Gå til innhold

Hva pakker du til sydenturen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må komplettere en liste. Jeg er kontrollfrik på slaviske lister. Det er jo veldig praktisk, når 2 voksne og 3 unger skal avgårde.

Håndduker som bare kan ofres siste dag i ferien, er kjekt. Te-lys + noen små te-lysholdere er pent på mørke sydenkvelder på verandaen. En liten duk. Drikkeflasker som ikke søler. Oppvaskkost + litt Zalo (jeg får panikk av å bruke sånne ting som ikke er våre...) Smekke til lillejenta, bleier, våtservietter, kjøleveske, myggnetting, førstehjelpsutstyr. Ladyshaver + nok batterier, mobil + lader, NDS, spill, lader, kortstokk. Penger, pass, reiseforsikring, helestrygdekort. Tynt teppe til vogna.

Kom med tips! :)

Skrevet

Man tar da ikke med seg telys og duk?? Eller oppvaskkost og zalo? Med mindre man skal til regnskogen uten en butikk i mils omkrets.

Mista nikket
Skrevet

Det er mye som du får kjøpt i syden. Tenk lett når du pakker. Noe som jeg bruker å ha med meg er kaffe, ikke lett for meg å finne god kaffe der.

Skrevet

Man tar da ikke med seg telys og duk?? Eller oppvaskkost og zalo? Med mindre man skal til regnskogen uten en butikk i mils omkrets.

Jeg gidder ikke å løpe rundt etter sånne ting, når jeg er på ferie. Derfor pakkes det ned før vi drar hjemmefra :D

Skrevet

Det er mye som du får kjøpt i syden. Tenk lett når du pakker. Noe som jeg bruker å ha med meg er kaffe, ikke lett for meg å finne god kaffe der.

*notert* Det hadde jeg ikke tenkt på, men det er kjekt for mannen i huset. Han drikker kaffe.

mariaflyfly
Skrevet

Øhhh, jeg er glad du sa høyt det jeg var høflig nok til å bare tenke. Ok, et par telys, men DUK???????

:D

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Øhhh, jeg er glad du sa høyt det jeg var høflig nok til å bare tenke. Ok, et par telys, men DUK???????

Folk er forskjellig.

Duk og telys er utelukket for meg å ta med. Om man ønsker det- så koster det "ingenting" der nede.

Men trådstarter nyter stunden- og tenker på alt som kan være med på å gjøre turen koselig og vellykket. Så hvorfor ikke? Det tar ikke all verdens plass.

;-)

Skrevet

De tre P-ene: Penger, Pass og Pilletter.

Nødvendige klær, sandaler, bikini, badehåndkle. Lader til kamerabatteri, telefon og mp3-spiller. Kamera, telefon og mp3-spiller. Noen pocketbøker som kan legges igjen etter de er lest. Tannbørste, tannkrem, sjampo og q-tips. Liten ryggsekk til fly-håndbagasje og dagsturer. Reise-backgammon. Og det er vel alt, tror jeg.

Skrevet

De tre P-ene: Penger, Pass og Pilletter.

Nødvendige klær, sandaler, bikini, badehåndkle. Lader til kamerabatteri, telefon og mp3-spiller. Kamera, telefon og mp3-spiller. Noen pocketbøker som kan legges igjen etter de er lest. Tannbørste, tannkrem, sjampo og q-tips. Liten ryggsekk til fly-håndbagasje og dagsturer. Reise-backgammon. Og det er vel alt, tror jeg.

+ Sertifikat og kredittkort.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har også lister jeg bruker ved pakking til ferier, men den består kun av det mest nødvendige til meg selv og barna.

Å ta med meg stearinlys og duk på ferie hadde aldri falt meg inn.

Skrevet

Duh, Bærta Blom - duk = brikke, ikke teltdukstørrelse :D

Skrevet

Jeg vet ikke hvor du skal, men skal du til et sted med annen strøm enn Norge så er adapter et must. Og pen og papir i håndbagasjen er kjekt, det får man fort bruk for.

Mista nikket
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1175453819' post='3583981]

Istedet for duk kan du ta med en pakke pene servietter, da slår du 2 fluer i en smekk. Blir det søling på "duken" kan du bare bytte den ut

mariaflyfly
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1175453819' post='3583981]

*fnise*

Skrevet

Basimycin salve kan være greit å ha når man har unger med på tur. Fikk bruk for den når vi var i Thailand. Minsten fikk betennelse i et lite sår på foten.

Penger (visakortet da, hehe), billetter og pass. Ikke så vanvittig mye klær. Man kan vaske klærne i syden også... Og kjøpe klær der.

Solkrem. Men det får man også kjøpt der nede. Håndklær ser jeg ikke vitsen med å ta med seg. Det får man lånt på hotellet. Vaskekluter kan være greit å ha med. Det fikk vi ikke på hotellrommet i Tyrkia eller på Mallorca.

Lekesaker (Nintendo DS er genialt!!) til ungene på flyturen.

Leverpostei, nugatti etc kan være greit å ta med hvis man har småunger.

Våtservietter er også lurt å ha med.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1175437375' post='3583878]

Jeg gidder ikke å løpe rundt etter sånne ting, når jeg er på ferie. Derfor pakkes det ned før vi drar hjemmefra :D

Jeg pleier også å ta med duk og telys.

Med små barn oppholder vi oss på balkongen de fleste kveldstimene, og det er veldig koselig å pynte litt :-)

-Pleier å legge unna duker som får en flekk - eller som jeg er lei av - til neste sydentur.

Ellers har jeg alltid med en rull med små gjennomsiktige plastposer ala brødposer/fryseposer. De fungerer som søppelpose på stranda, i flyet, på bussen, på tur - og som spypose når minsten får migreneanfall på ugunstige steder ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...