Gå til innhold

Noen ganger


Gjest millepus

Anbefalte innlegg

Gjest millepus

Noen ganger kommer det flashbacks fra barndommen. Det kommer ikke så ofte lenger, men en gang i blant er jeg tilbake i minnene og overgrepene. Jeg blir kvalm og uvel. Noen ganger reagerer jeg etter at legen har lyttet på hjertet mitt. Bare å få den "kommandoen" om å kle av seg kan da være nok til at jeg ikke er meg selv resten av dagen. Jeg skvetter lettere hvis en mann tar på meg, uten at det egentlig var noe vondt ment med det. Ser litt ekstra nøye rundt meg, for kanskje er det en mulig overgriper her?

Det er ett år siden sist jeg måtte slå for å bli kvitt en sørpe full mann som tidligere på kvelden sa han skulle voldta meg. Siden da har det vært stille på den "fysiske fronten" . Nei forresten, det var visst en til jeg måtte dytte vekk her en gang i høst... Ikke så alvorlige greier, men likevel skremmende nok. Så er det disse kommentarene jeg får iblant. Hvorfor kan ikke disse mennene bare la meg være i fred? Jeg lurer bare på når neste drøye kommentar kommer, eller noe som er verre enn det.

Jeg tror jeg er magnet på desperate klåfingrede menn! Er det kombinasjonen attraktivt utseende og tidligere overgrepsutsatt som gjør meg til et lett offer? Hva er det egentlig jeg sender ut av signaler? Kan noen fortelle meg det??

Og så lurer folk til stadighet på hvorfor _jeg_ er singel? De skulle bare visst de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest xbellax

når det gjelder sørpe fulle menn på byen handler det ikke om signaler du sender ut, dette er neandertalere som ikke ser forskjell på en lyktestolpe eller en ung kvinne.

når det gjelder dette andre med å være redd. får du noen form for hjelp? jeg tenker at overgrepsutsatte ofte får tilbud om samtaleterapi, men sjelden noe mer. hvordan står det til med kroppen din? er du tilstede i den? går du barbent på gulvet og kjenner føttene dine berøre den kalde flaten? bruker du kroppen i bevegelser? samtaler er viktig/nødvendig, men utsatte må også få hjelp til å "dra med seg kroppen". sekuseltmisbrukte "forsvinner" i stor grad kroppslig, om du skjønner. du er redd, og det utstråler du. du trenger hjelp til å bli mer trygg i din egen kropp og til å få bearbeidet dine traumer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...