Gå til innhold

Gutt på 15 år som ikke dusjer

Anbefalte innlegg

Gjest ikke akkurat nå
Skrevet

Hva gjør jeg?

Jeg må minne han på det hver gang. Hvis jeg ikke gjør det så kan det gå en uke mellom hver gang han dusjer. Gymtøyet på skolen legges aldri i skittentøyet, det lukter skikkelig dritt. Han skifter ikke klær, han går med fett hår, møkkete gensere, bruker ikke deodorant osv. Nå sier jeg han skal dusje og skifte klær ellers så hadde han vel blitt mobbet.

Men det er jo ikke alltid jeg klarer å følge med og da lukter det av han. Jeg har tenkt å muligens spørre læreren hans om han kan ta det opp med han for ørene lukker seg når jeg eller faren sier noe.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det sto et innlegg om skittent gymtøy og kjøttetende bakterier i Dagbladet, Aftenposten eller VG på nett forrige uke, kanskje noe å vise ham? :-D

Skrevet

Inndra lommepengene? *iiik*

Syns det er litt merkelig at en på 15 ikke er opptatt av å se bra ut og lukte godt, han er ikke deprimert vel?

Hvordan er kameratene hans, er de av samme ulla? Kanskje er det bare en fase...

Tror det blir flaut om læreren tar det opp med han.

Har dere prøvd belønning som å rose han når han er fin og lukter godt feks?

Går det an å si at dere tenker på å innføre en familieregel om å dusje minimum 2 ganger pr uke og vaske seg hver dag? (Uff, får assosiasjoner til netcom-familie-reklamen)

Gjest Astera
Skrevet

Hvordan var han før? Det virker som dette er noe nytt at han ikke vil dusje/ta vare på seg selv? Eller er han litt sånn av natur? Hvis dette er noe nytt ville jeg nok vært litt bekymret og tatt en prat med ham. Virker han trist/likegyldig osv bør du si hva du ser er anderledes nå kontra før. Si du er bekymret. Få ham med til lege. Mulig det er en depresjon eller liknende.

Men vær åpen med ham og vær der for ham:)

Skrevet

Guri.... Vel jeg hadde pakket bort dataen eller fjernet ukepenger til min sønn om han ikke hadde dusjet tror jeg. Fett hår ser det ut som alle har for tiden pga all stæsjen de tilfører, men det er vel ikke det han gjør........ Han har kanskje en depresjon gående? Hm tips..jo, ta fra han fordeler til han har ny dusje rutine.

Skrevet

Jeg syns du skulle be fastlegen om en henvisning til BUP (barne- og ungdomspsykiatrisk poliklinikk).. Der kan de snakket med ham, og også gi foreldreveiledning. Som flere her er inne på, kan det være et tegn på at han er deprimert.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Nå vet ikke jeg hvordan han var før- men om han alltid har vært slik- så har han kanskej bare ikke lært seg rutine på å tenke hygiene?

Ta en prat med han om hygiene. Fortell hvor ofte han bør dusje. Spør om han kan ta ansvar for det selv- eller om han synes det er på sin plass å måtte påminnes det av sin mor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...