Gå til innhold

Gjør alle så mye i helgene?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke nick nu
Skrevet

Vi har barn i 1. klasse og hun fikk klassebamsen med hjem. I boka vi skulle skrive i leste jeg det andre familier hadde skrevet. Alle hadde gjort så mye i helgen. Besøk, tur, besøk igjen, spist pølser ute osv.

Vi gjør ikke så mye, men det er nok mye p.g.a. at jeg er så sliten. Ja, og samboeren gidder heller ikke så mye.

Gjør dere mye i helgene? Jeg synes det er godt med fri når jeg har fri, og vi tar kanskje en liten tur en dag. Besøk hver dag orker jeg heller ikke.... Er det andre som meg?

Skrevet

Høyt tempo i helgene er ikke meg. Greit nok å besøke folk eller ha et besøk, men jeg liker de stille stundene også godt jeg. Barna er ikke så små lengre at vi må styre ivei til enhver tid. Guttene mine ordner sine fritids sysler men jeg må trø til for jenta mi på ni år enda.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Det varierer fra helg til helg. Men jeg liker at det skjer ting og at vi får gjort morsomme ting sammen med barna.

Skrevet

Jeg elsker rolige helger! :o) Når ungene og jeg er på landet hos kjæresten min er vi stort sett der da, lite farting rundt der.

Når vi er hjemme i byen så kommer det ofte en kompis eller venninne av ungene på besøk og de er ute en del om været er greit og da koser jeg meg inne i ro og fred. :o)

Orker sjelden farte så mye i helgene, ungene liker også at det er rolig og at vi bare er hjemme.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Vi gjør ikke så mye. Vi koser oss hjemme. Noen ganger reiser vi jo på tur, andre ganger får vi besøk, men det er ikke standarden.

Sambo er vel den som er mest aktiv av oss, han styrer på med huset og jobber helger. Guttungen og jeg liker og slappe av og kose oss.

Mista nikket
Skrevet

Kan hende at de som har bamsen gjør ekstra mye den helga de har bamsen bare for å ha noe å skrive,

Gjest ikke nick nu
Skrevet

Kan hende at de som har bamsen gjør ekstra mye den helga de har bamsen bare for å ha noe å skrive,

Det kan hende, men jeg tviler på det. En dag gjorde de noe hele tiden og var på to besøk, og en annen familie var på farten hele helgen virket det som. Men vi har det som vi har det.

Mista nikket
Skrevet

Det kan hende, men jeg tviler på det. En dag gjorde de noe hele tiden og var på to besøk, og en annen familie var på farten hele helgen virket det som. Men vi har det som vi har det.

Det var bare en tanke jeg hadde. Jeg er som dere, når helga kommer da er det avslapning som gjelder, hvis det ikke er jobbehelga mi da.

Gjest ikke nick nu
Skrevet

Det var bare en tanke jeg hadde. Jeg er som dere, når helga kommer da er det avslapning som gjelder, hvis det ikke er jobbehelga mi da.

Jeg jobber også annenhver helg, så derfor føler jeg at jeg trenger minst mulig på kalenderen i frihelgene (og jobbhelgene).

Skrevet

Vi har stort sett veldig rolige helger. De fleste lørdager gjør vi ikke så mye. Barna leker, ute eller inne avhengig av været. Vi handler som regel også på lørdag.

Søndag er vi ganske ofte hos svigerforeldrene mine. Svigerinna mi kommer også med sin familie. Det er en hektisk men koselig dag med 6 voksne og 6 barn.

Er vi ikke hos dem, er vi oftest hjemme og slapper av eller er ute og leker.

Noen ganger har vi eller er vi på besøk hos andre, men det er ikke så veldig ofte.

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, vi er nok blant dem som gjør ganske mye i helgen. Jobber mye i hverdagen, og ønsker ofte å få litt ut av helgen. Barna elsker jo alle mulige slags aktiviteter og turer, dermed er vi en del på farten. Har aldri helt forstått meg på dem som bare kan kose seg hjemme og inne en hel helg - da hadde vi blitt veldig rastløse alle sammen.

