Gå til innhold

Det var da som bare faen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå må jeg bare få ut litt gørr. Dagen før vi drar på påskeferie, klarte mannen min å miste lappen. Kjørt for fort og det var vel fortjent. Men fy så irriterende dårlig det passer.

Jeg kan kjøre, men vi skulle kjøre to biler fordi den ene bilen har vi solgt til noen der vi skal og den skal overleveres i påsken.

Vet ikke hvordan vi skal løse det. Det er fristende å ta sjangsen på å kjøre to biler likevel, men det er vel fullt av kontroller i morgen tenker jeg. Nei, huff dette var frustrerende.

Skrevet

Å dritt asså! Så kjipt! Han må ikke kjøre! Da tar det enda lengre tid å få lappen tilbake...... Er det langt til kjøperen av deres bil? Kanskje du kan forklare ståa til kjøper? Huff jeg tenker du er fortvila, ja han også selvfølgelig....

Skrevet

Du kan få samboeren din til å høre med politiet og forklare saken ang levering av bil og påsketur. Så han kan få et midlertidlig førerbevis.

Jeg vet dette praktiseres for min tante fikk dette midlertidlige førerbeviset da hun mistet sitt førerkort, men hun fikk lov til å kjøre tur retur trondheim-kristiansund.

Så det skader ikke å spørre!!!

Skrevet

Å dritt asså! Så kjipt! Han må ikke kjøre! Da tar det enda lengre tid å få lappen tilbake...... Er det langt til kjøperen av deres bil? Kanskje du kan forklare ståa til kjøper? Huff jeg tenker du er fortvila, ja han også selvfølgelig....

Det er 7-8 timers kjøretur. Jeg har ikke snakket med han enda. Jeg kom hjem i fra frisøren og fikk høre det av ungene. Han er ute og slukker sorgene;o) Neida, han er en planlagt tur ute med kamerater og jeg regner med banning og sverting når han kommer hjem om en stund:) Huff altså, dette var noe dritt. Han pendler til jobb også og de bytter på å kjøre. Nå kan ikke han bidra på 3 måneder. Han får den tilbake før sommerferien ihvertfall.

Skrevet

Du kan få samboeren din til å høre med politiet og forklare saken ang levering av bil og påsketur. Så han kan få et midlertidlig førerbevis.

Jeg vet dette praktiseres for min tante fikk dette midlertidlige førerbeviset da hun mistet sitt førerkort, men hun fikk lov til å kjøre tur retur trondheim-kristiansund.

Oj, det var jeg ikke klar over. Ja, det skader jo ikke å prøve.

Skrevet

Det er 7-8 timers kjøretur. Jeg har ikke snakket med han enda. Jeg kom hjem i fra frisøren og fikk høre det av ungene. Han er ute og slukker sorgene;o) Neida, han er en planlagt tur ute med kamerater og jeg regner med banning og sverting når han kommer hjem om en stund:) Huff altså, dette var noe dritt. Han pendler til jobb også og de bytter på å kjøre. Nå kan ikke han bidra på 3 måneder. Han får den tilbake før sommerferien ihvertfall.

Da vet du hvor mye over fartsgrensen han kjørte? Tre mnd er grei nok lærepenge, jeg trodde det var ett år. Uansett kjipt ja. Dumt at de nye bileierene bor så langt unna.....

Gjest Junnti
Skrevet

får bare en bot hvis han blir stoppet, jeg hadde kjørt hvis jeg var i samme situasjon.....eler jeg kjørte selv om jeg ikke måtte noe spesielt i to år når jeg mista min lapp.

Mista nikket
Skrevet

Det å miste lappen, passer aldri. 3 mnd går forholdsvis fort. Regner med at det vil går det saktere i svingene når han kjører. Egentlig en dyrkjøpt erfaring.

Skrevet

Da vet du hvor mye over fartsgrensen han kjørte? Tre mnd er grei nok lærepenge, jeg trodde det var ett år. Uansett kjipt ja. Dumt at de nye bileierene bor så langt unna.....

Han kjørte 120 i 80-sona. Han sier nå at han ikke vet enda om det blir 3 eller 4 måneder.

Skrevet

får bare en bot hvis han blir stoppet, jeg hadde kjørt hvis jeg var i samme situasjon.....eler jeg kjørte selv om jeg ikke måtte noe spesielt i to år når jeg mista min lapp.

Nei,han tar ikke sjangsen. De som kjøpte bilen må hente den her. Litt kjipt for dem også, men men nå ble det slik.

Gjest godt at han mistet sertifikatet!
Skrevet

Han kjørte 120 i 80-sona. Han sier nå at han ikke vet enda om det blir 3 eller 4 måneder.

Det var bra at han ble tatt. Så mye fart er uforsvarlig å kjøre i en 80 sone. Han setter jo andre mennesker i fare hvis han skulle ha mistet kontrollen over bilen.

Jeg er kjempeirritert over slike folk.

Skrevet

Ååååå, jeg hadde ikke vært spesielt fornøyd med mannen min i en slik situasjon nei.

Kjøre uten lapp er en dårlig løsning, samme hvor fristende den virker i øyeblikket.

Er det noen mulighet for at de besøkende kan komme og hente bilen enten nå eller ved en senere anledning?

Føler med deg nå :)

Skrevet

Jeg visste ikke at man kunne få midlertidig kjøretillatelse når førerkortet er beslaglagt, men det hadde jo vært en god idé!

Jeg fikk slik midl tillatelse etter at det første førerkortet mitt hadde utløpt, fordi jeg rakk ikke å ta glattkjøring fase 2 før en ukes tid etter utløpsdatoen på førerkortet mitt.

Skrevet

"Han er ute og slukker sorgene;o) "

Han kan jo få god anledning til slikt fremover, nå som han ikke trenger å tenke på at han må holde seg edru for å kjøre....;-)

Skrevet

Ååååå, jeg hadde ikke vært spesielt fornøyd med mannen min i en slik situasjon nei.

Kjøre uten lapp er en dårlig løsning, samme hvor fristende den virker i øyeblikket.

Er det noen mulighet for at de besøkende kan komme og hente bilen enten nå eller ved en senere anledning?

Føler med deg nå :)

Han vil ikke ta sjangsen, så vi kjører med en bil.

Gjest Fannifrid
Skrevet

"Han sier nå at han ikke vet enda om det blir 3 eller 4 måneder". Håper for hans del det er 3, hvis ikke må han ta lappen på nytt. Kjøreskole og hele pakka.

Skrevet

Det var bra at han ble tatt. Så mye fart er uforsvarlig å kjøre i en 80 sone. Han setter jo andre mennesker i fare hvis han skulle ha mistet kontrollen over bilen.

Det var vel fortjent,selv om det var irriterende.

Skrevet

Giiid! 120? Corollaen din går nok ikke så fort en gang!

Jeg har hatt over 200 i 50 sonen. Det er litt uforsvarlig, men jeg mister ikke nattesøvnen av den grunn.

Tragisk å miste lappen for en minioverskridelse av denne sorten.

Skrevet

Det var vel fortjent,selv om det var irriterende.

Det er faen meg ikke velfortjent! At alt over 80 er livsfarlig er et særnorskt fenomen.

Kudos til gubben din. Et hendelig uhell, det er alt. Ikke noe å føle skyld over, rent bortsett fra sorgen over at lappen tok ferie.

Jeg ble tatt i 126 i 90 sonen og fikk ingen ting. Jeg måtte bare love å emigrere, og det gjorde jeg.

God påske! Du får holde deg edru, Wita. Han er fritatt for all kjøring. Er du sikker på at han ikke gjorde det med vilje?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...