Gå til innhold

Stor aldersforskjell

Anbefalte innlegg

Gjest Ungammel
Skrevet

Hva om det er gjensidig forelskelse mellom en 26 år gammel mann og en 15,5 år gammel jente?

De venter med samleie til hun er "lovlig", men gjør mye annet.

Hun er overhodet ikke utnyttet. -Forholdet føles gjensidig.

Er det forkastelig?

Hva mener du om ham?

Hva mener du om henne?

Hva med fremtiden?

Skrevet

Jeg lurer jo på hva i huleste en voksen mann skal med en jentunge som fremdeles er et barn da... Jeg hadde _ikke_ sett på det med blide øyne om det var min datter for å si det sånn.

En mann som føler seg på bløgelende med en 15-åring er rett og slett veldig umoden. For samme hvordan man vrir og vender på det så er en 15-åring et stort barn og ikke en moden voksen på lenge ennå.

Skrevet

I utgangspunktet tenker jeg at kjærligheten har ingen aldersgrense. Om 3-4 år er ikke skillet så stort. Fremtiden? Vel, jeg giftet meg med min mann for noen år siden og jeg var 15 da jeg traff han :) Så det kan holde... Hadde det vært min datter så hadde jeg synes det var litt rart om hun var sammen med en på 26år, men om hun har det fint så er det vel greit så lenge hun ikke blir presset til noe som du sier. Når jenta blir 18 vil hun gjennom en tid som du har vært gjennom, tenker på ut på byen og sånt. Da er du lei av det livet? Egentlig så betyr det lite med råd her vel, for dere må jo bare la kjærligheten blomstre så lenge den er der? ;)

Gjest sola mi
Skrevet

Jeg lurer jo på hva i huleste en voksen mann skal med en jentunge som fremdeles er et barn da... Jeg hadde _ikke_ sett på det med blide øyne om det var min datter for å si det sånn.

En mann som føler seg på bløgelende med en 15-åring er rett og slett veldig umoden. For samme hvordan man vrir og vender på det så er en 15-åring et stort barn og ikke en moden voksen på lenge ennå.

Veldig enig med det du skriver her. Og når man er 15 år og får jevngamle kjærester så er man også like klønete på sexlivet. Og det kan være en fordel i forhold til å ha gamle kjærester som har stor erfaring.

Gjest Ungammel
Skrevet

Jeg forstår det du sier. Men hva skal vi gjøre da? Vi er veldig forelsket. Men jeg vil jo ikke gjøre henne noe.

Vi har snakket om at det kanskje ikke er så lurt å fortsette, men hun vil og jeg vil.

Skal vi bare slutte. Bare bryte opp? Hva om dete er den store kjærligheten?

Gjest Ungammel
Skrevet

I utgangspunktet tenker jeg at kjærligheten har ingen aldersgrense. Om 3-4 år er ikke skillet så stort. Fremtiden? Vel, jeg giftet meg med min mann for noen år siden og jeg var 15 da jeg traff han :) Så det kan holde... Hadde det vært min datter så hadde jeg synes det var litt rart om hun var sammen med en på 26år, men om hun har det fint så er det vel greit så lenge hun ikke blir presset til noe som du sier. Når jenta blir 18 vil hun gjennom en tid som du har vært gjennom, tenker på ut på byen og sånt. Da er du lei av det livet? Egentlig så betyr det lite med råd her vel, for dere må jo bare la kjærligheten blomstre så lenge den er der? ;)

Takk. Vi er veldig forelsket, og vet begge at odsene ikke er på vår side. Men vi klarer ikke å stoppe.

Vi kan snakke godt sammen, og vi kan være stille sammen. Vi tenner på hverandre, men vil som sagt vente med samleie. Resten av det seksuelle fungerer veldig godt. Vi har noen like interesser og er flinke til å gjøre ting sammen.

Hun har flere venninner som hun er sammen med og jeg har mine venner.

Men jeg har litt dårlig samvittighet.

