Gå til innhold

Typisk 90-talls...?

Anbefalte innlegg

Gjest ninanine
Skrevet

Noen som har noen meninger eller minner om hva som virkelig var typisk for 90-tallet? Hva gjelder klær, hår, stil, ord&uttrykk osv?

Fortsetter under...

Skrevet

Uttrykk: "Bob-bob"

Klær i maritime farger med tørkle knytt i halsen.

Hus: Vegger i gult, blått, grønt eller burgunderrødt, og furumøbler med utskjæringer.

Skrevet

Furumøbler, lakket. Gule vegger i stua med tapetbord og brystningspanel. Tørkede blomster i oppsatser overalt.

Man kler seg som en børsmegler :)

Sminken er tonet kraftig ned siden tiåret før.

Menn begynner med sminke - og hårbånd.

Diskret tatovering hos kvinner.

G-streng.

Gjest togli
Skrevet

Rosa hus med lyseblå karmer.

Vi fikk smaken på taco.

Platåsko.

Tørka roser oppå furuseksjonen i stua.

Grønne eller burgunderrøde vegger, brystpanel i furu og/eller bord med blomster midt på veggen.

Ikke rosa, men røde klær på babyjenter.

Gutta klipte "flat" sveis på toppen (vanskelig å forklare...)

Gutta brukte Lagerfeldt-parfyme eller evt. Old Spice.

Mrs. Wallace
Skrevet

Vi fikk smaken på taco.

Platåsko.

Grønne eller burgunderrøde vegger, brystpanel i furu og/eller bord med blomster midt på veggen.

Smaken på taco? Nå blander du vel med åttitallet?

Annonse

Gjest ninanine
Skrevet

Tusen takk for alle svar! Den linken var kjempebra! Skal være med på et litt spesielt prosjekt, så trenger all info jeg kan skaffe meg.. Nå husker jeg litt mer av dette herlige tiåret selv også...:) Takk igjen!

Skrevet

Vi fikk smaken på taco.

Platåsko.

Det aller meste der er da 80-talls?

Skrevet

Uttrykk: "Bob-bob"

Klær i maritime farger med tørkle knytt i halsen.

Hus: Vegger i gult, blått, grønt eller burgunderrødt, og furumøbler med utskjæringer.

*Hehe* Burgunder var vel 90-tallets store interiørfarge ja... :o)

Skrevet

Var ikke 80-tallet mer smaken på kinamat da?? (sur-søt kylling)

Gjest Elextra
Skrevet

Tidlig 90-tall:

Musikk: Acid/house.

Klær/utrykk: Svart ispedd litt neon. Litt shabby look, gjerne se ut som et "dophue" med bed hair.

Tenåringer: Platåjoggesko. Trange bukser, livet stadig lengre ned.

Mat: Crossover.

Interiør: Gule vegger. Sterke farger.

Reiser: Om å gjøre å reise annerledes enn alle andre (og gjerne gå i kø med likesinnede der).

Gjest melmøll
Skrevet

På begynnelsen av 90-tallet skulle jentene ha langt hår og sideskill. Jo høyere du sprayet panneluggen, desto kulere var du. Og så skulle det være sånne store tøystrikker, eller hårbånd.

Midten av 90-tallet skulle guttene ha Psyko Cowboybukser, og jentene skulle ha trange jeans med oppklipt nederst, slik at buksene lå som litt sleng utenpå skoene. Joggeskoene skulle ha løse lisser slik at føttene ble litt klumpete og små.

Annonse

Gjest togli
Skrevet

Hadde vi taco på 80-tallet da? Det mest eksotiske vi spiste da, var vel Mexikansk gryterett? Eller?

*tenke tilbake en gang til*

Gjest togli
Skrevet

Mulig jeg var litt sent ute? ;-)

Skrevet

Tidlig 90-tall:

Musikk: Acid/house.

Klær/utrykk: Svart ispedd litt neon. Litt shabby look, gjerne se ut som et "dophue" med bed hair.

Tenåringer: Platåjoggesko. Trange bukser, livet stadig lengre ned.

Mat: Crossover.

Interiør: Gule vegger. Sterke farger.

Reiser: Om å gjøre å reise annerledes enn alle andre (og gjerne gå i kø med likesinnede der).

Hva er crossover-mat?

Skrevet

Jeg husker at jeg hadde noen vide blomstrete "gardinaktige" bukser. De var jordfarget. Dette var i 1990 tror jeg.

Skrevet

Var det ikke på slutten av 1990-tallet at ungdommene begynte å sagge?

Skrevet

Vi bygde nytt hus i 90/91...og da var det veldig in med dyp røde/mørk grønne vegger, samt tapet-border - enten langs taklista eller langs lista på brystpanelen.

Skrevet

Vi bygde nytt hus i 90/91...og da var det veldig in med dyp røde/mørk grønne vegger, samt tapet-border - enten langs taklista eller langs lista på brystpanelen.

I 1996 pusset jeg opp et soverom/arbeidsrom som fikk mørk-mørk blått på nederste halvdel av veggen, sennepsgul øverst og en (egentlig ganske så fin!) tapetbord på midten. *Fnis* Ville ikke hatt det nå nei...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...