Gå til innhold

Hva kjennetegner "Ronny"?

Anbefalte innlegg

Gjest Aviaana
Skrevet

En bekjent av meg har fått en ny kjæreste, og han heter Ronny!!

Siden jeg er så fordomsfull så har jeg allerede laget meg en del stereotopier av denne fyren;)

Jeg innbiller meg at han kommer fra Oslo Øst, har hatt en vanskelig oppvekst, med ustabile foreldre, Han har gjort mye ugagn på skolen. Tatt yrkesfag og er blitt håndverker, tipper elektriker. Jeg tviler sterkt på at han er akademiker.

Hvordan ser dere for dere en person som heter Ronny?

Skrevet

Nå synes ikke jeg det er noe negativt i det å være håndverker da - jeg har mye mer bruk for å kjenne en håndverker enn ei kontorrotte! ;o)

Men navnet Ronny er et belastet navn, ingen tvil om det... Når det er sagt så kjenner jeg ei hvis mann heter Ronny og han er en kjernekar såvidt jeg vet! :o)

Gjest Aviaana
Skrevet

Nå synes ikke jeg det er noe negativt i det å være håndverker da - jeg har mye mer bruk for å kjenne en håndverker enn ei kontorrotte! ;o)

Men navnet Ronny er et belastet navn, ingen tvil om det... Når det er sagt så kjenner jeg ei hvis mann heter Ronny og han er en kjernekar såvidt jeg vet! :o)

En av advokatene i Munch-saken heter visst Jonny. Jeg tror det er få Jonny'er blant advokater, men jeg kan to ta feil;)

En håndverker er jeg ikke så negativ til. det er vel resten av pakka som Ronny vanligvis representerer som hadde gjort meg skeptisk;)

Gjest min Ronny
Skrevet

Min Ronny er en hardbarka trailesjåfør.Han liker damer og er konstant oppe i noe styr med en eller annen dame. Han er typen som lett blir sjarmert,tar det han vil ha for så å få kalde føtter og stikke av.. Han liker å ta en fest og da tar han den selvfølgelig helt ut.Han er i utgangspunktet ungkar og er nå engstelig om han skal forbli både kjerring og barnløs resten av livet;-). Han bur på en øde plass og kan lett bli ein skikkelig bonde "på ein plass ingen trudde nåkon kunne bu" .

Men: Han er verdens beste venn og har mye omtanke fordi rundt seg som han virkelig er glad i. Både familie og de vennene han har tatt med seg opp i tidene. Han trøster og støtter deg i motgang som i medgang,men han er en ulv i fåreklær og har nok fått noen kvinner til køys på denne måten ja;-).Men om du ikke lar deg lurer så har du han som venn for resten av livet.

Så ja-Ronny er et bajas navn!!!!!!

Gjest råni
Skrevet

Ronny'en fra min oppvekst var den kjekkeste gutten i klassen. Flink i all slags idrett og godt likt av alle. Alle jentene hadde en crush for ham på et eller annet tidspunkt.

Jeg er kanskje for ung til å ha fått med meg den typiske Ronny/Johnny.

Gjest togli
Skrevet

Jeg kjenner tre Ronny'er og alle tre er skikkelige karer med gode jobber :-)

Gjest trultemor26
Skrevet

Heter han Ronny eller Ronnie?

Stor forskjell.

Skrevet

Heter han Ronny eller Ronnie?

Stor forskjell.

Ronny: Harry mor/far

Ronnie: Snobbete mor/far

Av de to foretrekker jeg faktisk Ronny. :o)

Skrevet

En av advokatene i Munch-saken heter visst Jonny. Jeg tror det er få Jonny'er blant advokater, men jeg kan to ta feil;)

En håndverker er jeg ikke så negativ til. det er vel resten av pakka som Ronny vanligvis representerer som hadde gjort meg skeptisk;)

Johnny/Jonny, Ronny, Tommy, Kenneth, Roy - samma ulla alle sammen.

Er det noen jentenavn som er "belastet" i like stor grad tro? Kan ikke komme på noen i farta. Gunda kanskje, hadde ei Gunda på ungdomsskolen og ja - hun var stor, brautende og dominerende.

Gjest Aviaana
Skrevet

Er det noen jentenavn som er "belastet" i like stor grad tro? Kan ikke komme på noen i farta. Gunda kanskje, hadde ei Gunda på ungdomsskolen og ja - hun var stor, brautende og dominerende.

Mariell er vel litt li samme stilen, rotete oppvekst, ustabile foreldre, er jålete.Ikke motivert for skolen. Går på helse og sosial (hudpleie) etc

Venter på korsfestelsen;)

Skrevet

Kjenner en Ronny.

Jobber i mobilbutikk og er generelt en veldig snill fyr.

Både av utseende og personlighet.

Skrevet

Ikke akkurat belastet, men da jeg vokste opp var de som het Monica veldig brautete og selvsikre ;)

mariaflyfly
Skrevet

Jeg kjenner en, og han lever nok opp til mange av de fordommene du beskriver (bortsett fra elektrikerbiten!). ;)

Men samtidig har det blitt folk av han også, og han er trivelig & grei, og har en bra jobb som han er veldig dyktig i. :)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det er tre Ronny i min famile, de utgjør sikkert unntaket, for de er stabile menn som knapt har vært borti noe tull i det hele tatt. :-D

Skrevet

Mariell er vel litt li samme stilen, rotete oppvekst, ustabile foreldre, er jålete.Ikke motivert for skolen. Går på helse og sosial (hudpleie) etc

Venter på korsfestelsen;)

Åja! Jenter har mer snobbete belastede navn, det er helt sikkert! Tror ikke jeg tør komme med eksempler her for jeg er temmelig sikker på at noen av dol-barna har noen av disse navnene... :o)

Skrevet

Ikke akkurat belastet, men da jeg vokste opp var de som het Monica veldig brautete og selvsikre ;)

Hvordan kunne jeg glemme Monica!? Jeg hadde selv en perifer bekjent som het Monica og hun var et prakteksemplar på en skikkelig, vanvittig ufordragelig jentunge!

Skrevet

Ronny: Harry mor/far

Ronnie: Snobbete mor/far

Av de to foretrekker jeg faktisk Ronny. :o)

Ingen snobber som kaller ungen hverken for Ronny eller Ronnie. Nope!

Skrevet

Ingen snobber som kaller ungen hverken for Ronny eller Ronnie. Nope!

Ronnie er, for meg, en "forfinet" variant av Ronny, snobbete foreldre var vel ikke riktig, mer wannebe-snobber kanskje?

Skrevet

Ronny er en tusenkunstner - han kan _alt_. Han er veldig praktisk anlagt, og fikser og ordner. En hjelpsom og arbeidsvillig kar, som ikke sier nei om noen trenger assistanse. Han er barnekjær og en ledertype (god sådann, ifm attester og utsagn). Han er ikke av veien for å fortelle sannheten, har god selvtillit og er snill. Han trener 2-3 dager i uka og er veltrent på kondis og kampsport. Han er veldig interessert i biler, mc og verktøy.

I tillegg er han litt røff i utseendet - ikke noe dandyboy - hehe! Vel, jeg er godt fornøyd med min, har hatt'n i 8-9 år, er gift og har 3 unger med'n.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...