Gjest fysjameidå;)
Skrevet

Veldig enig med det du skriver her. Og når man er 15 år og får jevngamle kjærester så er man også like klønete på sexlivet. Og det kan være en fordel i forhold til å ha gamle kjærester som har stor erfaring.

blæ, jeg synes dessverre hele greia er ekkelt. Har en søster på 15, og hun er et BARN i mine øyner.. Hadde hun startet et forhold med en på 26, hadde jeg kjeppjaget ham gjennom byen. Det kan selvfølgelig være at du har ekte følelser for henne, det vet du best selv.. Men jeg tror dessverre at hun kan endre seg raskt: Begynner på vidergående skole, høyskole, blir 18, blir 20-Altså hun har mye igjen å gå gjennom, mange fristelser på veien. Men gjør det dere vil, ingen kan hindre dere..

Gjest Ungammel
Skrevet

blæ, jeg synes dessverre hele greia er ekkelt. Har en søster på 15, og hun er et BARN i mine øyner.. Hadde hun startet et forhold med en på 26, hadde jeg kjeppjaget ham gjennom byen. Det kan selvfølgelig være at du har ekte følelser for henne, det vet du best selv.. Men jeg tror dessverre at hun kan endre seg raskt: Begynner på vidergående skole, høyskole, blir 18, blir 20-Altså hun har mye igjen å gå gjennom, mange fristelser på veien. Men gjør det dere vil, ingen kan hindre dere..

Takk for svar.

Jeg vet at sjansen for at forholdet varer er liten. Vi har snakket om det med å prøve ut livet og jeg ønsker jo at hun også skal få leve litt før hun binder seg til noen.

Men ved å bare se på nå, er det veldig galt det vi gjør?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg har sett noen slike forhold, og alle har endt opp med at jenta har "vokst fra" kjæresten. Men selvsagt, det betyr jo ikke at det samme skjer i dette tilfellet.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg forstår det du sier. Men hva skal vi gjøre da? Vi er veldig forelsket. Men jeg vil jo ikke gjøre henne noe.

Vi har snakket om at det kanskje ikke er så lurt å fortsette, men hun vil og jeg vil.

Skal vi bare slutte. Bare bryte opp? Hva om dete er den store kjærligheten?

"Men hva skal vi gjøre da?"

Hva skal _du_ gjøre heter det vel? Det er du som er den voksne i dette forholdet, den som skal vise deg situasjonen voksen. Ei jente på 15 kan være både forelsket, smigret og fascinert av at en fyr på 26 er forelsket i henne, ei jente på 15 har mindre evne til å vite hva som er "den store kjærligheten", tror du ikke?

Og er dette virkelig den store kjærligheten har du tid til å la henne bli litt mer voksen, alt for mange jenter på hennes alder går inn i voksen- og studenttilværelsen med barn etter at de vokst fra sin voksne kjæreste som er så forelsket at han har mistet hodet.

Gjest Ungammel
Skrevet

"Men hva skal vi gjøre da?"

Hva skal _du_ gjøre heter det vel? Det er du som er den voksne i dette forholdet, den som skal vise deg situasjonen voksen. Ei jente på 15 kan være både forelsket, smigret og fascinert av at en fyr på 26 er forelsket i henne, ei jente på 15 har mindre evne til å vite hva som er "den store kjærligheten", tror du ikke?

Og er dette virkelig den store kjærligheten har du tid til å la henne bli litt mer voksen, alt for mange jenter på hennes alder går inn i voksen- og studenttilværelsen med barn etter at de vokst fra sin voksne kjæreste som er så forelsket at han har mistet hodet.

Så du mener at jeg skal gjøre det slutt for så å vente til hun blir eldre?

Kanskje det, men jeg kommer da til å såre henne og meg selv. Vi kommer begge til å få det så vondt.

Vi har ikke tenkt å få barn. Når vi kommer så langt at vi kommer til ha sex skal vi bruke prevensjon, selvsagt.

Hvordan skal jeg vente til hun blir eldre? Bare sitte på gjerdet og la årene gå?

Gjest pekefingeren
Skrevet

Takk. Vi er veldig forelsket, og vet begge at odsene ikke er på vår side. Men vi klarer ikke å stoppe.

Vi kan snakke godt sammen, og vi kan være stille sammen. Vi tenner på hverandre, men vil som sagt vente med samleie. Resten av det seksuelle fungerer veldig godt. Vi har noen like interesser og er flinke til å gjøre ting sammen.

Hun har flere venninner som hun er sammen med og jeg har mine venner.

Men jeg har litt dårlig samvittighet.

