Gå til innhold

Baby baby

Anbefalte innlegg

Gjest Singeliten
Skrevet

Veninnen min har fått en gutt som er fire måneder nå. Det vil si, i fire måneder har jeg hørt om gulp,bæsj,søvnrytme,amming hele tiden. Jeg prøver meg med litt andre temaer også, men får bare jaha, sier du det til svar før babysnakket fortsetter. Koselig veninne og herlig baby, men hvor lenge pleier en nybakt mor å være i denne fasen? Savner henne og liker henne, så jeg holder ut lenge enda. Det er bare så enormt enssporet for tiden. Hun er sender og jeg er mottaker.

Skrevet

Det er helt normalt for en nybakt mor å være som i en boble. Det eksisterer ikke særlig annet enn babyen og det som har med babyen å gjøre.

Hvor lenge det varer vil variere. Men jeg tror ikke du skal regne med den helt store forskjellen før hun evt. begynner å jobbe igjen, eller finner på noe å gjøre for seg selv som ikke involverer barnet.

Etterhvert som barnet blir litt eldre og hun kan gå i fra på kveldstid, kan du jo invitere henne med på noen aktiviteter der dere gjør noe, og ikke bare snakker. På den måten får hun andre impulser, og andre ting å snakke om enn bare babyen.

Gjest Singeliten
Skrevet

Det er helt normalt for en nybakt mor å være som i en boble. Det eksisterer ikke særlig annet enn babyen og det som har med babyen å gjøre.

Hvor lenge det varer vil variere. Men jeg tror ikke du skal regne med den helt store forskjellen før hun evt. begynner å jobbe igjen, eller finner på noe å gjøre for seg selv som ikke involverer barnet.

Etterhvert som barnet blir litt eldre og hun kan gå i fra på kveldstid, kan du jo invitere henne med på noen aktiviteter der dere gjør noe, og ikke bare snakker. På den måten får hun andre impulser, og andre ting å snakke om enn bare babyen.

Håper du har rett, men hun her er mer ekstrem enn de andre veninnene mine som har barn. Med daglig kontakt er det mye med 95 prosent babyprat, selv om jeg er enormt glad i babyen hennes. Når jeg skal snakke om ting som engasjerer meg virker det som om hun ikke får det med seg, bare sånn jaha før hun fortsetter med sitt.

Skrevet

Håper du har rett, men hun her er mer ekstrem enn de andre veninnene mine som har barn. Med daglig kontakt er det mye med 95 prosent babyprat, selv om jeg er enormt glad i babyen hennes. Når jeg skal snakke om ting som engasjerer meg virker det som om hun ikke får det med seg, bare sånn jaha før hun fortsetter med sitt.

Man er jo ikke nødt til å ha daglig kontakt med vennene sine. Jeg tror jeg hadde vurdert å trappe litt ned.

fuji1365380447
Skrevet

Før jeg fikk barn, så var jeg fast bestemt på å ikke bli en slik mamma som bare snakket baby. Det er IKKE lett altså!

Babyen fyller 100 prosent av tiden min og 80 % av tankene. Og det som hodet er fult av renner munnen over av...

Men jeg har sagt til vennene mine at de må si i fra dersom det blir for mye. Det èr lov å si i fra til venninen din. Si at du savner henne, og at det er litt vanskelig for deg å engasjere deg like mye i babyen som hun gjør.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...