanskes med.

Hun inviterte seg inn til Sheila (jeg var borte) under forutsetning av å se på den nye tv'n vår, og deretter ga hun seg på Sheila med en tirade av dritt om den pappkassa som øyensynlig var en fare og forpestelse for hele bygningen. Hadde jeg vært der, så hadde jeg sparket fettberget ut.

Etterpå fikk hun visstnok litt kvaler, Sheila rager 150 cm over bakken og har aldri gjort noen fortred, så dundra inviterte Sheila på kaffe noen dager senere. Sheila takket ja, men fleskesvenska hadde i mellomtiden handlet noen møbler og dandert emballasjen i gangen. Sheila ante (sikkert helt rett) et bakholdsangrep, og takket nei i siste minutt.

Så nå er vi på topp, og Gulliga Iren sitter i bilen helt til vi har gått inn i heisen sånn at hun slipper å møte oss ansikt til ansikt.

Fucking Adams family!

Hehe, så bra :) Ja huff... de naboene er rare... hu jenta jobber visstnok, men idag lukka hun alle persiennene og gardinene da jeg gikk tur... tror ikke hun ville møte på meg... snodig... jeg mente jo aldri noe galt med å komme bort på besøk, jeg følte meg heller dum hvis jeg hadde sagt nei, siden de spurte hele tida... men hu jenta har vært sur hele uken, så jeg tror heller jeg holder meg unna og sier hei, men det er fantastisk ubehagelig å gå ut døra og forbi leiligheten deres, den er jo vegg i vegg med vår :(

Skrevet

Det er vel ikke så rart at man ikke har lyst på besøk når man nettopp har kranglet, uten at det har noe som helst med deg å gjøre. Bare lat som ingenting og vær hyggelig og vennlig hvis du treffer på de igjen.

Skrevet

Hehe, så bra :) Ja huff... de naboene er rare... hu jenta jobber visstnok, men idag lukka hun alle persiennene og gardinene da jeg gikk tur... tror ikke hun ville møte på meg... snodig... jeg mente jo aldri noe galt med å komme bort på besøk, jeg følte meg heller dum hvis jeg hadde sagt nei, siden de spurte hele tida... men hu jenta har vært sur hele uken, så jeg tror heller jeg holder meg unna og sier hei, men det er fantastisk ubehagelig å gå ut døra og forbi leiligheten deres, den er jo vegg i vegg med vår :(

Hun er gravid, og det tilsvarer PMS x 100. Når Pedern er hyggelig med nabodama, så føler hun seg truet, uansett hvilke intensjoner Peder har. Det er godt mulig at han forsøker å åpne vennskapskanaler for kjerringa, men at det faller på stengrunn.

I tillegg er det ganske sikkert at du er fin siden hun føler seg truet.

Hvor var det du bodde sa du?

Solsikkefrø
Skrevet

Hun er gravid, og det tilsvarer PMS x 100. Når Pedern er hyggelig med nabodama, så føler hun seg truet, uansett hvilke intensjoner Peder har. Det er godt mulig at han forsøker å åpne vennskapskanaler for kjerringa, men at det faller på stengrunn.

I tillegg er det ganske sikkert at du er fin siden hun føler seg truet.

Hvor var det du bodde sa du?

Hvor jeg bor? hva har det med saken å gjøre, hehe :) Vel.. kan si såpass at det er midt i hordaland en plass :P

Solsikkefrø
Skrevet

Hvor jeg bor? hva har det med saken å gjøre, hehe :) Vel.. kan si såpass at det er midt i hordaland en plass :P

Jeg har akkurat stått opp, og skjønnte ikke ironien isvaret med en gang haha ;))) huff *flau*

Skrevet

Jeg har akkurat stått opp, og skjønnte ikke ironien isvaret med en gang haha ;))) huff *flau*

En ekte blondine!!!! Yuhuu!

*googler Hordaland og solskkefrø*

Skrevet

Har du flyttet?

Skrevet

Hei!

Jeg er alltid forsiktig med omgang med naboer, fordi det fort kan bli slitsomt. Den ene vil ha mer kontakt enn den andre etc. Det kan også bli vanskelig å finne på hvite løgner. Naboen vet når du er hjemme, har besøk, drar bort etc.

Jeg holder det på et passe hyggelig avstandsforhold. Hilser, smiler og snakker om vær og vind. Også andre ting - men jeg praktiserer ikke at vi er inne hos hverandre. Dugnader og denslags møter jeg alltid opp på.

Men folk er selvsagt forskjellige. Kan ikke se at du har gjort noe feil her. Mye tyder på at dama er sur på at mannen ber deg bort for mye...

Lykke til med det nye naboforholdet;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...