"Vi tenner på hverandre, men vil som sagt vente med samleie. Resten av det seksuelle fungerer veldig godt. "

Og hva er "resten av det seksuelle" her? Sex er ikke bare penetrering/samleie. Det bør du tenke på når det gjelder den seksuelle lavlader.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Så du mener at jeg skal gjøre det slutt for så å vente til hun blir eldre?

Kanskje det, men jeg kommer da til å såre henne og meg selv. Vi kommer begge til å få det så vondt.

Vi har ikke tenkt å få barn. Når vi kommer så langt at vi kommer til ha sex skal vi bruke prevensjon, selvsagt.

Hvordan skal jeg vente til hun blir eldre? Bare sitte på gjerdet og la årene gå?

Som sagt, dette er ting du som er voksen skal tenke over og finne svar på, det er ikke en dolkjærring sin jobb å fortelle deg hva du skal gjøre. Jenta er 15 år, gjør du det slutt kommer hun nok fort over deg, under forutsetning av at du lar henne være i fred. Forsmedelig for deg, men etter all sansynlighet sant.

Gjest var i hennes situasjon
Skrevet

Rart å lese ditt innlegg, fordi jeg også var forelsket i en på 26 da jeg var 15. Jeg var aldri helt sikker på om det var gjensidig, men så traff vi hverandre igjen da jeg ble voksen og han fortalte meg det. Det var rart å treffes igjen, som å skru tiden tilbake. Så hadde jeg vært singel.... ;o)

Den store kjærligheten mener jeg man kan finne i flere personer, det er ikke kun _en_ som er den rette. Så det enkleste vil helt klart være at dere finner dere en på omtrent samme alder. Ellers har jeg ingen råd å gi deg...Det er ikke lett det der.

Gjest Vekten87
Skrevet

hadde hun vært 20 og oppover hadde saken vært en annen, mener er jeg.. når noen er så ung er det vansklig å vite hve du vil dele livet ditt med og då er det greit å finne en på din egen alder.. er man litt eldre er det letterë å vite hva som føles riktig og man er mer voksen å klar for å ta en støyt.. viss du forstår. så mitt svar er at aldersforskjellen i dette tilfelle er for stor.

Gjest hun er for ung
Skrevet

Jeg tenker at en mann er sammen med et barn, og det blir feil.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Hun er bare barnet...

Sorry- ikke svaret du ønsket deg...

men hun er bare barnet i forhold til deg.

Dersom dere blir ilag- så er dessuten sjansen stor for at hun dropper deg om et par-tre år...

Gjest avslutt dette
Skrevet

Takk for svar.

Jeg vet at sjansen for at forholdet varer er liten. Vi har snakket om det med å prøve ut livet og jeg ønsker jo at hun også skal få leve litt før hun binder seg til noen.

Men ved å bare se på nå, er det veldig galt det vi gjør?

Jeg synes det er merkelig at du som er 26 finner en 15-åring interessant, og tenker at du er noe umoden.

Hun er bare et barn, både i kropp og sinn og er ikke følelsesmessig moden til å innlede et varig forhold, sett fra mine øyne.

Jeg var selv 15 da jeg en traff en på din alder.

Det resulterte i en graviditet og fødsel i en alder av 17 år.

Det tok ikke lang tid før jeg "vokste" fra ham og nå 13 år senere, ser jeg at dette er en mann jeg aldri ville valgt som livspartner. Til og med mitt 13-årige barn er mer voksen enn ham.

Det ble en ulykkelig slutt for alle parter.

Hadde jeg vært hennes mor, ville jeg aldri aksepterte dette forholdet.

Å gjøre det slutt vil sikkert være dramatisk i hennes øyne, slik alle følelsemessige påkjennninger er i den alderen. Men du bør overveie å heller finne en jente som er mer moden og har "finni seg sjæl" og har som har større forutsetninger til å ta et overveid valg.

Her er du den voksne og den som må ta ansvar for situasjonen, hun er ikke istand til å se lenger enn i nuet og aner ikke konsekvensene av sine valg.

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg tenker at en mann på 26 som er forelsket i ei 15 år gammel jente og ser på henne som jevnbyrdig (modenhetsmessig) må være såpass umoden selv at han kanskje egentlig burde hatt en verge.

Og om det var min femtenårige datter han hadde langt seg etter, ville jeg blitt ganske amper.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Syns det er for stor aldersforskjell når jenta er så ung. Ville ikke likt å være mor for denne jenta nei. (Eller, hun ville ikke likt å ha meg som mor;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...