Gå til innhold

Attføring -valgt feil studie

Anbefalte innlegg

MissAnonym1365381081
Skrevet

Jeg har begynt på et studie som jeg angrer veldig på -jeg ser at det overhodet ikke passer til meg, og det har tatt meg endel runder å innse det. Begynte på attføring i fjor høst, og har nå gått deler av første året på et studie som er normert til tre år. Jeg har funnet frem til et alternativ jeg mener er mer riktig for meg -men problemet er at det andre studiet også må tas over tre år. Er ikke tre år en maksgrense for attføring? Har ikke våget å ta opp dette med min saksbehandler enda, men jeg har søkt meg inn på det andre studiet foreløpig. Tenkte jeg bare skulle høre her om noen har vært i samme situasjon?

Skrevet

Ta kontakt med din sakbehandler med en gang du, det er dumt om du skulle la ting rusle og gå for lenge når du allerede ser at valget er feil. Bedre og vende kursen tidlig, og ikke bruke opp tre år (i verste fall da). Det er bare positivt å vise initiativ overfor NAV, og ikke bare la ting skure og gå...

Gjest Saigon
Skrevet

Hovedregelen er at du bare får 3 år på attføring, men det finnes unntak i loven. Snakk med saksbehandleren din om dette. Aetat er jo intressert i at du får deg en utdannlese og kommer deg ut i jobb så det kan godt hende de godtar at du bytter studie nå.

Skulle det vise seg at du ikke får det siste året på den nye utdannelsen dekket av aetat kan du vel ta studielån for å få fullført utdannelsen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...