Gå til innhold

FU Går du i klubb?

Anbefalte innlegg

Gjest hirosjima
Skrevet

Tror dere noen har tatt doktorgrad på denne kvinnekulturen?

Hva gjør dere i din klubb? Hva snakker dere om?

Jeg kjenner at jeg blir litt mistilpass enkelte ganger, fordi det går mye i sladder av typen hvem som er gått fra hvem, hvem som er i en eller annen livskrise, hvem har hatt seg for mye å byn, hvem som har irritert hvem i klubben.....og ikke minst hvem som er merkelige og spesielle....

Jeg føler meg rett og slett kjedelig og har lite å bidra med i denne sammenhengen + at det ligger i bakhodet at jeg må passe på hva jeg sier....fordi ellers blir det jeg sier stoff for en av de andre klubbene de går i.....

Egentlig har jeg mest lyst til å melde meg ut..... Men det blir nok generelt oppfattet som sært...

Gjest si ifra!
Skrevet

Jeg synes at du skal si hva du mener om denne baksnakkingen/sladringen. Jeg ville prøvd det før jeg evt melder meg ut (hvis dette er dine venner). Det er jo også viktig å ikke støtte disse samtalene ved at du ler osv. Nei, jeg går ikke i klubb, men har en fin og ærlig vennegjeng.

Skrevet

Vi hadde en slik klubb der jeg bodde før som bare drev med sladder og vås. Jeg følte det veldig ubehagelig og ble oppfattet som sær. Heldigvis var vi to som følte det samme, og vi sa ifra på en pen måte, uten å anklage noen.

Vi snakket vel igrunn mer generelt om dette med sladder og hvor ubehagelig det var både å bli sladret om og hvordan det ville føles og hvordan det var å høre på det. Etter den samtalen merket vi at de andre tok mye mer hensyn, mulig det var bare når vi var der og at de sladret om oss de gangene vi ikke var til stede. Men vi slapp iallfall unna å høre på det!

En annen venninnegjeng hadde det helt annerledes. Jeg tror knapt vi snakket om andre enn de som var i rommet og våre nærmeste, ellers gikk samtalene på alt fra barna (selvfølgelig) til hus, bøker, interiør, trening, kosthold, mannfolk, osv osv...

Skrevet

Klubb og klubb. Vi er ihvertfall en fast gjeng fra studietiden som møtes med ujenvne mellomrom, så det er vel en slags klubb.

Vi snakker om jobbrelaterte ting, om barna våre, om ting i nyhetene, oppdateringer av hva vi vet om gamle kjente som vi ikke ser så mye til lenger osv, men ikke av typen "sladder" i verste kvinnemening.

Har aldri opplevd baksnakking av dem som ikke er tilstede.

Mista nikket
Skrevet

Jeg går i det du kaller klubb. Er en gjeng på 6 som har holdt på over 30 år og møtes 1 gang i måneden. Kjenner meg ikke igjen i den sladrekulturen du nevner. Vi snakker om alt mulig og om hverandre som er tilstede. Mange gode råd er blitt gitt opp igjennom årene.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Nei, jeg går ikke i klubb. Det er rett og slett ikke noe for meg.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Vi er fire damer som har en dataklubb annen hver uke. :-D Det vil si, det har vel kokt ned til å bare være en klubb med litt dataproblematikk innimellom spising og koseprat ... Vi snakker om alle slags ting, men det er forholdsvis sladderfritt.

Skrevet

I tillegg til at jeg gikk i forening da jeg var liten, har jeg nå gått i klubb i godt over 30 år. Vi snakker om alt og intet, men nesten aldri sladder eller sexrelaterte ting. Når noen får barn eller barnebarn, har det vært mye babyprat. Noen av klubbdamene har vært venninner så lenge de kan huske, så nå blir det en del mimring. De første årene var vi flinke med handarbeid, men senere har det gått i bølgedaler. Sist gikk strikkepinnene flittig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...