Gå til innhold

Solkrem i vårsola

Anbefalte innlegg

Gjest trultemor26
Skrevet

Er dere flinke til å bruke solkrem når dere sitter og steker ansiktene deres i vårsola? For de av dere som har anledning og mulighet til det da..

Jeg bruker ikke solkrem, har ikke blitt brent, har fått litt farge, og er veldig fornøyd. :)

fuji1365380447
Skrevet

Nei, jeg har ikke begynt å bruke solkrem for sesongen ennå. Jeg er bare ute i sola i korte intervaller, så det føles ikke nødvendig.

Innbiller meg at det er sunnere for huden å begrense tiden i solen, i stedet for å smøre seg med faktor 30, og så være myyye i solen.

De kjemikaliene man smører på seg kan da umulig være bra for helsa.

Gjest trultemor26
Skrevet

Nei, jeg har ikke begynt å bruke solkrem for sesongen ennå. Jeg er bare ute i sola i korte intervaller, så det føles ikke nødvendig.

Innbiller meg at det er sunnere for huden å begrense tiden i solen, i stedet for å smøre seg med faktor 30, og så være myyye i solen.

De kjemikaliene man smører på seg kan da umulig være bra for helsa.

Ja, enig, men jeg er dårlig til å bruke solkrem selv når jeg er myyye i sola. Og jeg er ofte myye i sola. På påskefjellet bruker jeg masse solfaktor, ellers blir man jo svidd, men ellers bruker jeg lite solkrem. Men jeg er flink til å smøre barna da.

fuji1365380447
Skrevet

Ja, enig, men jeg er dårlig til å bruke solkrem selv når jeg er myyye i sola. Og jeg er ofte myye i sola. På påskefjellet bruker jeg masse solfaktor, ellers blir man jo svidd, men ellers bruker jeg lite solkrem. Men jeg er flink til å smøre barna da.

Jeg har en sånn ekkel følelse at de om ti år vil finne ut av at solkrem er kreftfremkallende eller noe sånt....

Tror jeg heller vil forsøke å holde snuppa i skyggen, fremfor å dynge på med faktor 40...

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Ser godt på voksne damer (rundt 40 år) om de har vært flink å smøre seg mens de var myyye i sola...

;-)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg har en sånn ekkel følelse at de om ti år vil finne ut av at solkrem er kreftfremkallende eller noe sånt....

Tror jeg heller vil forsøke å holde snuppa i skyggen, fremfor å dynge på med faktor 40...

Ja, de små kan du fint holde i skyggen. Men en 10 åring kan du ikke pålegge å bare leke i skyggen...

Gjest trultemor26
Skrevet

Ser godt på voksne damer (rundt 40 år) om de har vært flink å smøre seg mens de var myyye i sola...

;-)

Veit.. det gjør jeg også..

Gjest trultemor26
Skrevet

Ja, de små kan du fint holde i skyggen. Men en 10 åring kan du ikke pålegge å bare leke i skyggen...

Vanskelig å holde en på 1,5-2 år kun i skyggen også. Men jeg er enig, heller skygge og ingen solkrem enn sol og solkrem.

Gjest togli
Skrevet

Jeg har aldri på ungene solkrem med mindre vi er på fjellet eller de skal ligge ute i sola (på sommeren). De har aldri vært solbrente.

Gjest trultemor26
Skrevet

Jeg har aldri på ungene solkrem med mindre vi er på fjellet eller de skal ligge ute i sola (på sommeren). De har aldri vært solbrente.

Når dem driver på på stranda da f.eks? Er på båttur?

Gjest togli
Skrevet

Når dem driver på på stranda da f.eks? Er på båttur?

Jo, på sommeren ville jeg gjort det. Tenker mer på denne årstiden her. Mange sender med ungene solkrem til barnehagen og skolen på sommerstid. Det har aldri jeg gjort... De er så aktive at de unngår stillesitting i sola. Sikkert derfor de ikke blir brente heller. Hadde de hatt rødt eller lyst hår, måtte vi nok vært mer forsiktige..

Skrevet

Ja er det ikke hærlig med sola som varmer!?! Jeg har ikke funnet kremen enda fordi jeg ikke har sittet ute så lenge av gangen. I morgen vil jeg slikke sol, om den kommer. Har ikke sett værmeldingen enda... Jeg ser på barna at de er blitt røde i kinnene, så jeg får nok be de smøre seg litt fremover :)

Skrevet

Jeg bruker ikke solkrem hvis jeg setter meg til på verandaen hjemme, eller tusler en tur eller driver på i hagen.

men neste uke skal jeg til fjells, og da blir det solkrem, ja. Får mye mer intens soling da.

Skrevet

Jeg bruker solkrem når vi drar på påsketur, ja. Men ikke sånn til det daglige når vi er ute og leker. Burde vel strengt tatt det...

Gjest trultemor26
Skrevet

Jeg bruker solkrem når vi drar på påsketur, ja. Men ikke sånn til det daglige når vi er ute og leker. Burde vel strengt tatt det...

Jeg også bruker solkrem på påsketur, men lite ellers.

Gjest trultemor26
Skrevet

Jeg bruker ikke solkrem hvis jeg setter meg til på verandaen hjemme, eller tusler en tur eller driver på i hagen.

men neste uke skal jeg til fjells, og da blir det solkrem, ja. Får mye mer intens soling da.

Uten solkrem på fjellet blir man jo stekt.

Gjest trultemor26
Skrevet

Ja er det ikke hærlig med sola som varmer!?! Jeg har ikke funnet kremen enda fordi jeg ikke har sittet ute så lenge av gangen. I morgen vil jeg slikke sol, om den kommer. Har ikke sett værmeldingen enda... Jeg ser på barna at de er blitt røde i kinnene, så jeg får nok be de smøre seg litt fremover :)

Ja, varmen er herlig!!

Blir det noe sol på deg? Jeg skal ut nuh!! *ta med saft og blad*

Gjest trultemor26
Skrevet

Jo, på sommeren ville jeg gjort det. Tenker mer på denne årstiden her. Mange sender med ungene solkrem til barnehagen og skolen på sommerstid. Det har aldri jeg gjort... De er så aktive at de unngår stillesitting i sola. Sikkert derfor de ikke blir brente heller. Hadde de hatt rødt eller lyst hår, måtte vi nok vært mer forsiktige..

Jeg smører heller ikke snuppa på den årstiden her, men jeg har sendt med solkrem i bhg, sånn i tilfelle det blir behov. Hvis dem skal være ute en hel dag i knallsol f.eks, for selv om dem beveger seg er dem jo stort sett i sola hele tiden.

Solsikkefrø
Skrevet

Ikke jeg. Jeg har 2-3 lag med pudder faktisk, og det hjelper på... er blek i ansiktet, men brun på resten av kroppen :) heh...

Gjest togli
Skrevet

Jeg smører heller ikke snuppa på den årstiden her, men jeg har sendt med solkrem i bhg, sånn i tilfelle det blir behov. Hvis dem skal være ute en hel dag i knallsol f.eks, for selv om dem beveger seg er dem jo stort sett i sola hele tiden.

Det har hendt at ungene mine også har fått med seg solkrem til barnehagen, men mest fordi de ansatte har ymtet frampå om det;-)

Hadde de vist antydning til solbrenthet, hadde jeg helt klart vært mer nøye på det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...