Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mrs. Wallace

Det er omtrent umulig å gi deg en oppskrift på det på nett, så du burde egentlig be en linsebrukende venn om hjelp til å vise deg. Du har sikkert noen i omgangskretsen?

Men jeg kan jo alltids prøve uansett: Med linser er god hygiene alfa og omega. Sørg for at hendene dine er skikkelig rene. Deretter tar du en linse og balanserer den på tuppen av pekefingeren din.

Pass på at den ikke er på vranga. Når den er på retta, er buen helt jevn. Med den hånden du ikke holder linsen på, drar du ned huden under øyet litt. Samtidig ser du litt oppover, og så legger du linsen på øyet. Blunk forsiktig til den legger seg på plass.

Gjest Linser

Det er omtrent umulig å gi deg en oppskrift på det på nett, så du burde egentlig be en linsebrukende venn om hjelp til å vise deg. Du har sikkert noen i omgangskretsen?

Men jeg kan jo alltids prøve uansett: Med linser er god hygiene alfa og omega. Sørg for at hendene dine er skikkelig rene. Deretter tar du en linse og balanserer den på tuppen av pekefingeren din.

Pass på at den ikke er på vranga. Når den er på retta, er buen helt jevn. Med den hånden du ikke holder linsen på, drar du ned huden under øyet litt. Samtidig ser du litt oppover, og så legger du linsen på øyet. Blunk forsiktig til den legger seg på plass.

Tusen takk

Annonse

Som Mrs. Wallace sier. Men la gjerne fingeren være bare litt fuktig, den som du balanserer linsa på.

Jeg brukte linser nesten hver dag i 11 år, og gjorde det slik; Hadde linsa på høyre pekefinger, dro så huden under øyet litt nedover med høyre ringefinger, og huden over dro jeg opp med venstre ringefinger mens resten av venstre hånd lente seg mot panna. På den måten åpnet jeg øyet mens hodet liksom hvilte i hendene mine. Så førte jeg linsa inn på øyet og holdt fingeren der litt mens jeg forsiktig beveget øyeeplet - så linsa skulle legge seg riktig. Ta så bort fingeren og blunk forsiktig - ha da gjerne hendene som en skål under øyet i tilfelle linsa ramler ut når du blunker. Det kan skje rett som det er.

Og som det også blir sagt - dette krever god håndhygiene for å unngå infeksjoner på øyet, og det kreves en del trening. Jeg holdt på foran speilet i mange år før jeg kunne gjøre det uten å se.

MEN - å ta dem av kan være vanskeligere. Jeg åpnet øyet på samme måte med ringfingrene, og tok forsiktig klypetak med tommel- og pekefinger. Da bør fingrene være tørre, så de får tak i linsa. Klyp forsiktig og beveg øyet litt igjen for å løsne linsa.

Gudd løkk! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...