Gå til innhold

tannbehandling ,har dere noen arme råd?

Anbefalte innlegg

Gjest sportygirl
Skrevet

Jeg har nå brukt 4000 på å rotfylle en tann.Jeg har fortsatt smerter og er ikke bra.Tannlegen sier rotfylling er komplisert og det er ikke alltid helt lett å få det til.Jeg er ikke millionær.Faktisk er jeg student og jeg har egentlig ikke råd til dette.Jeg skal sette ny krone på denne tanna og det vil koste 6000 .For det første er jeg drittlei av å gå med smerter hele tiden , og for det andre så begynner det å redde denne tanna å bli vel dyrt.Spessielt siden jeg ikke har noen garanti at om tannlegen får gjøre et nytt forsøk og om jeg betaler 2000kroner til så risikerer jeg likefullt at det er bortkastede penger.Jeg har ikke betennelse utifra røntgenbildene men det er en tann med en stor fylling i og det er vist årsaken til problemene.Både tannlegen og jeg mener at det er lurt å prøve å bevare tannen.Stor og fin jeksel som er praktisk å tygge med i tillegg til at jeg er en ung kvinne.

Har dere noen råd.Tannlegen min er en hyggelig fyr og tror han er kjent for å være rimelig dyktig.

Skrevet

Går du på høgskole? Værtfall på en av høgskolene jeg har gått på så hadde de en ordning der du kunne få hjelp til store utgifter iforbindelse med helse. (lege, tannlege osv). Tror det kaltes helsekassen eller noe slikt. Var en viss egenandel på det. Nå var jeg ikke borti dette selv, men kan jo være vært å undersøke om det finnes en slik ordning og om du kan få dekt noe...

Skrevet

Du skriver det aselvsakt av på skatten til neste år!

Husk å ta vare på alt av kvitteringer.

Jeg skjønner problemet ditt, det er svimlende mye penger. Jeg hadde nok ikke hatt råd til å gjøre det. Men hva er alternativet??

For 10 år siden hadde jeg en tannlege som sa at jeg hadde en tann som måtte rotfylles.

Så flytta vi.

Tannlegen jeg har nå har ALDRI sakt noe om den tanna. Jeg har ikke nevnt noe heller ;o)

Tror førstemann prøvde å lure meg...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...