Men uansett er det jo ikke vanskelig å overdramatisere livets små begivenheter i en slik rapport. En kan jo bare utbrodere alt en gjør sammen, så vil det se ut som man har hatt en svært så travel og begivenhetsrik helg.

Gjest ikke nick nu
Skrevet

Ja, vi er nok blant dem som gjør ganske mye i helgen. Jobber mye i hverdagen, og ønsker ofte å få litt ut av helgen. Barna elsker jo alle mulige slags aktiviteter og turer, dermed er vi en del på farten. Har aldri helt forstått meg på dem som bare kan kose seg hjemme og inne en hel helg - da hadde vi blitt veldig rastløse alle sammen.

Men uansett er det jo ikke vanskelig å overdramatisere livets små begivenheter i en slik rapport. En kan jo bare utbrodere alt en gjør sammen, så vil det se ut som man har hatt en svært så travel og begivenhetsrik helg.

Føler du ikke for å slappe av hjemme (eller få unnagjort noe husarbeid)?

Skrevet

Noen helger gjør vi kjempemasse, andre helger gjør vi mindre...

Forrige helg var en helg vi gjorde masse:

Besøk fredagskvelden med pizza og film. 4 voksne og 7 unger kosa seg til klokka var 21.30. Kjempekoselig!

Lørdag var vi ute fra 9, i bassenget fra 11.30-13, spiste lunsj på kafe, handla, spiste middag hjemme, og var ute til ca 19.

Søndag var vi på skitur fra 10.15.30, bedt bort på middag, og på kino om kvelden.

Men andre helger er vi bare hjemme, på butikken en tur, og er masse ute. Uansett vær, faktisk!

Gjest Elextra
Skrevet

Føler du ikke for å slappe av hjemme (eller få unnagjort noe husarbeid)?

Hvor avslappende er det egentlig å være hjemme med to små, aktive barn? Slapper bedre av når vi er i aktivitet og barna er fornøyd. Men aktivitet kan gjerne innebære en tur til en lekeplass med en benk og avis for mor (og/eller far).

Men har alltid likt å være ute, selv da jeg var singel var jeg mye på tur i helgene. Men hverken da eller nå er jeg/vi av typen som kommer oss ut kl. 9 i helgen.

Gjør minst mulig husarbeid i helgene. Har vaskehjelp, og rydding og klesvask tar vi på hverdagskvelder.

Skrevet

Ungene her er ofte hos besteforeldrene sine i helgene, i alle fall når jeg jobber natt. Det gjør jeg omtrent hver helg, mer eller mindre, så da går dagene med til soving. Har vi fri alle sammen, er ungene som regel ute og besøker vennene sine ganske tidlig på dagen, og blir gjerne borte helt til middag, om ikke enda lenger.

Nei, vi gjør ikke spesielt mye i helgene...

Faren til barna er flink til å ta dem med seg på besøk til kompisene sine eller til Pirbadet når han er hjemme. Jeg har sjelden overskudd til sånt selv.

Gjest litchi
Skrevet

Hvis du skulle ha barni samme klasse som vår jente, så kan jeg forsikre deg om at den helgen hun hadde bamsen med hjem, var absolutt unntaket :) Var en av veldig få kjempehektiske helger, og slett ikke representativ for hvordan vi vanligvis har det.

Det var tilfeldig for vår del, men vil nok forsøke å gjøre "noe" neste gang bamsen blir med hjem, slik at det blir morsomt å fortelle om for henne.

Vanligvis freder vi en dag i helgen, og noen ganger har vi ikke en eneste plan....

Skrevet

Man er ikke nødvendigvis inne selv om man er hjemme hele helgen da. :o) Så fremt været tillater det kaster jeg ut ungene noen timer hver dag. ;o)

Skrevet

Noen helger er det full aktivitet, andre lite.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...