Gå til innhold

Sikerhetsadvarsel

Anbefalte innlegg

Gjest bbbll
Skrevet

Jeg får hele tiden opp en sikkerhetsadvarsel om at informasjonen du har skrevet inn vil bli sendt over en ukyptert forbindelse og kan bli lest av en tredjepart.

Ukryptert er et fremmedord for meg..... Forklarer du?

Det samme gjelder hjemmesiden piczo....

Gjest ChiengMai
Skrevet

Når noe er kryptert betyr det at det er kodet og dermed ikke så lett å lese for noen som eventuelt skulle snappe opp det du sender. At det sendes ukryptert betyr rett og slett at det sendes som det er uten noen som helst koding. "Alle" kan dermed lese det som sendes.

Skrevet

Når noe er kryptert betyr det at det er kodet og dermed ikke så lett å lese for noen som eventuelt skulle snappe opp det du sender. At det sendes ukryptert betyr rett og slett at det sendes som det er uten noen som helst koding. "Alle" kan dermed lese det som sendes.

Men slik må det vel være da på slike steder sok denne nettplassen + piczo-hjemmesider?

Og selv om innleggene bli lagt ut på et offentlig sted....kan de vel ikke se avsenderen? det er vel derfor vi må logge oss inn??

Gjest ChiengMai
Skrevet

Men slik må det vel være da på slike steder sok denne nettplassen + piczo-hjemmesider?

Og selv om innleggene bli lagt ut på et offentlig sted....kan de vel ikke se avsenderen? det er vel derfor vi må logge oss inn??

Aner ikke, jeg kjenner dårlig til de nettstedene. Men en liten ting: Mange av de sikkerhetsvarslene man får direkte i nettleseren kan man bare overse, de betyr egentlig ikke annet enn at jeg som bruker skal bli irritert fordi jeg må klikke på et OK eller to før jeg kommer til den sida jeg vil. :-)

Gjest lillee_my88
Skrevet

Aner ikke, jeg kjenner dårlig til de nettstedene. Men en liten ting: Mange av de sikkerhetsvarslene man får direkte i nettleseren kan man bare overse, de betyr egentlig ikke annet enn at jeg som bruker skal bli irritert fordi jeg må klikke på et OK eller to før jeg kommer til den sida jeg vil. :-)

banker og skikkelig mailservere (f eks hotmail så vidt jeg har skjønt?) sender infoen du skriver inn på din pc, KRYPTERT til sine pcer. Da kan ikke som "lurer" på veien se hva som er skrevet, f eks om du har virus osv på pcen din, så forstår ikke viruset hva som blir sendt ut.

Men sider som sender UKRYPTERT, sender teksten slik du skriver den, altså kan alle forstå teksten. Stort sett er ikke dette farlig,spørs hvem du er og hva du driver med. En helt vanlig piczo-side er det neppe noen som er intressert i hva du skriver på, mens bankinfoen din vil mange ha tak i.

Om du har antivirus installert og helst også en spyware-sjekker, så er du helt trygg, da kommer det ikke noen inn på din data som kan "lese" denne infoen du sender uansett. Åpne heller ikke mailer fra ukjente som inneholder programmer, eller motta på pcen med mindre du VET veldig godt hvem personen er og ikke vil deg noe vondt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...