Hatsumomo Skrevet 1. april 2007 Skrevet 1. april 2007 Dersom man er trøtt og legger seg midt på dagen, sover i kanskje 2-3 timer, hvorfor er man da ikke uthvilt når man våkner? Jeg føler meg trøttere når jeg har sovet så lenge, blir på en måte i dårligere form resten av dagen. Hva som gjør det? 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 1. april 2007 Skrevet 1. april 2007 Søvndrukken? For mye søvn, med andre ord? 0 Siter
Zombiebob Skrevet 1. april 2007 Skrevet 1. april 2007 Si det, men jeg lurer på om ikke 2-3 timer er i lengste laget for en "lur". Hvis du sover så lenge midt på dagen, så har du nok mye å ta igjen, og da er det ikke sikkert du får samme utbyttet. 20-30 minutter derimot. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 1. april 2007 Skrevet 1. april 2007 Jeg kommer helt ut av rytme om jeg sover lenge på dagen, og føler meg langt fra uthvilt etterpå. Nå har jeg imidlertid små barn, og kan ikke huske sist jeg hadde mulighet til det... Er man veldig trøtt er det man trenger en "power nap". Noen tar slike lurer hver dag, kanskje til og med i løpet av arbeidstiden. Da kan de gjerne faktisk holde noe i hånden, f.eks. en blyant eller et nøkkelknippe. Når gjenstanden faller i bakken bråvåkner en, man har med andre ord bare sovnet, ikke sovet. Etter en slik liten "lur" føler man seg uthvilt som aldri før :-). Det krever en viss øvelse å sovne slik på kommando, men det gjør susen... 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 1. april 2007 Skrevet 1. april 2007 Si det, men jeg lurer på om ikke 2-3 timer er i lengste laget for en "lur". Hvis du sover så lenge midt på dagen, så har du nok mye å ta igjen, og da er det ikke sikkert du får samme utbyttet. 20-30 minutter derimot. Hva mener du med mye å ta igjen? Man kan vel ikke ta igjen søvn? 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 1. april 2007 Skrevet 1. april 2007 Det er fordi du da sover for lenge. En høneblund om dagen bør ikke vare mer enn 20 minutter. 0 Siter
Zombiebob Skrevet 2. april 2007 Skrevet 2. april 2007 Hva mener du med mye å ta igjen? Man kan vel ikke ta igjen søvn? Nei, det har jeg også lest - men er litt usikker på om det stemmer. (Hvis du ikke kan ta igjen søvn, hvorfor sover man da ekstra lenge etter å ha gått søvnløs i en dag eller 2?) Det jeg mente var at hun sikkert var så sliten, hadde sovet så lite, at 2-3 timer ikke hjalp så mye. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.