Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når dere innviterer en familie til middag, hvor lenge bør de være, eller hvor lenge ville du vært om du og familien var middagsgjester hos noen en søndag? Vi var på middag i dag og var der drøye tre timer, da spiste vi ti min etter vi kom dit. Jeg synes det er snaut med tre timer..........

Skrevet

Snaut?? Tre timer må da virkelig holde, spesielt om dere har barn med. Noe annet blir det med en rolig kveld med bare voksne, da kan man sitte i timesvis ved bordet å skravle og drikke. Men for de fleste holder tre timer i lange baner om en hel gjeng med foreldre og barn kommer på besøk.

Men ble dere kastet ut etter tre timer eller gikk dere "av egen fri vilje"?

Skrevet

Snaut?? Tre timer må da virkelig holde, spesielt om dere har barn med. Noe annet blir det med en rolig kveld med bare voksne, da kan man sitte i timesvis ved bordet å skravle og drikke. Men for de fleste holder tre timer i lange baner om en hel gjeng med foreldre og barn kommer på besøk.

Men ble dere kastet ut etter tre timer eller gikk dere "av egen fri vilje"?

Hehe, vi ble ikke kastet ut men barna ville hjem :) Det er kanskje bare meg som synes at tiden går så fort, og mann og barn motsatt? jaja, god middag i allefall! Hvor lenge vil du si at er "lenge nok" da?

Skrevet

Hehe, vi ble ikke kastet ut men barna ville hjem :) Det er kanskje bare meg som synes at tiden går så fort, og mann og barn motsatt? jaja, god middag i allefall! Hvor lenge vil du si at er "lenge nok" da?

Synes tre timer er passe. Om dere kom f.eks kl. fire-fem, er det jo helt naturlig å takke for seg i syv-åtte-tiden om dere/de har små barn? Hvor lenge mener du dere burde vært der da?

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Det varierer.

Når vi inviterer et vennepar vi kjenner godt skjer følgende:

Vi spiser rolig middag- prater masse. Holder kanskej på drøy timen eller to- før vi rydder opp ilag- og ordner til kaffe. Drikker kaffen og fortsetter praten- før vi evt rydder ilag. Da har det fort gått opptil 4 timer.

Andre blir 2-3 timer.

Samme når vi er invitert bort- det varierer hvor lenge vi blir. Om vertskapet har det travelt med å rydde bort middagstallerken etc omtrent før vi har satt gaffelen ned- så blir vi sjelden lenge.:-)

Mens dersom vertskapet snakker om kaffekaka- men somler kjempe lenge med å koke den kaffen- så blir vi jo lengre. ;-)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Synes tre timer er passe. Om dere kom f.eks kl. fire-fem, er det jo helt naturlig å takke for seg i syv-åtte-tiden om dere/de har små barn? Hvor lenge mener du dere burde vært der da?

Det varierer jo. Da vi hadde små barn var jo 19-tiden et vanlig avslutningstidspunkt. Men nå har vi store barn- og det kan bli sent...

og så kommer det ann på selskapet.

Gjest det varierer
Skrevet

Jeg synes det varierer, og jeg synes det er travelt å ha besøk her for lenge. Noen kommer seg aldri av gårde, mens andre er passe. Noen venner har det med å være nesten en hel dag, fra lunsj til etter barne-tv. Det er lenge synes jeg. 3 timer er ok.

Skrevet

Jeg synes det varierer, og jeg synes det er travelt å ha besøk her for lenge. Noen kommer seg aldri av gårde, mens andre er passe. Noen venner har det med å være nesten en hel dag, fra lunsj til etter barne-tv. Det er lenge synes jeg. 3 timer er ok.

takk for ditt svar :)

Skrevet

Det varierer.

Når vi inviterer et vennepar vi kjenner godt skjer følgende:

Vi spiser rolig middag- prater masse. Holder kanskej på drøy timen eller to- før vi rydder opp ilag- og ordner til kaffe. Drikker kaffen og fortsetter praten- før vi evt rydder ilag. Da har det fort gått opptil 4 timer.

Andre blir 2-3 timer.

Samme når vi er invitert bort- det varierer hvor lenge vi blir. Om vertskapet har det travelt med å rydde bort middagstallerken etc omtrent før vi har satt gaffelen ned- så blir vi sjelden lenge.:-)

Mens dersom vertskapet snakker om kaffekaka- men somler kjempe lenge med å koke den kaffen- så blir vi jo lengre. ;-)

Det høres fint ut. Vi var til middag litt før halv tre og dro slik at vi rakk barne-tv hjemme. Jeg synes det er koselig å skravle litt. Det var ikke for kort tid altså, jeg var redd noen ville si det ;)

Skrevet

3 timer høres helt greit ut. Jeg tror de som inviterer oss med 4 unger synes 3 timer er plenty ;) Gubben er en sånn en som ikke liker å sitte i timesvis uansett.

Eksen min dro en gang på besøk til noen en kveld for å spille kort. Kl 0700 om morgenen dro han hjem med følgende beskjed "Jeg får heller komme tilbake en gang jeg har litt bedre tid".

Skrevet

3 timer høres helt greit ut. Jeg tror de som inviterer oss med 4 unger synes 3 timer er plenty ;) Gubben er en sånn en som ikke liker å sitte i timesvis uansett.

Eksen min dro en gang på besøk til noen en kveld for å spille kort. Kl 0700 om morgenen dro han hjem med følgende beskjed "Jeg får heller komme tilbake en gang jeg har litt bedre tid".

Hehe han ble en stund ja ;) Vi var endel sammen med noen naboer for noen år siden. Kona i huset (der vi var) likte å si at den eneste som har vett til å gå er klokka. I spøketone selvsagt! Vi satt ofte til langt utpå natt, og de hos oss også. Koselige mennesker som vi ser mindre til nå som vi ikke bor på samme sted....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...